Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria nawiewu (wentylatora)- klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj rano uruchamiam nawiem na pierwszym biegu działa a potem kaplica nie działa na żadnym. Sprawdziłem bezpieczniki wentylatora, jeden się przepalił. Więc go wymieniłem na nowy. Przez 2 sek. działało i się znowu bezpiecznik przepalił. Nieświeci się nawet dioda klimy.Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomel, dioda od klimy nie świeci jeśli nie włączysz wentylatora nawiewu. Skoro ten nie chodzi to tak jakby nie był włączony, tak to w skrócie wygląda.

Co do samej awarii, to było już kilka tematów na forum, gdzie podawano przyczyny i sposób naprawy. Tam więc poczytaj. A tak nawiasem, to jak można Ci pomóc skoro wiemy tylko, że jesteś z WARSZAWY, nawet nie wiemy czy masz megankę, nie wspomnę już o roczniku lub wersji. Mamy wszystkie Twoje posty czytać by to wyłowić i dopiero wtedy udzielić odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POprawiam się megane I PhII 2002, 1,6 16v.

Próbowałem coś złapac, na ten temat ale słabo mi idzie. Generalnie musi być gdzieś swarcie lub musi coś blokować wiatrak. Jakby coś blokowało wiartak to jak szybko by się przepalały bezpieczniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomel, tak jak pisałem jest kilka- kilkanaście tematów o awarii nawiewu. Wpisz w szyukajke słowo "nawiew" to wywali Ci 4 strony tematów. Trudno to przepisywać w tym miejscu.

A te dane autka, skoro już odważyłeś się podać, wstaw w swój profil. (edycja profilu) W tematach znowu zostanie to zapomniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomel, mój drogi użytkowniku, skoro to wszystko czytałeś, to wiesz gdzie to jest. Ponadto czytałeś regulamin, potwierdziłeś jego znajomość, bo inaczej by Cię tu nie było. I teraz moje pytanie: czy będzie słuszne przyznanie Ci czerwonego wyróżnienia, potocznie zwanego ostrzeżeniem, za zakładanie nowych tematów, pomimo iż takowe na forum są, a Ty wiesz gdzie, bo je czytałeś. Starałem się nakierować Twoje poszukiwania, będąc w przekonaniu, że ta czynność sprawia Ci kłopoty. Skoro jednak jest inaczej, to daremne moje zabiegi. Przekonałeś mnie, swoją wypowiedzią, że należy temat zamknąć i wygasić, a od Ciebie wymagać zastosowania się do ustalonych norm i przedstawienia problemu w którymś ze wskazanych tematów. Czyż nie mam racji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co niektórym ludziom władza uderza do głowy. Wieć rób co chcesz.............

Nikt nie próbował mi jednym zdanieniem pomóc, w odpowiedzi na mój post..... Tylko powstała produkcja bezsensownych treści. a Z powtarzaniem postów to jeśli to prawda, to podaj mi link do identycznego problemu co mój. Nie codzi o ogół ale szczegół. Trochę luzu kolego....

 

[ Dodano: 2008-08-22, 23:53 ]

KOledzy wracając do mojego problemu. Niestety nikt o takowym nie pisze. Spaliły sie już dwa bezpieczniki zaraz po chwili włączenia nawiewu. Czy coś takiego może powstać w sytuacji:

1. Błędu ECu

2. Mechanicznego uszkodzenia wentylatora. Przykładowo coś przyblikowało wentylator i nie chodzi.

3. Zwarcia w przewodach.

Czy gazownicy jak montują gaz to coś kombinują przy połączeniach nawiewu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomel, No tak masz rację nie było jeszcze takiego problemu, wszystkim pracuje tylko na najwyższych biegach 6 lub 4. (poza kilkoma wyjątkami) ponadto o przepalających się bezpiecznikach pisze tylko Kol. lukaszzd a odpowiada Mu Kol. Danielossss

http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=31591...ighlight=#31591

No ale tam stoi jak byk, że grzebał w tym elektryk, u Ciebie mam nadzieję jeszcze wszystko "dziewicze". No i chyba masz to na innych klockach zbudowane i nie musisz sprawdzać kostek przyłączeniowych, regulatora szybkości zestawionego z tranzystorów i innych bzdetów, nie musisz nawet sprawdzać czy masz napięcie za panelem sterowania. Możesz także mieć pretensje, że jeszcze nikt nie miał DOKŁADNIE takiego przypadku i go nie opisał, a próbę pomocy i wskazania postów o podobnej tematyce możesz traktować jako obrazę Twojej dumy osobistej. PRZEPRASZAM jeśli uraziłem.

Masz rację, władza uderzyła mi do głowy, i to do tego stopnia, że po powrocie z pracy, siedzę po nocach przed kompem i poprawiam takie źle zamieszczone posty i nowe tematy o tym co już jest, by był tu jako taki porządek i by następny jakiś "tomel" nie pisał o panującym tu bałaganie i milionach tych samych tematów, przez które trudno sie przekopać.

Co do powtarzalności tematów, ( o to mam pretensje, o nowy TEMAT nie o post) Gdyby tak komuś bezpiecznik przepalił sie po 6 sekundach a nie jak Tobie po 2 to też należy taki nowy temat pozostawić jako odrębny :)

Człowieku zacznij działać, masz wskazówki za co sie zabrać, gdzie tego szukać i czego można się spodziewać. Pisanie postów nie naprawi usterki, sam stwierdziłeś, że "nikt z piszących nie miał Twoich objawów" :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, czy moje pytania są bez sensu?

Jeśli tak to wykaż w którym momencie. U mnie sprawa jest dziwna, w moim odczuciu. Mam prawo sie wypowiadać na Forum...... zgodnie z regulaminem. Zarzucasz mnie że tamat wentylatora jest opisyany......nawt nie wchodząc w szczegóły......natomiast NITK nie miał podobnego problemu....Zatem "dziękuję" Ci za rady... I czekam na pomoc Innych użytkowników forum.

Powtórzę pytanie bo w tej dyskusji gdzieś mogły się zgbić:

Spaliły sie już dwa bezpieczniki zaraz po chwili włączenia nawiewu. Czy coś takiego może powstać w sytuacji:

1. Błędu ECu

2. Mechanicznego uszkodzenia wentylatora. Przykładowo coś przyblikowało wentylator i nie chodzi.

3. Zwarcia w przewodach.

Czy gazownicy jak montują gaz to coś kombinują przy połączeniach nawiewu? ( mam z tymi gostami same problemy, na poczatku spalili mi komputer).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co Ci chodzi?

Sam doszedłeś, że nie było jeszcze takiego przypadku więc nie oczekuj odpowiedzi.

 

Wracając do tematu :

Na 100% masz zwarcie, a teraz pytanie gdzie? Sprawdził bym gniazdo bezpieczników, pokrętło dmuchawy, samą dmuchawę.

Trzeba ściągnąć schemat elektryczny i przepatrzeć wszelkie kabelki + kostki i w tych miejscach sprawdzać.

 

A tal przy okazji Tomel, jakie Ty masz auto?

Uzupełnij profil!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę od oporników przy dmuchawie (jest ona na obudowie przy wentylatorze tam gdzie filtr przeciwpyłowy na 15 pinów) i wtedy włączaj dmuchawę po kolei poszczególne prędkości jeżeli pali bezpieczniki to zwarcie masz na przewodach lub w panelu sterowania.

Jeżeli nie pali bezpieczników to wycięgnij oporniki i szukaj zwarcia jak nie będzie to zastaje ci sprawdzenie wentylatora ,

Przy zdemontowanych opornikach podłącz przewody czerwony(+) i czarny(-) idące z oporników do wentylatora bezpośrednio do akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, wielkie dzięki za konstruktywną podpowiedz. Postaram sie tak powalczyć.

 

[ Dodano: 2008-08-25, 22:05 ]

Znalazłem usterkę.

Była prozaiczna, zablokował sie silniczek, ręka ledwo rozruszałem, ale potem kręci sie lekko. I wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!