Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa prawy DRL


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem, że przestało mi się zapalać prawe światło dzienne kiedy dźwignia zmiany świateł jest w pozycji 0 lub auto (jak zgasną światła drogowe). Przy pozycji dźwigni ustawionej na tylko światła dzienne lub światła drogowe + dzienne to jest Ok.

Gdzie szukać przyczyny? W dźwigni świateł, sterowniku czy jakiejś kostce?

 

Auto Megane III kombi GTLine.

Edytowane przez Koveras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Koveras zmienił(a) tytuł na Nie działa prawy DRL

Zacząłbym od sprawdzenia kostki R106. Jest za zderzakiem. Przy innym ustawieniu manetki świateł świecą pozycyjne a nie dzienne i to jest mylące. Pozycyjne mają mniejszą moc.

11.thumb.jpg.3e6da8496eaacf32e9d1bb11e6058057.jpg

 

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R106 jest tylko od strony kierowcy, czarna wtyczka powinna wyglądać jak na tym rysunku, prawe dzienne to pin numer 1 tej wtyczki. Sprawdź czy tam pojawia się napięcie po uruchomieniu silnika.

Nie wiem czy wystarczy zdjąć tylko przednie nadkole, być może tak.

image.thumb.png.d5044eba1495b8f50749c561d95cf4e0.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 21.03.2022 o 12:55, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Odkopię temat, sprawdziłem połączenia i wszystko ma przejście. Nie pojawia się napięcie na pinie 1 w kostce R106 a te powinno wychodzić z modułu obok akumulatora, dokładnie z szarej kostki CN1 z pina nr 16. To jest gdzieś zabezpieczone bezpiecznikiem/przekaźnikiem czy szukać nowego modułu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki obok kierownicy i module obok aku sprawdzone i są ok, nie sprawdzałem tylko w tej małej skrzynce obok lewego światła (nie chciałem odkręcać "wzmocnienia pasa przedniego". Chyba że są gdzieś jeszcze jakieś bezpieczniki lub jest jakiś opisany tak jak w LII phI trzecie światło stop a już nie ma opisu że odpowiada jeszcze za wycieraczki, a odpowiedzialnego za ledy przegoczylem mierząc wszystkie po kolei

Auto to megane 3 gt220 2013r

Edytowane przez Rydzu2015
Dodano model auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według opisu skrzynka USM 2010 która ma rozmieszczenie bezpieczników jak na rysunku poniżej

image.thumb.png.3965b9663513d323cdf0007ae20c179e.png

nie posiada bezpiecznika od świateł dziennych, pomimo że przewód wychodzący do dziennych opisany jest jako zabezpieczony.

dodano

Po głębszym przeanalizowaniu zasilania DRL w M III ph 2 z modułem USM jak na rysunku powyżej wychodzi, że jest grupa bezpieczników jakby ukrytych. Prawdopodobnie nie są dostępne do wymiany, przynajmniej nie są to typowe bezpieczniki. Na schemacie tego modułu oznaczone jako SXX a nie jak inne np. od F 1 do F25. Przy nich podana jest wartość w A dla zabezpieczanego obwodu. Dla dziennych jest to SXX 15A .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, używasz Vischu do przeglądania schematow czy masz coś innego? USM można podmienić na drugie z używanego auta czy trzeba je przeprogramować (vin, etc) ponieważ zastanawiam się czy kupić używkę lub otworzyć swoje i próbować znaleźć na płycie bezpiecznik. Nowego leda już kupiłem i jak się okazało niepotrzebnie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Visu schema, podmieniałem USM bez konfigurowania, VIN może pozostać, ale można go zmienić na swój. Możesz USM otworzyć i szukać bezpieczników od strony druku. Po ścieżce od pinu 16 CN 1 dojdziesz do zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie trzeba nic "programować" to podmienię a swoje postaram się naprawić, chyba że jest w środku mocno zalane to nie będę grzebał. 

Ogromne dzięki za pomoc 👍

 

W dniu 30.05.2023 o 15:30, aniewa napisał:

Po ścieżce od pinu 16 CN 1 dojdziesz do zabezpieczenia.

Niestety nie jest to takie proste, płyta ma 4 warstwy i jest cała polakierowana. Nie chciałem też wszystkiego drapać aby sprawdzać połączenia bo to też nie ma sensu, moja wiedza na temat elektroniki jest niewystarczająca. Dam to do zrobienia komuś kto będzie wiedział jak to sprawdzić i wymienić co trzeba,bo może mikrokontroler jest wadliwy, na schemacie widzę że pin 30,29 idą do pina 16 CN tam gdzie brak zasilania.Piny mikrokontroler opisane są jako "zabezpieczone wyjście zasilania" a płyta wygląda jak na zdjęciach 

IMG_20230612_152952.jpg

IMG_20230612_153005.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Widzę że szukasz wtyczki - może na wtyczkolandia.pl trafisz. Niektóre wtyczki niestety musiałem sobie kupować z AliExpress. Nie spotkałem się z lutowaniem bezpieczników SMD do płyt. Natomiast są gniazda pod bezpieczniki SMD tylko że takowych na płytach nie widać. Nietypowo wyglądają zaznaczone elementy

 

https://drive.google.com/file/d/1fKQcUtX4f9ZXa6Bfw5o113LNeHkVo_u1/view?usp=drivesdk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!