Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie przyspiesza? Czyżby Turbina?


dude88pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z swoim autem Megane 1,5dCi z roku 2015 110Km 

 

Podczas jazdy wyskoczył komunikat Check + sprawdź układ wtryskowy + sprawdź układ wydechowy. 

 

Auto jest mega słabe, aczkolwiek jedzie. Turbina coś tam wiec dmucha.

 

Sczytalem błędy, skasowałem ale wróciły dosyć szybko. 

 

Pomysły? 

 

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault
VIN: VF1KZ100652325105

============1==============
P0299
Raw code: 0299
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona
OBDII: Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost

============2==============
P0047
Raw code: 0047
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Turbocharger (TC) boost control solenoid/supercharger (SC) boost control solenoid - circuit low

============3==============
P2263(22)
Raw code: 226322
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem

============4==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============5==============
P0045(16)
Raw code: 004516
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Turbocharger (TC) boost control solenoid/supercharger (SC) boost control solenoid - open circuit

============6==============
P2263(22)
Raw code: 226322
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem

============7==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============8==============
P0045(16)
Raw code: 004516
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Turbocharger (TC) boost control solenoid/supercharger (SC) boost control solenoid - open circuit

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to masz problem z elektrozaworem regulacji doładowania umieszczonym po lewej przepustnicy dolotu. Zacznij od sprawdzenia wtyczki, obecności 12 V na fioletowym przewodzie tejże wtyki po włączeniu zapłonu. Stan gumowych wężyków podciśnienia podłączonych do tego zaworu. Połączenie gumowym wężykiem elektrozaworu z gruszką turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boost control solenoid - open circuit

 

Uważam że tu jest problem. do sprawdzenia zawór turbiny i jego przewody. Dla testu możesz ominąć zawór (w sensie podciśnienie) wtedy gruszka powinna się zaciągnąć i auto powinno odzyskać moc. Zaznaczam że nie należy tak jeździć bo nie mamy sterowania turbiną i będziemy przeładowywać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany dosyć szybko. Przewody od elektrozaworu, jako że nie było czasu sprawdzać czy tylko to, profilaktycznie wymieniony również elektrozawór gdyż był dosyć tani. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam ten sam problem, i niby jest w 10-13V na różowym ale jest ono niższe od tego na akumulatorze i jeśli podłączę żarówkę pod to napięcie nie świeci. Uważacie że to może być wiązka czy tak to powinno działać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na łososiowym przewodzie powinno być napięcie podobne do tego w instalacji. To jest przewód + po zapłonie zasilany z bezpiecznika 25 A więc żarówka powinna świecić.  Żarówka zaświeci, jak podasz masę bezpośrednio do samochodu a nie poprzez biały przewód wtyczki elektrozaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę dawałem do akumulatora a nie do białego więc powinna świecić?

Domyśliłem się że biały to jakiś odczyt/sterowanie.

Czy masz może schemat elektryczny tego elementu aby wiedział do której wtyczki w skrzynce elektrycznej idzie ten przewód? widziałem tam chyba 2 lub 3 łososiowe i bez tego ciężko się zorientować.

Edytowane przez rydzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, dam nowy przewód i zobaczymy.

Edycja:

Dzisiaj miałem chwile aby się dobrać i mam 2 wątpliwości i pytanie zanim zabiorę się za przecinanie i lutowanie :)

1. wtyczka jest złota - biała jest MN

2. kabel jest wskazany przewód jest różowy ale z niebieskim paskiem a nie cały różowy jak w podłączeniu do elektrozaworu

3. pytanie: jakie powinno być napięcie na wtyczce przy elektrozaworze na różowym przewodzie ?? ono jest stałe czy zmienia się w zależności od sterowania ?? u mnie na początku było 13 teraz jest 3 :)

GM

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
38 minut temu, rydzyk napisał(a):

1. wtyczka jest złota - biała jest MN

Oczywiście masz rację, pisałem, że biała wtyczka a na rysunku zaznaczyłem tę złoto-brązową. Czasem tak bywa:44_frowning2:, już poprawiłem rysunek.

Przewód z białej wtyczki MN pin 2 powinien być różowy, taki sam jak przy elektrozaworze.

Moim zdaniem powinno tam być zawsze napięcie instalacji po włączeniu zapłonu. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale ze schematu wynika, że tam jest + po zapłonie, z tego przewodu zasilane są też inne urządzenia.

Do sterowania masą elektrozaworu służy biały przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dwie rzeczy do kontroli:

1 - elektrozawór sterujący doładowaniem pod kątem wężyków podciśnienia, dziurawy, pęknięty ewentualnie sprawdzić przewody do wtyczki. Zawór w okolicy prawej strony podszybia zaznaczony na zdjęciu. Na tym zdjęciu rura jest zdjęta z przepustnicy dolotu.

2 - zacinająca się kierownica turbiny, sprawdzić czy sztanga sterująca łopatkami nie zacina się.

Zrzutekranu2024-05-29215836.thumb.jpg.2d073b81e0114a0372a8fc8e9fdeca43.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pyclip jest test elektrozaworu doładowania. Mogę to jakoś wykorzystać? 

11 godzin temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Pkt 2 - to chyba pozostaje demontaż turbo? Jak sprawdzić tą sztangę? Włożyłem tam rękę, rusza się góra dół ale to pewnie nie sprawdzanie

13 godzin temu, Kriss87 napisał(a):

W pyclip jest test elektrozaworu doładowania. Mogę to jakoś wykorzystać? 

Pkt 2 - to chyba pozostaje demontaż turbo? Jak sprawdzić tą sztangę? Włożyłem tam rękę, rusza się góra dół ale to pewnie nie sprawdzanie

@aniewapodpowiedz

a ta sztanga przy dodaniu gazu powinna iść do góry?  po włączeniu silnika zaciąga ją w dół i przy dodaniu gazu idzie do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!