Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie przyspiesza? Czyżby Turbina?


dude88pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z swoim autem Megane 1,5dCi z roku 2015 110Km 

 

Podczas jazdy wyskoczył komunikat Check + sprawdź układ wtryskowy + sprawdź układ wydechowy. 

 

Auto jest mega słabe, aczkolwiek jedzie. Turbina coś tam wiec dmucha.

 

Sczytalem błędy, skasowałem ale wróciły dosyć szybko. 

 

Pomysły? 

 

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault
VIN: VF1KZ100652325105

============1==============
P0299
Raw code: 0299
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona
OBDII: Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost

============2==============
P0047
Raw code: 0047
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Turbocharger (TC) boost control solenoid/supercharger (SC) boost control solenoid - circuit low

============3==============
P2263(22)
Raw code: 226322
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem

============4==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============5==============
P0045(16)
Raw code: 004516
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Turbocharger (TC) boost control solenoid/supercharger (SC) boost control solenoid - open circuit

============6==============
P2263(22)
Raw code: 226322
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem

============7==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============8==============
P0045(16)
Raw code: 004516
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Turbocharger (TC) boost control solenoid/supercharger (SC) boost control solenoid - open circuit

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to masz problem z elektrozaworem regulacji doładowania umieszczonym po lewej przepustnicy dolotu. Zacznij od sprawdzenia wtyczki, obecności 12 V na fioletowym przewodzie tejże wtyki po włączeniu zapłonu. Stan gumowych wężyków podciśnienia podłączonych do tego zaworu. Połączenie gumowym wężykiem elektrozaworu z gruszką turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boost control solenoid - open circuit

 

Uważam że tu jest problem. do sprawdzenia zawór turbiny i jego przewody. Dla testu możesz ominąć zawór (w sensie podciśnienie) wtedy gruszka powinna się zaciągnąć i auto powinno odzyskać moc. Zaznaczam że nie należy tak jeździć bo nie mamy sterowania turbiną i będziemy przeładowywać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany dosyć szybko. Przewody od elektrozaworu, jako że nie było czasu sprawdzać czy tylko to, profilaktycznie wymieniony również elektrozawór gdyż był dosyć tani. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam ten sam problem, i niby jest w 10-13V na różowym ale jest ono niższe od tego na akumulatorze i jeśli podłączę żarówkę pod to napięcie nie świeci. Uważacie że to może być wiązka czy tak to powinno działać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na łososiowym przewodzie powinno być napięcie podobne do tego w instalacji. To jest przewód + po zapłonie zasilany z bezpiecznika 25 A więc żarówka powinna świecić.  Żarówka zaświeci, jak podasz masę bezpośrednio do samochodu a nie poprzez biały przewód wtyczki elektrozaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę dawałem do akumulatora a nie do białego więc powinna świecić?

Domyśliłem się że biały to jakiś odczyt/sterowanie.

Czy masz może schemat elektryczny tego elementu aby wiedział do której wtyczki w skrzynce elektrycznej idzie ten przewód? widziałem tam chyba 2 lub 3 łososiowe i bez tego ciężko się zorientować.

Edytowane przez rydzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, dam nowy przewód i zobaczymy.

Edycja:

Dzisiaj miałem chwile aby się dobrać i mam 2 wątpliwości i pytanie zanim zabiorę się za przecinanie i lutowanie :)

1. wtyczka jest złota - biała jest MN

2. kabel jest wskazany przewód jest różowy ale z niebieskim paskiem a nie cały różowy jak w podłączeniu do elektrozaworu

3. pytanie: jakie powinno być napięcie na wtyczce przy elektrozaworze na różowym przewodzie ?? ono jest stałe czy zmienia się w zależności od sterowania ?? u mnie na początku było 13 teraz jest 3 :)

GM

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
38 minut temu, rydzyk napisał(a):

1. wtyczka jest złota - biała jest MN

Oczywiście masz rację, pisałem, że biała wtyczka a na rysunku zaznaczyłem tę złoto-brązową. Czasem tak bywa:44_frowning2:, już poprawiłem rysunek.

Przewód z białej wtyczki MN pin 2 powinien być różowy, taki sam jak przy elektrozaworze.

Moim zdaniem powinno tam być zawsze napięcie instalacji po włączeniu zapłonu. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale ze schematu wynika, że tam jest + po zapłonie, z tego przewodu zasilane są też inne urządzenia.

Do sterowania masą elektrozaworu służy biały przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!