Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą?


Hypnos97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z samochodem renault Megane 3 wersja coupe. Jakiś czas temu wymieniony został rozrząd wraz z filtrami i olejem. Po wymianie rozrządu zauważyłem jakby silnik się nie dogrzewał (podejrzewałem czujnik temperatury). Silnik na wskaźniku temp chlodzenia osiągał temperaturę ale po długim czasie ( czasami miałem wrażenie że oo wjechaniu w dziurę temperatura z 1 kreski zrobiła się nagle do połowy czyli tak jak powinno być ). Ostatnio w samochodzie usłyszałem taki dźwięk jakby gotujący się czajnik. Podejrzewalem rolkę albo pasek. Okazało się że to korek zbiornika wyrównawczego powoduje ten dźwięk. Pojechałem do mechanika, który stwierdził że to wymiany będzie uszczelka pod głowicą ( była sprawdzana kompresja w układzie chłodzenia). Pytanie do Państwa, czy to musi być uszczelka czy może to być np termostat i korek do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od odpowietrzenia układu chłodzenia, bo wskaźnik temperatury płynu to sygnalizował. Tam się gotowało. Jeśli to zrobisz od zimnego silnika z otwartym korkiem i płyn nie pójdzie górą zbiorniczka wyrównawczego to uszczelka zaoszczędzona. 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odkręcić korek i zacząć naciskać ten wąż tak? Dodam, że na zimnym silniku podczas odkręcenia korka trzeba uważać bo robi się tam spore podciśnienie. Kolor oleju standardowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podciśnienie to po co uważać? przecież Cię nie wessie. Jak napisał kolega wyżej, zaczynasz od odpowietrzenia układu. On się ładnie odpowietrza a odpowietrzniki masz przy termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że przy odkręceniu korka tworzy się takie ciśnienie (porównam to do odkręcenia korka od butelki coli), i płyn wraca do swojej pozycji (ponad min). Odkręcam bardzo powoli żeby nie wyrzuciło płynu. Dzięki za wskazówkę dziś postaram się odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie powstało na skutek zmiany objętości cieczy że zmianą temperatury.

Masz to zrobić na zimnym silniku. Odkręcić korek płynu, włożyć wężyk igielitowy do odpowietrznika, podnieść do góry i go popuścić. Dopiero teraz możesz zapalić samochód. Na bieżąco uzupełniać płyn. Po ustabilizowaniu się poziomu w wężyki zakręcasz odpowietrznik. Silnik ma pracować do czasu włączenia wentylatora. Dopiero wtedy zakręcasz korek zbiorniczka dbając, żeby był max i wyłączasz silnik. Jeśli w trakcie odpowietrzania nie będzie bulgotania w zbiorniczku, lub jego przelewania uszkodzenie uszczelki pod głowicą można wyeliminować. Następstwem zapowietrzenia układu może być uszkodzenie czujnika temperatury płynu objawiające się nadmiernie zaniżonymi wolnymi obrotami, ale o tym nie Wspominałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!