Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ktoś może wypowiedzieć się na temat turba w Megane 3 2.0 tce 180km? A dokładniej jakie mniej więcej przebiegi wytrzymuje? Ja mam u siebie lekkie zapocenia przy rurze od turbo i przy podciśnieniu. Czy to już oznaki że turbo się konczy? Przebieg 136 tys.  

Megana dobrze przyspiesza turbina nie gwiżdże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pedro1991 napisał:

Jakie mniej więcej przebiegi turbina wytrzymuje?

Ja mam u siebie lekkie zapocenia przy rurze od turbo i przy podciśnieniu.

Silnik 2.0 /Tce /180 KM ; to najlepsza konstrukcja reno,

   1/ turbina – o zmiennej geometrii łopatek, chłodzona wodą ;

       a/ stosować markowy olej np.; Valvoline Syn Power 5W50 lub 0W40, 

       b/ włącza się już od 1200 obr./min ; M max = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min ,

       c/ turbina w tym silniku ( 180 KM ) dmucha z nadciśnieniem; 0.8 - 0.9 bar,

             - chcąc uzyskać  > 220 KM – musi dmuchnąć ok;1,0 bar,

    2/ wytrzyj miejsca zapocenia;

        a/ prawdopodobnie dałeś ostro po garach,

        b/ silnik oleju nie bierze,

         c/ przy regularnym serwisie i olejach markowych, można przejechać ok; 700 tys km, bez większych napraw,

         d/ zawory ; hydraulika;

             - wymaga również markowych olejów, ze zmiana co ok < 10.000 km,
             - oleje słabszej jakości mają tendencję do ;

                - produkowania większej ilości zanieczyszczeń,

                - a tym samym zatykanie ;

                    - magistrali olejowej turbiny, dysz olejowych, regulatorów hydraulicznych zaworów,

5 godzin temu, Pedro1991 napisał:

Megana dobrze przyspiesza turbina nie gwiżdże. 

  3/ silnik b;dobrze współpracuje z instalacją LPG;

          - można zagazować tradycyjną instalacją IV generacji z wyższej półki,

  4/  KZFR - jest trwałe ; wymiana przy drugim rozrządzie, ( 200 kkm ) + pompa wody ,

  5/  koszty serwisu; niskie,

  6/ kompresja; 14,0 - 14,5 ,

  7/  koło 2 - masowe ; praktycznie niezniszczalne, musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź :) olej wymieniam co 9-10 tys km. Wcześniej lałem liqui moly 5w40 top tec później przerzuciłem się na pentrite 5w40 i na nim jeżdżę obecnie. Megana oczywiście na lpg, instalacja założona do 250 km. Może to i wina oleju tak jak piszesz. Ostatnio co zrobiłem w meganie przy 130 tys to komplety rozrząd z pompą wody, napinacze pasek od osprzętu, olej, świece, wszystkie filtry, cewki (wszystko ori z aso oprocz cewek). Leje mi się z czujnika zmiennych faz rozrządu ale oring już zakupiony ori.  Wyczyszcze wszystko sprawdzę jeszcze węże i będę obserwował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli preferujesz dłuższe wypady za miasto to raczej ; olej 5W50 lub 0W40,

19 minut temu, Pedro1991 napisał:

Leje mi się z czujnika zmiennych faz rozrządu, ale oring już zakupiony ori. 

Wyczyszcze wszystko, sprawdzę jeszcze węże i będę obserwowa

Przeważnie pomaga uszczelka pod elektrozawór kzfr;

   -jeżeli leje z czujnika - to raczej konieczna wymiana na oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!