Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wyłączyć sygnał niezapiętych pasów w Megane 3 RS ph1 2011 rok?


aniewa

Rekomendowane odpowiedzi

Temat dla użytkowników posiadających ELM 327 i zainstalowany program Pyren. W dosyć prosty sposób można wyłączyć irytujący brzęczyk niezapiętych pasów po przekroczeniu 20 km/h.

W ecu licznika należy uruchomić ostatnią pozycję: DDT: DDT Screens. Po otwarciu okna z konfiguracjami przewinąć pasek po lewej stronie do ostatniej pozycji: ddt_all_commands. Tam z kolei z rozwiniętej listy wybrać: DataRead.Config Generale_Inhibition SBR_AV. Po prawej stronie z rozwijanej listy wybrać: 10:buzzer avant SBR inhibie. Wcześniej w menu Settings zaznaczyć opcję ekspert by umożliwić opcję zapisu zmian (dziękuję użytkownikowi @undercover20 za wskazówkę). Kliknąć w okienko Write i zatwierdzić zmiany w wyskakującym okienku klikając na yes

Doskonale zdaję sobie sprawę, że co niektórzy napiszą, że to jest działanie sprzeczne z bezpieczeństwem i nie należy tego robić. Dlatego nie namawiam do tego nikogo, po prostu chcę pokazać, że jest taka możliwość. Wyłączamy tylko buzzer w liczniku, kontrolka niezapiętych pasów dalej świeci. Opcja przydatna zwłaszcza dla kogoś kto po otwarciu bramy ma kilkadziesiąt metrów do przejechania i w międzyczasie włączy się sygnał dźwiękowy informujący o niezapięciu pasów. Brzęczyk jest wyłączony dla obu przednich pasów.

Opcja ta jest niedostępna w ddt4all, pyclipie i ecutweakerze.  Na zrzucie zaznaczona kolejność wyboru opcji. Przykład jest z SC III, w M III jest podobnie.

1030733493_wyczeniebrzczyka.thumb.jpg.46c663f21e57811cd64add616e4be656.jpg

 

Poniżej zrzut z ddt4all po odczytaniu ustawień licznika po zmianach. Widać w zaznaczonym okienku wyłączenie brzęczyka.

zrzut.thumb.jpg.c0de5383eb027c627c9eea6cefa72996.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kiedyś próbowałem to zrobić telefonem ale tam nie ma ostatniego polecenia DDT: DDT Screens a tylko w tej zakładce jest możliwość wyłączenia brzęczyka. Więc chyba telefonem tego nie zrobisz, ewentualnie przy innej wersji pyren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Cześć, mam niemały problem z wyłączeniem piszczących pasów w w/w Megane. W ddt4all funkcja SBR jest niedostępna, natomiast w Pyrenie pogubiłem się w cmd.

Pytanie do Was, jak pozbyć się tego uciążliwego dźwięku? Dowiedziałem się, że kolega @aniewa ma spore pojęcia o ddt i może byłby skłonny pomóc ? Pozdrawiam, Wiktor

285007224.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dobra wersja pyren. Pyrena nie obsługuje się myszką tylko klawiaturą. Klawiaturą wybierasz numer sterownika z listy, zatwierdzasz enterem. Dopiero jak wejdziesz w tryb z ostatniej (14)  z pozycji to zaczyna działać jak ddt4all.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem w Pyrenie w zakładce "Front SBR inhibition" opcję na De-activated, lecz pasy nadal piszczą. W DDT zmienił się odczyt z "Not inhibited" na "01". W moim przypadku dezaktywacja oznaczona jest 1, natomiast opcja włączająca piszczące pasy jako 0. Podczas zapisu działałem z włączonym trybem expert. Ktoś ma jakieś pomysły?

Poniżej screen.

 

paaaasy.png

Edytowane przez wiciurox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ddt4all powinno zmienić się na "inhibited" jeżeli również w pyren prawidłowo zmieniłeś parametr na inhibition czyli blokuj.

Ze screnu widać, że masz licznik z ecu od Fluence.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie.

Zrobiłem jak w opisie i działa to u mnie ale tylko w przypadku pasów przednich. Bardziej zależy mi na wyłączeniu buzzera pasów tylnych. Jak to zrobić? Pozdrawiam.

Edytowane przez beez1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 14.10.2020 o 17:14, aniewa napisał:

Temat dla użytkowników posiadających ELM 327 i zainstalowany program Pyren. W dosyć prosty sposób można wyłączyć irytujący brzęczyk niezapiętych pasów po przekroczeniu 20 km/h.

W ecu licznika należy uruchomić ostatnią pozycję: DDT: DDT Screens. Po otwarciu okna z konfiguracjami przewinąć pasek po lewej stronie do ostatniej pozycji: ddt_all_commands. Tam z kolei z rozwiniętej listy wybrać: DataRead.Config Generale_Inhibition SBR_AV. Po prawej stronie z rozwijanej listy wybrać: 10:buzzer avant SBR inhibie. Wcześniej w menu Settings zaznaczyć opcję ekspert by umożliwić opcję zapisu zmian (dziękuję użytkownikowi @undercover20 za wskazówkę). Kliknąć w okienko Write i zatwierdzić zmiany w wyskakującym okienku klikając na yes

Doskonale zdaję sobie sprawę, że co niektórzy napiszą, że to jest działanie sprzeczne z bezpieczeństwem i nie należy tego robić. Dlatego nie namawiam do tego nikogo, po prostu chcę pokazać, że jest taka możliwość. Wyłączamy tylko buzzer w liczniku, kontrolka niezapiętych pasów dalej świeci. Opcja przydatna zwłaszcza dla kogoś kto po otwarciu bramy ma kilkadziesiąt metrów do przejechania i w międzyczasie włączy się sygnał dźwiękowy informujący o niezapięciu pasów. Brzęczyk jest wyłączony dla obu przednich pasów.

Opcja ta jest niedostępna w ddt4all, pyclipie i ecutweakerze.  Na zrzucie zaznaczona kolejność wyboru opcji. Przykład jest z SC III, w M III jest podobnie.

1030733493_wyczeniebrzczyka.thumb.jpg.46c663f21e57811cd64add616e4be656.jpg

 

Poniżej zrzut z ddt4all po odczytaniu ustawień licznika po zmianach. Widać w zaznaczonym okienku wyłączenie brzęczyka.

zrzut.thumb.jpg.c0de5383eb027c627c9eea6cefa72996.jpg

 

 

A jesteś w stanie napisać jak zrobić to pyren na tel? Niestety, ale nie ma tam takich opcji jak te, które podałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!