Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wyłączyć sygnał niezapiętych pasów w Megane 3 RS ph1 2011 rok?


aniewa

Rekomendowane odpowiedzi

Temat dla użytkowników posiadających ELM 327 i zainstalowany program Pyren. W dosyć prosty sposób można wyłączyć irytujący brzęczyk niezapiętych pasów po przekroczeniu 20 km/h.

W ecu licznika należy uruchomić ostatnią pozycję: DDT: DDT Screens. Po otwarciu okna z konfiguracjami przewinąć pasek po lewej stronie do ostatniej pozycji: ddt_all_commands. Tam z kolei z rozwiniętej listy wybrać: DataRead.Config Generale_Inhibition SBR_AV. Po prawej stronie z rozwijanej listy wybrać: 10:buzzer avant SBR inhibie. Wcześniej w menu Settings zaznaczyć opcję ekspert by umożliwić opcję zapisu zmian (dziękuję użytkownikowi @undercover20 za wskazówkę). Kliknąć w okienko Write i zatwierdzić zmiany w wyskakującym okienku klikając na yes

Doskonale zdaję sobie sprawę, że co niektórzy napiszą, że to jest działanie sprzeczne z bezpieczeństwem i nie należy tego robić. Dlatego nie namawiam do tego nikogo, po prostu chcę pokazać, że jest taka możliwość. Wyłączamy tylko buzzer w liczniku, kontrolka niezapiętych pasów dalej świeci. Opcja przydatna zwłaszcza dla kogoś kto po otwarciu bramy ma kilkadziesiąt metrów do przejechania i w międzyczasie włączy się sygnał dźwiękowy informujący o niezapięciu pasów. Brzęczyk jest wyłączony dla obu przednich pasów.

Opcja ta jest niedostępna w ddt4all, pyclipie i ecutweakerze.  Na zrzucie zaznaczona kolejność wyboru opcji. Przykład jest z SC III, w M III jest podobnie.

1030733493_wyczeniebrzczyka.thumb.jpg.46c663f21e57811cd64add616e4be656.jpg

 

Poniżej zrzut z ddt4all po odczytaniu ustawień licznika po zmianach. Widać w zaznaczonym okienku wyłączenie brzęczyka.

zrzut.thumb.jpg.c0de5383eb027c627c9eea6cefa72996.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kiedyś próbowałem to zrobić telefonem ale tam nie ma ostatniego polecenia DDT: DDT Screens a tylko w tej zakładce jest możliwość wyłączenia brzęczyka. Więc chyba telefonem tego nie zrobisz, ewentualnie przy innej wersji pyren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Cześć, mam niemały problem z wyłączeniem piszczących pasów w w/w Megane. W ddt4all funkcja SBR jest niedostępna, natomiast w Pyrenie pogubiłem się w cmd.

Pytanie do Was, jak pozbyć się tego uciążliwego dźwięku? Dowiedziałem się, że kolega @aniewa ma spore pojęcia o ddt i może byłby skłonny pomóc ? Pozdrawiam, Wiktor

285007224.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dobra wersja pyren. Pyrena nie obsługuje się myszką tylko klawiaturą. Klawiaturą wybierasz numer sterownika z listy, zatwierdzasz enterem. Dopiero jak wejdziesz w tryb z ostatniej (14)  z pozycji to zaczyna działać jak ddt4all.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem w Pyrenie w zakładce "Front SBR inhibition" opcję na De-activated, lecz pasy nadal piszczą. W DDT zmienił się odczyt z "Not inhibited" na "01". W moim przypadku dezaktywacja oznaczona jest 1, natomiast opcja włączająca piszczące pasy jako 0. Podczas zapisu działałem z włączonym trybem expert. Ktoś ma jakieś pomysły?

Poniżej screen.

 

paaaasy.png

Edytowane przez wiciurox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ddt4all powinno zmienić się na "inhibited" jeżeli również w pyren prawidłowo zmieniłeś parametr na inhibition czyli blokuj.

Ze screnu widać, że masz licznik z ecu od Fluence.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie.

Zrobiłem jak w opisie i działa to u mnie ale tylko w przypadku pasów przednich. Bardziej zależy mi na wyłączeniu buzzera pasów tylnych. Jak to zrobić? Pozdrawiam.

Edytowane przez beez1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 14.10.2020 o 17:14, aniewa napisał:

Temat dla użytkowników posiadających ELM 327 i zainstalowany program Pyren. W dosyć prosty sposób można wyłączyć irytujący brzęczyk niezapiętych pasów po przekroczeniu 20 km/h.

W ecu licznika należy uruchomić ostatnią pozycję: DDT: DDT Screens. Po otwarciu okna z konfiguracjami przewinąć pasek po lewej stronie do ostatniej pozycji: ddt_all_commands. Tam z kolei z rozwiniętej listy wybrać: DataRead.Config Generale_Inhibition SBR_AV. Po prawej stronie z rozwijanej listy wybrać: 10:buzzer avant SBR inhibie. Wcześniej w menu Settings zaznaczyć opcję ekspert by umożliwić opcję zapisu zmian (dziękuję użytkownikowi @undercover20 za wskazówkę). Kliknąć w okienko Write i zatwierdzić zmiany w wyskakującym okienku klikając na yes

Doskonale zdaję sobie sprawę, że co niektórzy napiszą, że to jest działanie sprzeczne z bezpieczeństwem i nie należy tego robić. Dlatego nie namawiam do tego nikogo, po prostu chcę pokazać, że jest taka możliwość. Wyłączamy tylko buzzer w liczniku, kontrolka niezapiętych pasów dalej świeci. Opcja przydatna zwłaszcza dla kogoś kto po otwarciu bramy ma kilkadziesiąt metrów do przejechania i w międzyczasie włączy się sygnał dźwiękowy informujący o niezapięciu pasów. Brzęczyk jest wyłączony dla obu przednich pasów.

Opcja ta jest niedostępna w ddt4all, pyclipie i ecutweakerze.  Na zrzucie zaznaczona kolejność wyboru opcji. Przykład jest z SC III, w M III jest podobnie.

1030733493_wyczeniebrzczyka.thumb.jpg.46c663f21e57811cd64add616e4be656.jpg

 

Poniżej zrzut z ddt4all po odczytaniu ustawień licznika po zmianach. Widać w zaznaczonym okienku wyłączenie brzęczyka.

zrzut.thumb.jpg.c0de5383eb027c627c9eea6cefa72996.jpg

 

 

A jesteś w stanie napisać jak zrobić to pyren na tel? Niestety, ale nie ma tam takich opcji jak te, które podałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!