Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci - brak mocy, sam gaśnie po wymianie intercoolera


katomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o pomoc, co jeszcze sprawdzać. Uszkodził mi się intercooler (rozwarstwienie pomiędzy plastikiem a aluminium na wylocie). Auto przejechało w ten sposób jeszcze jakieś 10 km, ale spadła moc i zaczął gasnąć na obrotach jałowych. W domu po wymianie intercoolera na nowy auto odpala i zaraz gaśnie. Brak możliwości przygazowania - nie jestem w stanie wyjechać spod garażu, bo jest pod górkę. Przy próbie wchodzenia na obroty nie jest w stanie osiągnąć 3000 obr/min. Pluje sadzą - przechodząc po niej na kostce zostawiam ślady stóp. Sprawdzony dolot - szczelny. Przepustnica działa leciutko, czujnik ciśnienia nowy, przepływomierz pokazuje zmienne wartości. Po puszczeniu pedału gazu samochód chwilę po tym gaśnie. Na desce losowo "skontroluj układ wtrysku paliwa" lub "skontroluj układ wydechowy". Co sprawdzać dalej? Sugestie z opisów są o EGR, czujnik ciśnienia spalin (gdzie go znaleźć), zapchany DPF. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, katomasz napisał:

Auto przejechało w ten sposób jeszcze jakieś 10 km, ale spadła moc i zaczął gasnąć na obrotach jałowych.

W domu po wymianie intercoolera na nowy auto odpala i zaraz gaśnie.

Brak możliwości przygazowania

Należy zacząć od najprostszych czynności;

   - jeżeli nie pomogą to tylko clip

   - do sprawdzenia/czyszczenia;

1/ dolot - najbardziej zasyfia egr,

2/ czystość i szczelność czujnika ciśnienia doładowania,

3/ wymienić filtr paliwa i powietrza na markowy;

     - czy jest paliwo w zbiorniku?

4/ stan wyłączników przy pedałach,

5/ obecność pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

6/ nieszczelności ( szczelina / dziurka ) w układzie dolotowym ,

7/ zapewnienie dobrych kontaktów na złączkach, czujnikach, wtyczkach ( Kontakt 60 ),

    - sterownik/komputer z pod maski - ładnie wyczyścić

8/ czy nie ma uszkodzonych wężyków gumowych przy czujniku różnicowym ciśnienia fap-a,

9/ uszkodzone przewody elektryczne przy czujnikach fap-a,

10/ czyszczenie przepływomierza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc po kolei:

1. EGR będzie dzisiaj czyszczony

2. czujnik nowy

3. filtry nowe - przejechane poniżej 2 tys.

4. wyłaczniki przy pedałach są OK

5. brak pęcherzów powietrza.

6. układ dolotowy szczelny - sprawdzany ponad 1 godzinę.

7. wszystkie kostki przeczyszczone kontaktem

8. do sprawdzenia - gdzie najduje się ten czujnik?

9. do sprawdzenia - gdzie najduje się ten czujnik?

10. przepływomierz czyściutki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, katomasz napisał:

Pluje sadzą - przechodząc po niej na kostce zostawiam ślady stóp. Sprawdzony dolot - szczelny. Przepustnica działa leciutko

Dużo paliwa mało powietrza. Grzebałeś w rurach dolotu to tam szukaj nieprawidłowości. Może założony interculler miał jakąś zaślepkę i tego nie zauważyłeś, przepustnica dolotu po teście przed rozruchem ma być otwarta na ok. 80%.

Tak jak napisał poprzednik odczytaj błędy bo to dosyć precyzyjnie nakieruje Cię na problem. Bez sensu wymieniać i rozkręcać poszczególne elementy układu wtryskowego/wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza ELM z Car scanner nie mam jak odczytać błędów - nie znam nikogo w okolicy z CLIPem. Błąd w Car Scanner jaki wywala to zawsze P047B.W rurach dolotu nic wielkiego nie grzebałem, a jest on całkowicie szczelny. Przepustnica jest mniej więcej na tyle otwarta. W intercollerze nie było żadnych zaślepek - porównałem całość przed założeniem nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, katomasz napisał:

Car scanner nie mam jak odczytać błędów

 

Przeskanuj PyClipem albo EcuTweakerem.

Pokaże to co clip.

https://megane.com.pl/topic/86047-kody-błędów-proszę-o-pomoc/?do=findComment&comment=610677

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, katomasz napisał:

Błąd w Car Scanner jaki wywala to zawsze P047B.W rurach dolotu nic wielkiego nie grzebałem, a jest on całkowicie szczelny

P047b - błąd czujnika ciśnienia filtra cząsteczek stałych " fap "

  1/ znajduje się pod autem przy fap-e,

  2/ w pierwszej kolejności sprawdź stan wężyków,

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

8/ czy nie ma uszkodzonych wężyków gumowych przy czujniku różnicowym ciśnienia fap-a,

  3/ na wolnych obrotach ciśnienie różnicowe ;

         - ma być minimum 5 mbar,

         - max wartość nie powinna przekraczać 10 – 12 milibarów,

  4/ jeżeli stan wężyków będzie OK ;

      - to prawdopodobnie tylko wypalanie serwisowe fapa może pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filtra DPF do czujnika prowadzi tylko jeden wężyk. Sam czujnik jest trudno dostępny, ciężko go nawet zobaczyć nie mówiąc o jakiejś kontroli. Na Twoim miejscu najpierw bym sprawdził czy przypadkiem nie pękł czerwony wężyk pod czujnikiem ciśnienia spalin. Znajduje się za silnikiem.

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 na wolnych obrotach ciśnienie różnicowe ;

         - ma być minimum 5 mbar,

To chyba u mnie jest coś zrypane. Po wypaleniu filtra zawsze ciśnienie jest poniżej 2 mbar i rośnie wraz z zapełnieniem filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Po sprawdzeniu wszystkich sugestii dam znać.

 

Dzięki za podpowiedzi. Po sprawdzeniu wszystkich sugestii dam znać.

No i po pewnych zabiegach.

Rzeczywiście, czujnik z FAPa w dostępie jest tragiczny, ale wężyk jest cały.

Dorwałem się do EGR - był zacięty, po wyjęciu go, podłączeniu kostką i wsadzeniu karty, powinna chyba być jego adaptacja, ale czułem w ręku, że silnik próbuje go uchylić, lecz nie dał rady. Nie mając żadnej chemii dedykowanej, obmyłem go WD-40 i przy kolejnej próbie zaczął działać. Samochód złożony i testy. Niestety, ale bez efektu. Postanowiłem przejechać się "koło komina" 2 kółka i tragedia, na jedynce jeszcze jakoś jechał, dwójka nic ponad 2 tys. obrotów, a trójka to tylko spowalnianie. Decyzja - powrót pod dom. Zatrzymałem się i niby od niechcenia ostatnie sprawdzenie jak wchodzi na obroty, a on nagle bez żadnego problemu. Jeszcze jedno kółko i auto sprawne. Nie wiem o co chodzi, być może coś musiał wypluć. Jeden problem jaki został, to przy przyśpieszaniu (jakby to była benzyna, to normalne) jakby zakłócenia na którymś cylindrze, ale takie delikatne, wibracje albo coś. Natomiast przy jeździe normalnej bez żadnego problemu. Postanowiłem, że przeczyszczę jeszcze układ dolotowy preparatem do czyszczenia. Ponieważ EGR był zablokowany na zamknięciu, więc nie było możliwości dostać się do trzpienia, a przy pracy silnika EGR powinien w tym czasie pracować. Co Wy na to?

Jeszcze jeden problem. Posiadam OBDII bluetooth z chipem PIC18F25K80, ale nie mogę się połączyć nim ani przez PyRen, ani przez Torque, ani przez PyClip. To znaczy łączy się, ale nie znajduje żadnego modułu. Tylko Car Scanner. I to też nie wiem, czy podaje prawidłowe dane, bo EGR , jak już działa, pokazuje wartośc w procentach na minusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!