Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dźwięk przy wlaczonej klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
https://files.fm/u/pkeh6kd34

Czy taki dźwięk (na filmiku) jest normalny przy włączanej klimatyzacji? Mam Scenic IV 1.3 140.

Megane IV 1.3 ma taka sama sprężarkę. Czekam na opinie od użytkowników Megane. 

Renault mówi ze to hałas od sprężarki przy normalnej pracy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dodasz gazu to też tak wyje? Ilość czynnika prawidłową? W L2 były wyjące sprężarki. Mianowicie przez układ w którym ciężko się było pozbyć wilgoci oraz przez odwrotne sterowanie zaworem zmieniającym moc sprężarki. Przy dużym obciazeniu wyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szwagier24a napisał:

Włączyłem na max dźwięk w komputerze i nic nie słyszę. Nagraj dźwięk.

slychac miedzy 10-15 sek.

3 godziny temu, halas2 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.9 :!: - aniewa

Caly czas jest. w mieście nie slysze silnika tylko sprężarki. Jak hamuje silnikiem bardziej slychac. Serwis wymienil sprezarke na nowa ale dalej ten sam dziwiek. Sprezarka z firmy Sanden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi jak mała ilość czynnika chłodniczego.

Najlepiej podpiąć się pod sterownik silnika i zobaczyć jakie ciśnienie jest w instalacji klimatyzacji. Na wyłączonej, po nocnym postoju to pewnie jakieś 4-5 bar przy tych temperaturach. Nie pamiętam jakie ma być ciśnienie podczas pracy - teraz zimą będzie zdecydowanie niższe niż podczas upałów.

Jeżeli serwis zrobił zgodnie ze sztuką - odpowiednia ilość oleju i środka chłodniczego to powinno być ok. Kiedyś miałem MII na R134 i jak było trochę za mało to było słychać sprężarkę podczas pracy - nie mylić z podświetlonym przyciskiem AC - sprężarka załącza się wyłącza cyklicznie w zależności od ciśnienia w instalacji AC.

Teraz w MIV i mnie delikatnie słychać pracę sprężarki w upalne dni - w zimne prawie nie słyszalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R134 ma teraz raczej bliżej 2-3 bar niż 4-5. Tzn zależy gdzie kto mieszka u mnie temperatury koło 0 cały czas:). Tak wiem w M4 jest inny czynnik. Sprężarki cyklicznie już raczej nie pracują. Mają zawory regulujące moc i chodzą ciągłe. Oczywiście nie wiem jaka jest sprężarka w M4. Ale jak w M3 taka jest. W L2 taka miałem. W C5 ojciec też ma taką. Żona W 307 też to nie sądzę żeby tu było inaczej. Chociaż ustawienia trybu Eco mogą to zmieniać:).

 

Mógłby mi ktoś powiedzieć jak zbudowany jest układ w M4. W L2 wycie sprężarki było spowodowane trudnością usunięcia wilgoci z układu bo było tylko jedno złącze serwisowe na osuszaczu i to osuszacz był po zimnej stronie.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem uzupełniany czynnik w klimatyzacji a ten dźwięk pozostał. Najwyraźniej jest to dźwięk pracy sprężarki. Najlepiej słychać na wolnych obrotach przy nastawięniu nawiewu na najniższych obrotach. Gdy wyłaczy się klimę dźwięk zanika. Po włączeniu po chwili się pojawia. Meganka ma kilka "tajemnic". To jedna z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, mam podobny problem. W mojej Megane 3 1.6/2010/110km został wymieniony parownik(nowy) oraz zawór zwrotny. Klima przeszła cały cykl czyli uzupełnienie czynnika, oleju, ozonowanie. Po odbiorze od mechanika zwłaszcza w kabinie słychać buczenie/wibrowanie które nasila się i znika z różnymi cyklami. Po otwarciu maski dźwięki są znacznie mniej słyszalne ale za to czuć wibracje po dotknięciu rurek klimy. Wszystko cichnie po wyłączeniu klimatyzacji. Pierwsze oględziny nic nie wniosły, mechanik nie ma pomysłu. Staliśmy z odpalonym silnikiem z 25 minut i może ze dwa razy te wibracje wystąpiły ale za to bardzo słyszalnie. Mam nawet nagranie, dźwięk z nagrania w takiej ilości oraz głośności wystąpił tylko raz. Mechanik kazał jeździć i obserwować ale boję się że w końcu coś tam się rozpadnie. Komuś udało się rozwiązać problem?

29 maj, 17.22.aac

Edytowane przez Qulfon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!