Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje - drgania - tłuczenie podczas przyspieszania, 2.0 tce 180


henek14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś borykał się z problem takiego tłuczenia się i telepania podczas przyspieszania? Sytuacja podobna jakby było koło kwadratowe i tak telepie. Natomiast nie jest to wyczuwalne na kierownicy tylko na aucie a najbardziej teraz wydaje mi się z prawej strony od pasażera. Problem występuje gdy zacznę przyspieszać i wraz ze wzrostem prędkości to tłuczenie, telepanie wzrosta do jakiś 140 pozniej jakie takie dalej występują. Gdy jadę spokojnie - jednostajnie to nic nie występuje. Przeguby nie strzelają przy skrętach kierownicą. 

Koła były wyważane, wymieniane były 2 poduszki silnika - dolna i górna 8, została tylko ta nad skrzynia biegów. Z lewej strony wymioniona półoś jakieś 15 tys km temu. Wszystkie końcówki, sworznie bez żadnych luzów. Maglownica jakieś 25 tys temu. Wymienione 2 amortyzatory przód teraz

Przy ostatnich pracach co wymieniałem amortyzatory, patrzyłem na półoś z prawej strony bez jej demontażu ale jakiś luzów nie zauważyłem, jedynie to mocowanie z łożyskiem jest zacieknete olejem z wycieku. Następnie po wymianie było ok ale że uciekła zbieżność to musiałem ustawić zbieżność i po jej ustawieniu dalej to samo. 

Ogólnie dziwna sprawa z tym telepaniem, zrobiłem jeszcze takie nagranie jak auto było na kobylkach, naciskając lekko hamulec by zrobić obiazenie dla silnika dodając gazu i na filmiku widać trzęsienie się silnika i też jakby wtedy to telepanie i bicie było wyczuwalne, ale zaznaczam że  kierownica ani nie rzuca ani nie telepie. Moje podejrzenie jest teraz na prawą półoś wraz z tym mocowaniem i łożyskiem lub też na poduszkę nad skrzynia biegów. 

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Lub ewentualnie jak to sprawdzić dokładniej? 

 

Edytowane przez henek14
Film
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • henek14 zmienił(a) tytuł na Wibracje - drgania - tłuczenie podczas przyspieszania, 2.0 tce 180
20 godzin temu, henek14 napisał:

Koła były wyważane, wymieniane były 2 poduszki silnika - dolna i górna 8, została tylko ta nad skrzynia biegów. Z lewej strony wymioniona półoś jakieś 15 tys km temu. Wszystkie końcówki, sworznie bez żadnych luzów. Maglownica jakieś 25 tys temu. Wymienione 2 amortyzatory przód teraz

Do sprawdzenia;

  - koło pasowe z amortyzatorem gumowym na wale korbowym,

  - przeważnie wymienia się go wraz z wymianą rozrządu,

  - tylko oryginał lub markowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2023 o 12:28, henek14 napisał:

Witam, czy ktoś borykał się z problem takiego tłuczenia się i telepania podczas przyspieszania

 Z reguły są to problemy związane z półosią. Nie do wykrycia na stanowisku ponieważ podniesienie auta zmienia położenie palców przegubu wewnętrznego. Po prostu przemieszczają się w inne miejsce. Druga rzecz to obciążenie które jest jest na przegubie podczas jazdy. Wymontowanie półosi i sprawdzanie tego w rękach raczej jest mało skuteczne, ponieważ trzeba by znaleźć punkty w których standardowo jest ułożony przegub wewnętrzny w jadącym aucie no i raczej nie wygenerujemy odpowiednich obciążeń w łapkach. Jak napisałem wcześniej - z reguły. Czy to będzie rozwiązanie Twoich problemów? Tego nie wiadomo bez rozbierania przegubu wewnętrznego i oględzin lub wymiany półosi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dzisiaj doszła jeszcze jedna kwestia - ślizganie sprzęgła przy przyspieszaniu. Więc chyba to jest przyczyną tych problemów. Możliwe że przez zużyte już sprzeglo wpada ono w jakiś taki rezonans co powoduje takie telepanie się podczas przyspieszania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A więc problem rozwiązany. Wymiana kompletnego sprzęgła pomogła, wjechało z wersji 220 km czyli tej co w rs. Po wyjęciu dwumasy, miała ona taki luz, że przekręcając ją można było w lewo prawo jakieś 2 cm aż do połowy otworu na śrubę, miała też luz na boki więc to chyba było przyczyną. 

Dzięki za pomoc 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!