Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje - drgania - tłuczenie podczas przyspieszania, 2.0 tce 180


henek14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś borykał się z problem takiego tłuczenia się i telepania podczas przyspieszania? Sytuacja podobna jakby było koło kwadratowe i tak telepie. Natomiast nie jest to wyczuwalne na kierownicy tylko na aucie a najbardziej teraz wydaje mi się z prawej strony od pasażera. Problem występuje gdy zacznę przyspieszać i wraz ze wzrostem prędkości to tłuczenie, telepanie wzrosta do jakiś 140 pozniej jakie takie dalej występują. Gdy jadę spokojnie - jednostajnie to nic nie występuje. Przeguby nie strzelają przy skrętach kierownicą. 

Koła były wyważane, wymieniane były 2 poduszki silnika - dolna i górna 8, została tylko ta nad skrzynia biegów. Z lewej strony wymioniona półoś jakieś 15 tys km temu. Wszystkie końcówki, sworznie bez żadnych luzów. Maglownica jakieś 25 tys temu. Wymienione 2 amortyzatory przód teraz

Przy ostatnich pracach co wymieniałem amortyzatory, patrzyłem na półoś z prawej strony bez jej demontażu ale jakiś luzów nie zauważyłem, jedynie to mocowanie z łożyskiem jest zacieknete olejem z wycieku. Następnie po wymianie było ok ale że uciekła zbieżność to musiałem ustawić zbieżność i po jej ustawieniu dalej to samo. 

Ogólnie dziwna sprawa z tym telepaniem, zrobiłem jeszcze takie nagranie jak auto było na kobylkach, naciskając lekko hamulec by zrobić obiazenie dla silnika dodając gazu i na filmiku widać trzęsienie się silnika i też jakby wtedy to telepanie i bicie było wyczuwalne, ale zaznaczam że  kierownica ani nie rzuca ani nie telepie. Moje podejrzenie jest teraz na prawą półoś wraz z tym mocowaniem i łożyskiem lub też na poduszkę nad skrzynia biegów. 

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Lub ewentualnie jak to sprawdzić dokładniej? 

 

Edytowane przez henek14
Film
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • henek14 zmienił(a) tytuł na Wibracje - drgania - tłuczenie podczas przyspieszania, 2.0 tce 180
20 godzin temu, henek14 napisał:

Koła były wyważane, wymieniane były 2 poduszki silnika - dolna i górna 8, została tylko ta nad skrzynia biegów. Z lewej strony wymioniona półoś jakieś 15 tys km temu. Wszystkie końcówki, sworznie bez żadnych luzów. Maglownica jakieś 25 tys temu. Wymienione 2 amortyzatory przód teraz

Do sprawdzenia;

  - koło pasowe z amortyzatorem gumowym na wale korbowym,

  - przeważnie wymienia się go wraz z wymianą rozrządu,

  - tylko oryginał lub markowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2023 o 12:28, henek14 napisał:

Witam, czy ktoś borykał się z problem takiego tłuczenia się i telepania podczas przyspieszania

 Z reguły są to problemy związane z półosią. Nie do wykrycia na stanowisku ponieważ podniesienie auta zmienia położenie palców przegubu wewnętrznego. Po prostu przemieszczają się w inne miejsce. Druga rzecz to obciążenie które jest jest na przegubie podczas jazdy. Wymontowanie półosi i sprawdzanie tego w rękach raczej jest mało skuteczne, ponieważ trzeba by znaleźć punkty w których standardowo jest ułożony przegub wewnętrzny w jadącym aucie no i raczej nie wygenerujemy odpowiednich obciążeń w łapkach. Jak napisałem wcześniej - z reguły. Czy to będzie rozwiązanie Twoich problemów? Tego nie wiadomo bez rozbierania przegubu wewnętrznego i oględzin lub wymiany półosi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dzisiaj doszła jeszcze jedna kwestia - ślizganie sprzęgła przy przyspieszaniu. Więc chyba to jest przyczyną tych problemów. Możliwe że przez zużyte już sprzeglo wpada ono w jakiś taki rezonans co powoduje takie telepanie się podczas przyspieszania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A więc problem rozwiązany. Wymiana kompletnego sprzęgła pomogła, wjechało z wersji 220 km czyli tej co w rs. Po wyjęciu dwumasy, miała ona taki luz, że przekręcając ją można było w lewo prawo jakieś 2 cm aż do połowy otworu na śrubę, miała też luz na boki więc to chyba było przyczyną. 

Dzięki za pomoc 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!