Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ALTERNATYWA dla uszczelki - uszczelnienia płynnego Loctite 518


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim ?

 

Wkrótce będę uszczelniał pokrywę zaworów. Na początku nie przywiązywałem do tego dużej wagi. Teraz jednak wiem, że i tak będę musiał kupić coś dobrego.

Uszczelnienie dedykowane to Loctite 518 lub to samo i w zbliżonej cenie, ale pod marką Renault 7711427907 ... czyli w granicach 170 zł.

 

Nie chodzi mi o silikon wysokotemperaturowy, tylko o uszczelniacz anaerobowy, kołnierzowy - do połączeń kołnierzowych. Chciałem go użyć jeszcze do innych celów - zamiast silikonu wysokotemperaturowego np. Victora Reintz-a i wtedy wydatek rośnie.

 

Szukałem, szukałem i szukałem, końca nie było.

Znalazłem tylko dwie, trzy alternatywy i pytam, czy ktoś używał np. do klejenia pokrywy, czyli metal + metal lub metal + tworzywo jednego z poniższych specyfików:

 

  1. Technicqll 5518 - znacznie tańszy, ale pakowany po 15 g. Zawartość opakowania liczona na wagę nie na objętość. Dużo osób go kupuje, ale nie wiem czy sprawdzi się, czy podoła z uszczelnieniem długotrwałym, mocnym w gorącym silniku. Nie wiem, jak odnieść go jakościowo do Loctite 518. Cena niska, ale i zawartość mniejsza.
     
  2. Multibond 5415 uszczelniacz anaerobowy do połączeń kołnierzowych w postaci pasty tiksotropowej - czyli nie lejący, opakowanie 50 g.
     
  3. Loxeal 59-10 uszczelniacz anaerobowy złączy kołnierzowych, opakowanie 50 g. Ten chyba najbardziej do mnie przemawia i nie jest tak drogi, jak Loctite.
     

I jeszcze jedno pytanie:

 

Co w praktyce, okazuje się bardziej SZCZELNE dla połączeń - uszczelnień trudnych i zwykłych: silikon wysokotemperaturowy, czy uszczelniacz anaerobowy?

 

Chodzi mi praktyczne wnioski np. po aplikacji i użytkowaniu - nie interesują mnie teorie z ulotek, bo te już znam. Przykładowo, silikon wysokotemperaturowy Reintz, K2 świetnie dają sobie radę, ale raczej nie wytrzymują bardzo trudnych warunków. Uszczelniaczy kołnierzowych, anaerobowych jeszcze nie testowałem.

 

Mam na myśli praktyczną trwałość spoiny, poddanej wysokim temperaturom, wpływom olejów, chemii, dużych naprężeń ... która to spoina, nadal zachowa szczelność i pewne połączenie metal + metal, metal + tworzywo - np. uogólniając, przy kolektorze dolotowym.

 

 

 

Edytowane przez Dziony
Poprawki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!