Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty na ciepłym


wobli73

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim dostanę się do fachowca poradzę się was.

Pacjent to Megane IIphI 2,0 z LPG

Ostatnio miałem problem ze zbyt wysokimi obrotami na wolnym biegu. Okazało się że była nieszczelność na kolektorze ssącym i to mi mechanik zrobił. Wprawdzie po tym obroty były też trochę zbyt wysokie (1,2 tyś/min) ale zrobiłem adaptację przepustnicy pyclipem i teraz jest ładnie (750/min).

Jednak na ciepłym silniku zaraz po odpaleniu spadają i trzeba delikatnie gazu dodać żeby silnik nie zgasł. Potem już wszystko jest ok. Tak samo na benzynie jak i na gazie bo zdarzyła mi się konieczność odpalania na lpg z powodu braku styku na kostce pompy paliwa ale to już zrobiłem i pompa działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórz to samo na gorącym silniku, bo tu wygląda  źle, ale jest zależne od wielu czynników i nie może być poddany ocenie. Wyniki przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 80 stopni dadzą prawdziwy obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zmiennych faz nie jest domknięty. Dopuszczalnie dla 2,0 jest 5 stopni. To dotyczy oleju 5W.  Zwróć uwagę jak maleją obroty przy rosnącym kącie przesunięcia zapłonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem wtyczkę od zaworu i jest to samo. O czym to świadczy?

Znalazłem taki zawór tylko nie wiem co myśleć o jego jakości bo cena bardzo atrakcyjna porównując z cenami o których tu na forum czytałem.

https://allegro.pl/oferta/zawor-faz-rozrzadu-renault-megane-scenic-mk2-2-0-13318445260

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy jest pierburg - tego chińczyka Ci nie polecę.

Wymontuj i zobacz swój stary zawór, czy przypadkiem wewnętrzny tłoczek nie hałasuje. Najprawdopodobniej sprężyna zwrotna straciła swoje właściwości i nie blokuje ciśnienia wytwarzanego przez pompę oleju w kanale do zasilania koła zf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Jutro wymontuje i zobaczę co tam mam.

Edit:

Mój zawór nie hałasuje. Za to okazało się że miałem stan oleju nieco powyżej minimum. Dolałem 1l i jak na razie po jednej próbie odpalenia ciepłego objaw spadających obrotów zniknął. Zobaczę jak będzie jutro.

Edytowane przez wobli73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!