Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fatalne Paliwo !!! Orlen do sądu ?


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Mam problem otóż od ponad roku tankuje paliwo na Orlenie ( jako dowód mam wszystkie rachunki) pech chciał, że w piątek pojechałem na diagnozę wtryskiwaczy !! i okazało się, że wszystkie 4 są do regeneracji :):) kosztowało mnie to 2 tys PLN... Mam pytanie czy ktoś z was miał podobny problem ? Czy "kłóciliście" się z danym koncernem o zwrot przynajmniej tych 50% kosztów ? gdzieś kiedyś czytałem, że w takich wypadkach można podać koncern do sądu.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Rabcio

 

Renault Megane II 1.9 Dci 2003r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabcio, gdzieś kiedyś czytałem,że rachunki nie wystarczą.Trzeba by mieć specjalny zeszyt w którym pisałbyś stan kilometrów przy każdym tankowaniu plus rachunki.Tak,żeby nie było ewentualności tankowania w tym czasie na innej stacji i takie tam dalej masło maślane.Nie wiem czy masz jakiekolwiek szanse na wygranie w tej sprawie.Wiesz jakich oni mają prawników???W każdym razie trzymam kciuki za Ciebie,może sie mylę i Ci sie uda?

Wydaje mi sięże powinieneś się poradzić prawnika albo uderzyć do rzecznika praw konsumenta.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zapisów innych niż rachunki, i zdaje sobie sprawę, że mogą zażądać dowodu potwierdzającego iż nie tankowałem na innych stacjach:(:) Nie wiem co robić... Paliwo jest fatalne a nikt nie jest w stanie wygrać z koncernami. Na regeneracje dostałem 2 lata gwarancji więc mam spokój na krótki czas. Zainteresowałeś mnie tym rzecznikiem praw konsumenta będę musiał o tym poczytać więcej lecz mimo to proszę innych użytkowników o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na regeneracje dostałem 2 lata gwarancji więc mam spokój na krótki czas
Tylko jak Ci padną(odpukać) za pół roku to wierz mi,że winą będzie NA PEWNO paliwo żaden warsztat nie zregeneruje Ci ich (wtrysków) gratis :-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do paliwa na orlenie już dwa razy sie na nim "przejechałem". Raz zatankowałem 13,5l i po 160 km (trasa) zaświeciła się kontrolka rezerwy (czyli 8.5l/100 km) co przy moim silniku w trasie jest niedopuszczalne. Drugim razem po zatankowaniu na innym orlenie samochód dłużej kręcił przy odpalaniu. Potem wlałem paliwa na shell'u i problem dziwnym trafem zniknął. Sorry za OT.

Rabcio życzę Ci powodzenia w dochodzeniu swoich praw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ze słyszenia przypadek może nie taki sam ale podobny.

Nowe auto, marki nie pamiętam, po przejechaniu 10 000 km od zakupu uległ zatarciu silnik z powodu braku oleju. Użytkownik tłumaczył się tym, że nie spodziewał się aby po takim przebiegu cokolwiek mogło się stać samochodem. Dealer odbił piłeczkę twierdząc, że użytkownik samochodu nie przeczytał dołączonej do samochodu instrukcji, a tam wyraźnie było napisane, że należny okresowo sprawdzać poziom oleju, czego użytkownik nie robił.

Została założona sprawa w sądzie, którą użytkownik przegrał, dealer wynajął bardzo dobrych prawników, którzy obarczyli winą użytkownika.

Wracając do tematu stacją zainteresowałbym UOKiK. Praktycznie jedynie to możesz zrobić, założenie sprawy w sądzie kosztuje i zabiera masę czasu, a i ciągnie się niemiłosiernie. Jak masz dużo czasu i pieniędzy to zakładaj sprawę, ale szanse wygrania są raczej marne. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe auto, marki nie pamiętam, po przejechaniu 10 000 km od zakupu uległ zatarciu silnik z powodu braku oleju.
Ojciec ma Passata 2.0 tdi z 2008, przebieg auta 20tkm, już dwa razy dolewał oleju bo mu się kończył w trasie. gdyby nie dolał to tak samo by się silnik zatarł. Wozi bankę 5 litrową w bagażniku. Nowoczesne diesle tak maja, że żłopią olej. No ale te auta są na tyle napchane elektroniką, że same dają znać kiedy zaczyna im brakować oleju :) Inna sprawa jest gdy ktoś olewa takie komunikaty...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabcio - Poszukaj na necie. Kojarzę, że jakiś rok temu facet wygrał sprawę z Orlenem na podstawie faktur, też chodziło o wtryskiwacze (kojarzę artykuł w gazecie). Z tego powodu zawsze biorę FA z BP.

Bronius - Jak to nowoczesne diesle tak mają? Dwa razy musiał dolewać z powodu minimum przy takim przebiegu - coś nie tak, dziękuję za takie "nowoczesne" auto. To mój 1.5dCi to chyba jakiś zabytek technologiczny ;-) , po 20k ledwie można zauważyć zużycie oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz, 2.0 TDi VW tak pali, byliśmy tego świadomi jak zamawialiśmy auto :) norma producenta to litr na 1000km :) Trzeba wziąć pod uwagę, że auto było na dotarciu więc mogło więcej palić, może trochę się to uspokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norma producenta to litr na 1000km
ostatnio w plebejskim czasopismie pt Auto Świat o tym było i taki wynik jest w normie..

Rabcio-sprawy nie wygrasz własnym "sumptem" , a jak chcesz to mozesz wziac prawnika, a jego koszt przekroczy wartosc Twojej Megi :roll: :-/

chłopaki dobrze mówia- jak masz nowoczesnego diesla to nie tankuj na orlenie..pozostajne shell i BP

BTW-jaki masz przebieg?(nie ma w profilu) zastanawiam sie troche nad tym silniczkiem biorac pod uwage ewentualne zakupy i nie chce kupic 2-4letniego auta z przebiegiem 60-80 tysiecy, zeby od razu sie wtryski popsuły :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabcio, kolego, sprawa z paliwem w Polsce jest znana nie od dziś... Sam jestem smutnym przykładem że wtryski trzeba regenerować i trudno (ja leje na shellu i statoilu, sporadycznie na orlenie), mnie to spotkało po 90000 km.

Pójście "na udry", moim zdaniem, nie ma sensu,

Zmień stacje benzynową
jedyne wyjście. Hipotetycznie możesz rozpocząć batalię ze stacją i producentem paliw, ale jest to bezcelowe, bo:

- nie sposób udowodnić, że nigdzie indziej nie tankowałeś,

- podczas trwania procesu będą pilnować paliwa i wszelkie ewentualne kontrole paliwa wykażą, że spełnia górne limity normy, a sąd nie będzie miał podstaw do tego aby uwierzyć ci na słowo że wcześniej tak nie było, chyba że stacja znalazła się na cenzurowanym UOKIK

- niestety normy paliwa w Polsce są takie, że paliwo spełniające je jest zabójcze dla silnika, :evil:

No i jeszcze jedno, jak zdecydujesz się na sąd, musisz pamiętać, że w razie porażki, będziesz zobowiązany do zwrotu kosztów postępowania (analiz ekspertyz etc.) oraz zastępstwa procesowego strony pozwanej, wynikającego z ustawy dla 2000 zł to jest 600 zł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Postanowiłem dać szanse Orlenowi chociaż się na nich przejechałem i zatankowałem tą" super" mieszanke dla diesla i powiem tak średnie spalanie w mieście 9,5 l przy ekonomicznej jeździe !!! to jest skandal niewiem albo wtryskiwacze są uszkodzone ?? albo paliwo jest naprawde fatalne... Owszem mam walnięte Turbo ale przed regeneracją wtryskiwaczy paliło mi 8,3l po zatankowaniu pali 9.5 l ? :shock:

 

KONIEC Z TANKOWANIEM NA ORLEN !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze się do tematu paliwa na Orlenie. Osobiście jeżdżę Citroenem Berlingo 2007r 1,6 HDI. Tankuję tylko i wyłącznie na orlenie Verve, przestrzegam zasady aby zawsze tankować na tej samej stacji. Spalanie w moim przypadku nie przekracza 6 l w cyklu mieszanym. Kolega ma taki sam model citroena, tankuje na BP i pali mu 6,5, w zasadzei różnicy nie ma. Tak więc jakość paliwa nie zależy od logo stacji tylko od jej właściciela-logo nie ma nic wspólnego z właścicielem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!