Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik zawsze gaśnie przy ~1500 obrotach


The_Kamome

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Autko Renault Megane II PhI, silnik K9K 722, 1.5DCi. Problem następujący:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Silnik odpala bez zarzutu, chodzi równiutko. Przy lekkim dodaniu gazu też ok, obroty powoli rosną, aż tu nagle zawsze przy ok. 1500 (+/- 50) rpm silnik gaśnie, wyświetla się komunikat Injection Fault i na tym historia się kończy. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Po podłączeniu narzędzia diagnostycznego wyskakuje błąd DF005 Engine Speed Sensor Circuit - Czujnik położenia wału korbowego (Engine Speed Sensor / TDC sensor), a dokładniej "nieciągły" i "niepoprawna ilość zębów". 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wymiana czujnika na nowy poszła gładko, niestety poprawy żadnej, sytuacja dokładnie ta sama co wyżej. Przy okazji wymiany sprawdziłem zęby na kole zamachowym - poza lekkim zużyciem wydają się ok, żadnego nie brakuje.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Po przeszukaniu chyba wszystkich forów w internecie nie znalazłem nikogo z podobną sytuacją. Niektórzy sugerowali wadliwy pedał gazu. Kupiłem, wymieniłem ale dalej to samo, gaśnie przy tych samych obrotach.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wydaje mi się że to nie problem masy - gdyby tak było wpłynęło by to również na rozrusznik, a jak już wspomniałem odpala idealnie. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

I tutaj pomysły mi się skończyły, zdecydowałem się napisać na forum, może macie jakieś pomysły gdzie zajrzeć, co sprawdzić, każda propozyja mile widziana. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrowionka. 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2023 o 00:49, The_Kamome napisał:

Autko Renault Megane II PhI, silnik K9K 722, 1.5DCi/300000km,

Silnik odpala bez zarzutu, chodzi równiutko.

Przy lekkim dodaniu gazu też ok, obroty powoli rosną, aż tu nagle zawsze przy ok. 1500 (+/- 50) rpm silnik gaśnie,

wyświetla się komunikat Injection Fault i na tym historia się kończy. 

Trzeba użyć szkło powiększające i szukać pyłu/opiłków metalu na;  

    a/ filtrze paliwa,

    b/ wewnątrz filtra paliwa,

    c/ czujniku ciśnienia paliwa,

    d/ na zaworkach przelewowych,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, daj spokój z tymi opiłkami, może jeszcze pod mikroskop do laboratorium niech pojedzie.

To nie jest objaw opiłkowania. Ewidentnie odcina paliwo przy tych 1500. Podobnie jest, gdy silnik losowo odpala podczas wadliwego czujnika położenia wału lub wałka, zależnie od jego położenia. Jeżeli czujnik jest zepsuty i nieprawidłowo odczytuje położenie wałka, to nie zostanie podane paliwo i silnik nie odpali.

 

W twoim przypadku może się gubić przy tych 1500 i go odcina. Tak bym to widział.

 

Jeżeli wymieniłeś czujnik położenia wału, to wymień jeszcze czujnik położenia wałka, ten przy rozrządzie.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, sKarlosMegane napisał:

Andrzej, daj spokój z tymi opiłkami, może jeszcze pod mikroskop do laboratorium niech pojedzie.

Jak The_Kamome chce jeszcze jakiś czas pojeździć tym autem, to jest to bardzo dobry kierunek działań ,

55 minut temu, sKarlosMegane napisał:

Jeżeli wymieniłeś czujnik położenia wału, to wymień jeszcze czujnik położenia wałka, ten przy rozrządzie.

To po wymianie czujnika wału, pokazał by się błąd df 112,

W dniu 6.04.2023 o 00:49, The_Kamome napisał:

nagle zawsze przy ok. 1500 (+/- 50) rpm silnik gaśnie, wyświetla się komunikat Injection Fault

  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik czujnikiem ale jest jeszcze cały obwód pomiarowy: złącza, kable itp. 

Podobno te czujniki warto wymieniać na oryginały - brak własnych doświadczeń w tym zakresie, tylko zasłyszane. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!