Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opis pinów w kostce ISO. Problem z radiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Renault Megane z 2000 roku. W samochodzie nie było radia więc sprawiłem sobie nowe i po zainstalowaniu pojawił się problem.

Radio działa tylko przy włączonym silniku, po wyłączeniu nie jest zasilane z akumulatora i następuje wyłączenie.

Jeśli ktoś mógłby mi napisać za co odpowiada każdy kabelek wyprowadzony do fabrycznej (chyba) kostki ISO to byłbym bardzo wdzięczny.

Dodam, że głośniki działają dobrze, a problemem są chyba zamienione kabelki w kostce zasilającej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krospowidon, a ja bym nie przerabiał. Mam tak samo i uważam, że jest OK. Podczas rozruchu radio jeszcze nie gra. Ja nawet mam zmieniarkę i nie wyłączam radia. Robi to stacyjka. Mam pewność, że po wyjęciu kluczyka radio nie rozładuje mi aku. Gdy natomiast chcę posłuchać muzy na postoju, wtedy kluczyk w poz. 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Ja to chciałem zamienić ponieważ za każdym razem jak wyłączę radio kluczykiem następuje tak jakby reset pamięci radia tzn. tracę zapamiętane stacje radiowe itp. Nie dzieje się tak jeśli przed wyłączeniem kluczykiem wyłączę sam radio ale niestety często się zapominam.

W każdym razie przemyśle jeszcze czy to zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krospowidon, z tego wynika,że masz problemy z podtrzymaniem pamięci czyli z tym przewodem, o którym pisał P_r_z_e_m_o, że z niego masz mostek zrobić do zasilania. Może to być także usterka w samym radiu ale to już musisz sam sprawdzić namacalnie czy po wyłączeniu stacyjki dochodzi napięcie do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Ja to chciałem zamienić ponieważ za każdym razem jak wyłączę radio kluczykiem następuje tak jakby reset pamięci radia tzn. tracę zapamiętane stacje radiowe itp. Nie dzieje się tak jeśli przed wyłączeniem kluczykiem wyłączę sam radio ale niestety często się zapominam.

W każdym razie przemyśle jeszcze czy to zmienić.

 

Na wstępie zobacz czy w kostce ISO (wychodzącej z radia) występują dwa zasilania jedno do potrzymania pamięci (stałe) a drugie zasilanie do normalnej pracy radia tzw „ po zapłonie”.

Podaj numery pinów z kostki ISO na których mają występować te zasilania.

Mostkowania nie polecam ponieważ lepiej żeby po wyłączeniu stacyjki nie występowało na radiu zasilanie ( oczywiście z wyłączeniem tego stałego zasilania do potrzymania pamięci ale tam pobór prądu jest znikomy).

Mam pytanie czy masz może miernik napięcia albo chociaż jakąś kontrolkę 12V (jakaś lampka żarówka itp.), bo jak tak to wyłączasz stacyjkę i szukasz w kostce ISO instalacji samochodu pinu na którym występuje 12V stałe (bez stacyjki) – to napięcie ma iść na radio tam gdzie ma iść napięcie do potrzymania pamięci następnie włączasz stacyjkę i szukasz 12V które tylko występuje po włączeniu stacyjki i to napięcie podajesz na radio do normalnego zasilania.

W tym przypadku podtrzymywanie pamięci jest cały czas a radio gra tylko po włączeniu stacyjki co daje pewność że po wyłączeniu stacyjki radio nie rozładuje akumulatora (potrzymanie stałe pamięci pobiera bardzo niewielki prąd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj trochę czasu i wszystko posprawdzałem miernikiem.

Po wykonaniu mostka wszystko fajnie działa tylko tak ja zauważyliście istnieje przy niesprzyjających warunkach zagrożenie rozładowania akumulatora.

Ja skłaniałem się do rozwiązania które opisał Łukasz ale tutaj występuje pewien problem.

Sytuacja wygląda tak:

Kostka ISO z auta:

1- szary (nie wiem do czego służy)

2- nie używany

3- nie używany

4- czerwono/granatowy (+12V z akumulatora, podtrzymanie)

5- nie używany

6- niebieski (przewód świateł - raczej pewne bo działa podświetlenie radia itd.)

7- żółto/fioletowy (+12V ze stacyjki)

8- czarny (masa)

 

Kostka ISO z radia:

1- nie używany

2- nie używany

3- różowy (zdalne sterowanie ze wzmacniacza)

4- czerwony (przewód zapłonu)

5- niebieski (podłączony do sterowania anteną)

6- pomarańczowy (przewód świateł)

7- żółty (przewód akumulatora)

8- czarny (masa)

 

Podłączyłem przewód masy i przewód zapłonu i w tym momencie po dotknięciu żółtym kabelkiem z radia do kabelka akumulatora z auta (czerwono/granatowy) robi się zwarcie (iskrzy po dotknięciu) więc nawet nie próbowałem wtedy włączać radia.

 

Jak na razie mam podłączone przez zmostkowanie i tak działa poprawnie, ale wolałbym zrobić to tak jak powinno być.

Może to problem z radiem choć nie widzę ku temu przesłanek (radio manta rs6500)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że najlepiej jak się to robi samemu i wszystko się widzi ale gdybym był na Twoim miejscu zrobił bym tak po pierwsze rozmontował mostek, który zrobiłeś. A w kostce ISO wychodzącej z radia zamienił bym kabel żółty z czerwonym miejscami czyli pin 7 i pin 4 miejscami. (oczywiście pod warunkiem że powyzej opisałeś prawidłowo kostkę ISO z radia)

Piszesz, że „w tym momencie po dotknięciu żółtym kabelkiem z radia do kabelka akumulatora z auta (czerwono/granatowy) robi się zwarcie (iskrzy po dotknięciu)” nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi bo skoro jest mostek zrobiony to i tak po zapięciu kostki ISO jest na żółty z radia podawane +12 V może iskrzenie spowodowane było tym że w momencie jego dotykania nie dotknąłeś go dokładnie a przy występującym poborze prądu wystąpiło iskrzenie bo nie było dobrego styku. Jak podłączasz włączony prostownik na akumulator też nie raz zaiskrzy i nie oznacza to zwarcia.

Generalnie zrobił bym tak jak napisałem na wstępie zamiana pinu 7 z pinem 4 w radiu ewentualnie w instalacji ale ja zmienił bym w kostce od radia, nie podłączaj napięcia na tzw ”krótko” bo może zaiskrzyć i może Cię to zmylić że jest zwarcie.

A i jeszcze jedno nie wiem czy w Megane I to było ale Megane II na pinie 1 kostki ISO jest sygnał prędkosci samochodu. (im jedziesz szybciej tym radio robi sie głośniej)i z tego pinu bierze informacje o prędkości pojazdu ale to tak jak pisze napewno jest w megane II a nie wiem czy w Megane I ale skoro występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o czym wy piszecie. o jakiś zamianach przewodów. Po co to jest potrzebne albo ja nie mogę sobie wyobrazić tego postępowania.

Ja bym zrobił tak nie narażając się na żadne zwarcia:

układ kabli w radiu pozostawił bez zmian a przy kostce w aucie wykonał taki manewr: (zgodnie z opisem przewodów kolegi Krospowidon, )

 

przewód żółto fioletowy odłączył od kostki i zaizolował. Niech sobie odpoczywa na boczku :)

Potem do czerwono granatowego dołączył kawałeczek innego przewodu i drugą stronę tego dołączonego przewodu włożył bym do kostki w miejscu zlikwidowanego przewodu żółto fioletowego. Podłączył kostkę radia i cieszył się grającym sprzętem bez kluczyka w stacyjce i braku efektu utraty pamięci.

połączenie wyglądało by ostatecznie tak: że czerwono granatowy od auta połączony byl by z żółtym i czerwonym przy radiu,.

Można również zrobić taki efekt przy kablach od radia. A wtedy należy:

Odłączyć czerwony od kostki (tej od radia) i przypiąć go do przewodu żółtego. I śmiga. Innej opcji brak i musi być wszystko cacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opcji, którą kolega opisuje radio będzie działało na stałe bez włączenia stacyjki.

W tym sposobie co ja opisałem radio będzie działało po włączeniu stacyjki a po jej wyłączeniu pamięć radia będzie podtrzymywana stałym zasilaniem ale radia się nie włączy. Wyprzedzając pytanie po co ano po to że potrzymanie pamięci pobiera znikomą ilość prądu a ewentualnie włączone radio przy zasilaniu na stałe może przez noc rozładować akumulator (zimą mrozy itp.) a w dodatku będzie bezpieczniej jak wyłączając stacyjkę będzie odcinane napięcie od radia a pozostanie tylko podtrzymanie pamięci.

Teraz kolega rozumie dlaczego tak a nie inaczej?

Zresztą oryginalnie jest tak zrobione w Megane II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opisywałem Meg 1 bo jej jak myślę dotyczy temat. Ja również jestem zwolennikiem opcji takiej że radio gra po przekręceniu kluczyka i też tak mam podłączone u siebie. Tylko u mnie nie wymagało to przerabiania instalacji. Po prostu połączyłem ze sobą kostki i chodziło.

zgodnie z opisem kabli wtedy u mnie to wygląda tak:

czerwono granatowy do żółtego,

żółto fioletowy do czerwonego

czarny do czarnego

i wtedy radio gra po przekręceniu kluczyka i nie traci pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło właśnie o Megane I i tak jak koledze opisałem jeśli on tak zrobi będzie miał tak, że radio gra przy włączonej stacyjce a przy wyłączonej otrzyma tylko zasilanie na podtrzymanie pamięci.

Skoro u Ciebie było ok. to pozostaje się cieszyć ale często się zdarza, że właśnie kostka ISO radia ma inaczej niż jest w instalacji Megan trzeba tylko zamienić te dwa zasilania i po sprawie wszystko działa ok. W woli informacji w Megane II po wyjęciu oryginalnego radia i zamontowaniu radia innego (nie dedykowanego do renault) należy jeszcze podłączyć zasilanie wzmacniacza anteny ale to też gdzieś opisałem …. Jak coś proszę pisać to napisze jeszcze raz ale to dotyczy tylko Megane II w przypadku zmiany radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!