Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek na górze silnika - 1.3 TCe


PT2019

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Prośba o pomoc. Megane IV PH1. Silnik 1.3 TCe 140KM (przebieg niski bo 50tyś). Widzę, że na górze silnik dosyć mocno się poci na łączeniu (zdjęcie w załączeniu). Co to może być i myślicie że droga naprawa? Wcześniej słyszałem, że pokrywa rozrządu też mi się poci?

Co to za wyciek na górze i gdzie mogę zobaczyć czy z pokrywy rozrządu też się poci?

wyciek.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Wyciek na górze silnika - 1.3 TCe
  • 1 miesiąc temu...

Szczerze słabo widać na zdjęciu. Lookne u siebie. 

No to looknalem, fotki z doświetleniem. Brak wycieku, przebieg 100600. Ale nic tam nie było działane. 

 

https://drive.google.com/file/d/1dZiJlS5tkjw6VBY6ddieR2o39b4bBVna/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/1d__Ku2xjJVcHCW-Lr-gcO4Fbcy11v9a6/view?usp=drivesdk

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

U Ciebie faktycznie sucho i niech tak trzyma się :)
Ja już po naprawie. Wyciek z pokrywy rozrządu oraz pokrywy zaworów. Wymienione uszczelki wewnątrz, a większość tych pokryw jest wklejana więc jest tam czarna masa jak silikon która wypływa na łączeniach. Silniki faktycznie trzeba było wyjąć (tzn z tego co mi mówił serwis, opuścić trochę aby można go rozebrać, ale sporo było rozbierane więc ustawiana zbieżność, do tego nowy pasek klinowy i jeszcze jakieś drobiazgi.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wiesz, nie wiadomo czy dokładnie taki sam problem. W tym silniku najczęstszy problem to zapocenia albo wycieki na pokrywie zaworów dolotowych oraz pokrywie wentylacji silnika, to ta czarna plastikowa. Zdecydowanie rzadziej zdarzają się wycieki pod pokrywą łańcucha a jeszcze rzadziej pod pokrywą zaworów wydechowych. Tak czy inaczej, trzeba zdiagnozować gdzie jest faktyczny wyciek, najłatwiejszy do ogarnięcia byłby ten spod tej plastikowej pokrywy. Prosta sprawa i do wymiany tylko uszczelka pod tą pokrywą. Reszta jest klejona na silikon. Niestety, aby zrobić pokrywy zaworów czy też jedną, trzeba zdjąć pokrywę łańcucha. Tu tak naprawdę jest do ewentualnej wymiany tylko simering na wale. Reszta to czyszczenie silikonu i położenie nowego. Nie trzeba demontować sanek. To że silnik i tak trzeba opuścić nieco wynika tylko z tego, że demontujesz poduchę zawieszenia od strony łańcucha. Jest wystarczająco dużo miejsca aby bez większego problemu wyjąć i włożyć pokrywę łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, m3rs napisał:

Witam u mnie pojawil sie taki sam problem mozesz poradzic co dokladnie bylo wymieniane i czy to pomoglo 

Dzieki pozdrawiam

Widzę, że też masz 1.3 TCe. Nawet pokrywa zaworów jest wklejana i wymiana tego uszczelniacza wymaga demontażu silnika ze skrzynią (przynajmniej wg procedur ASO, ale byłem u mechanika niedaleko mnie i też to potwierdził). Pewnie tak jak napisał kolega wyżej, nie całkowite wyjęcie silnika z samochodu, ale na pewno opuszczenie go trochę. U mnie był wyciek z pokrywy zaworów oraz z pokrywy rozrządu.
Dokładnie co miałem na fakturze to:
- demontaż montaż silnik/skrzynia biegów - najdroższa pozycja

- kontrola geometrii

- kilka uszczelek

- uszczelniacz (to chyba ten do wklejania)

- śruba wałka rozrządu

- pasek klinowy (komplet) - podobno procedury wymagają, ale gdybym się uparł to pewnie można pominąć (ale akurat i tak wg książki powinienem niedługo wymienić).

 

Silnik po naprawie wyczyszczony (wcześniej był zalany trochę olejem) i przez te 4 miesiące i ok 6tyś km wszystko jest ok i czyste (nawet kamerką zaglądałem niedawno aby zobaczyć niżej). Dodatkowo gwarancja jest 2 lata na wycieki więc spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
8 godzin temu, Oblozqa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

U mnie na FV z ASO było:

8201735243 - Uszczelka

8201721557 - Uszczelka - 4szt

8201721558 - Uszczelka

7711579085 - Masa silikon

8660005465 - Zmywacz

117205123R - Pasek klinowy

123094581R - Śruba

135106067R - Uszczelniacz

oraz

demontaż-montaż  pokrywa głowicy

test pojazd

kontrola geometrii

demontaż-montaż zespół silnik-skrzynia biegów 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem: 61 tyś. km.  U mnie to zapocenie. Serwis miał mi to ogarnąć: sprzedali bajeczkę, że oczyścili i muszę obserwować.

Finalnie nie oczyścili, a ja nie pojechałem z reklamacją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobnie. Megane 1.3 tce 115 km. Delikatnie przypocona pokrywa zaworów. Na razie nie ruszam tego ale spodziewam się że z upływem czasu i kilometrów oleju będzie pojawiać się coraz więcej. Ktoś może podać orientacyjny koszt usunięcie tej usterki w ASO Renault. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena potrafi przewrócić, bo miałem groźniejsze wycieki w starszych autach i cena ponad połowę mniejsza. Jednak pytałem w innym serwisie nieautoryzowanym i też mi powiedzieli ponad 4tyś (opuszczanie silnika, klejenie, czyszczenie itp.)

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!