Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meg2 1.6 2003r. Odpala na zimno, po rozgrzaniu spadają wolne obroty, gaśnie. Potem nie kręci rozrusznikiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. 

Mam problem, a właściwie moja druga połówka. 

Napiszę jak to się zaczęło:

 

Po kupnie wszystko było dobrze, wymieniony rozrząd, zrobione hamulce oleje filtry itd. Auto jeździło pół roku, paliło na strzał. Instalacja LPG działała dobrze. 

 

Ostatnio zaczął trochę nierówno chodzić na wolnych obrotach. Mechanik mówi żeby zacząć od świec których nie wymieniliśmy na początku. OK, wymienił, odpalił wyjechał z warsztatu. 

My wsiadamy - Start - zero reakcji. Mechanik podłożył kartonik pod kartę, coś tam pocudował, w koncu silnik zagadał, wróciliśmy do domu. Powiedział że on sie elektryki we francuzie nie dotknie.  Po zgaszeniu samochód nie reagował na start. 

 

O dziwo jak wystygł - pali na strzała. Mogę gasić 20 razy pod rząd, za każdym razem pali, gaśnie dioda immo. Ale po rozgrzaniu zaczyna się nierówna praca na wolnych, i za chwile gaśnie. I wtedy brak reakcji na Start. Można se przyciskać, nic a nic. 

Postał przez noc, odpalił od 1 obrotu. Zrobiłem kółko 5 minut wokół komina, wszystko ok. Chwile jeszcze potrzymałem go na postoju na obrotach, znowu zaczął szarpać, zgasł, i znów brak reakcji na Start. 

 

Po podłączeniu małego komputerka diagnostycznego przez kolegę pokazuje błąd czujnika położenia wału. Niby by się zgadzało, czasem czujnik wariuje jak dostanie temperatury. 

Czy ten komputer ma tak, że odcina wszystko jak widzi błąd synchronizacji między korbą a rozrządem? Czy szukać gdzieś dalej? Ogólnie wiązka wygląda tak, jakby ktoś tam coś drutował, aż boję się co dalej. 

 

Chętnie też przygarnę  namiar na fachowca w okolicach Warszawy, a może ktoś z Was by chciał się podjąć? Laweta droga, wolałbym przewieźć raz 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półksiężyc jest podstawą pracy silnika. Wymiana bardzo prosta tylko utrudniony dostęp. Jak się zaczyna uszkadzać to zazwyczaj przy wzroście temperatury. Dopiero później jest etap braku iskry przy rozruchu. Błąd synchronizacji odczytuje czujnik wałka rozrządu ale ciebie on nie dotyczy. Czujnik wału jest powiązany z rozrządem na stałe, więc nie ma mowy o braku synchronizacji. To właśnie on jest synchronizatorem dla sterownika silnika.

Powrót do kręcenia rozrusznikiem następuje po wciśnięciu stop i otwarciu lub zamknięciu drzwi ( nie pamiętam ).

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!