Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to uszczelka pod głowica


kata25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

Mam dość powazny problem z moją Megane zakupioną niedawno. 

Podejrzewamy uszkodzona uszczelkę pod głowicą. 

Na rozgrzanym  silniku po przejechaniu dystansu ok 50 km pojawią się kontorka chęci engine i zaraz potem skontroluj ESP.

Samochód został podłączony pod komputer i pojawił się błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze, zamieniono cewki i błąd dokładnie ten sam też 3 cylinder.  Niepokojąco ubywa olyn chłodniczy.  Wszystkie te Objawy wskazują na uszkodzona UPG jedna zrobiliśmy test CO2 i plyn nie zmienił się na żółty.  W celu sprawdzenia wiarygodności plynu dmuchano w rurkę z płynem i zmienił on kolor na żółty, więc plyn działa.  Podczas testu robiono go 3 razy plyn chłodniczy wywaliło przez korek. 

 

Czy są jeszcze jakieś testu jakie mige przeprowadzić żeby potwierdzić UPG lub co to może buc jeżeli nie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, kata25 napisał:

Podczas testu robiono go 3 razy plyn chłodniczy wywaliło przez korek.

Tzn że test trwał na tyle długo że rozgrzany płyn zaczal się wylewać przez korek otwartego  zbiorniczka wyrównawczego? 

Cienki jestem w diagnozowaniu  UPG bo mnie jeszcze to nie dotknęło (tfu tfu) ale jeżeli by była walnięta uszczelka to spaliny musiałyby się przedostawać do płynu bo mają wielokrotnie wyższe ciśnienie tym bardziej na otwartym, rozhermetyzowanym układzie. A w spalinach coś widać? Para/mgła? Bo zakładam że plame płynu pod autem byście zauważyli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak test trwał długo. 

 

Z rury lecą białawe spaliny czuć że wilgotne i rura jest zawilgocona widać nawet plamę po cieczy pod rurą. 

Gdzieś wszystko wskazuje na UPG ale test na CO2 tego nie potwierdza.

Plynu ubywa naprawdę dużo po przejechaniu 600 km dodano 2 litry 

 

Wycieku w układzie chłodzenia też nie ma, dokładnie sprawdzone. 

Edytowane przez kata25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn może osączyć np przy pompie. Może to zbieg okoliczności, a wypadający zapłon nie musi świadczyć o UPG. Błędy są następstwem.

Proponował bym zmierzyć ciśnienia sprężania na sucho i z olejem, żeby się odnieść do tego cylindra. Być może przyczyną wypadania zapłonu jest zapieczony pierścień. Ile płynu ginie po nocnym postoju?

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jabrze napisał:

 Ile płynu ginie po nocnym postoju?

  

Kompletnie nic, tylko ma trasie. 

10 minut temu, jabrze napisał:

 

Proponował bym zmierzyć ciśnienia sprężania na sucho i z olejem, żeby się odnieść do tego cylindra. 

  

Taki jest kolejny krok. 

 

A może znacie przypadki gdzie byka uszkodzona UPG a tester tego nie wykazał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kata25 napisał:

Gdzieś wszystko wskazuje na UPG ale test na CO2 tego nie potwierdza.

Plynu ubywa naprawdę dużo po przejechaniu 600 km dodano 2 litry 

 

Jeżeli test będzie dodatni - to będzie już "po ptokach "

  - Wadliwe upg - dotyczą w większości aut z 2009 i 2010 r,

  - Nie fachowy montaż instalacji lpg - przyspiesza ten proces;

        - strojenie bez sondy szerokopasmowej afr,

1 godzinę temu, kata25 napisał:

Wycieku w układzie chłodzenia też nie ma, dokładnie sprawdzone. 

Jeżeli tester nie potwierdza obecności CO2 - to zawsze cylindry były całe;

  - rozbieraj silnik i nie jeździj, a skończy się na uszczelce,

  - osoby co dolewają płynu, bo serwis im tak doradził;

         - pojeżdżą jeszcze miesiąc i będą mieli pęknięty cylinder,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

U mnie test CO2 był negatywny a miałem podobne objawy. U mnie płyn bardzo mało uciekał. Zrobiłem wymianę UPG i już ponad 2 lata nic nie dolałem płynu chlodzącego. Rób jak najszybciej UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!