Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w... no właśnie, w czym?


Rekomendowane odpowiedzi

Megane I 2002 1.6 16V Ex, którego mam od nowości. Serwisowany na bieżąco bez kompromisów, 256kkm przejechane. Od jakiegoś czasu podczas jazdy słychać stukanie. Myślałem, że coś w zawieszeniu, więc podczas przeglądu rejestracyjnego poprosiłem o szczególne zwrócenie uwagi na tę część auta, no i na wszelkie wycieki. Zawieszenie perfekt, zero luzów, wycieków zero. A stuka. Ale dziwnie stuka- stuk głuchy i uwaga: tylko po przejechanych 30-40 km. W świeżo odpalonym samochodzie (po nocy albo dłuższym postoju) nic nie stuka. Ciekawe, że gdy przejadę 300-400km i ruszam (na przykład po  krótkim postoju stuka bardzo mocno). Stuk jest głuchy, początkowo myślałem, że może to jednak amor (ale tłumienie w obydwu z przodu jest takie samo), potem, że klocki ale dlaczego dopiero po jakimś czasie? Może to luz na przekładni ale ze wspomaganie nie cieknie a samo wspomaganie działa bez zarzutu. 

Mój mechanik także to słyszy ale mimo tego, że auto zna na wylot, bo się nim zajmuje od 16 lat (pierwsze 5 lat zajmowało się nim ASO) nie ma żadnych sugestii. Może coś komuś do głowy przychodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz można skasować imbusem od spodu samochodu - można zrobić max. ćwierć obrotu.

Kolumnę aby stwierdzić luzy chyba trzeba zdemontować.

Przekładnia: na listwie po prawej stronie może być luz po tylu latach i kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kiedyś miałem taki przypadek w mojej Megance,że stukało i stukało.Okazało n się że stuka łożysko górne na kolumnie kierowniczej -zagiołem na nowo uchwyty i do tej pory(5 lat)spoko i cisza .Jest na naszym forum tutorial jak to zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Pisałem w innym dziale, ale mój problem jest chyba zbieżny z tym, więc napiszę tutaj. Trudno ten dźwięk określić, bo jest to ni styk nie skrzypienie, ale też pojawia się po dłuższej jeździe. Skręcanie, czy nawet szybkie ruchu kierownicą prawo-lewo nie mają jednak wpływu na to skrzypienie. Po powrocie do domu (gdy skrzypiało) zgasiłem auto i próbowałem wywołać skrzypienie trzęsąc autem na boki, góra-dół, czy też za koła, ale bez rezultatu. Wjechałem na kanał i faktycznie tak jak pisałeś

W dniu 13.07.2023 o 17:46, szwagier24a napisał(a):

Przekładnia: na listwie po prawej stronie może być luz po tylu latach i kilometrach.

jest w aucie luz na prawym drążku kierowniczym, który jest raczej po stronie przekładni, a nie końcówki drążka. Jest to luz typu "góra-dół". Na lewym drążku luzu nie ma, wycieków brak, wspomaganie działa, ale jakoś nie szczególnie mocno. Być może już poprzedni właściciel skręcał luz. Jest sens wymieniać cały drążek kierowniczy?

Edytowane przez akm97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!