Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w... no właśnie, w czym?


Rekomendowane odpowiedzi

Megane I 2002 1.6 16V Ex, którego mam od nowości. Serwisowany na bieżąco bez kompromisów, 256kkm przejechane. Od jakiegoś czasu podczas jazdy słychać stukanie. Myślałem, że coś w zawieszeniu, więc podczas przeglądu rejestracyjnego poprosiłem o szczególne zwrócenie uwagi na tę część auta, no i na wszelkie wycieki. Zawieszenie perfekt, zero luzów, wycieków zero. A stuka. Ale dziwnie stuka- stuk głuchy i uwaga: tylko po przejechanych 30-40 km. W świeżo odpalonym samochodzie (po nocy albo dłuższym postoju) nic nie stuka. Ciekawe, że gdy przejadę 300-400km i ruszam (na przykład po  krótkim postoju stuka bardzo mocno). Stuk jest głuchy, początkowo myślałem, że może to jednak amor (ale tłumienie w obydwu z przodu jest takie samo), potem, że klocki ale dlaczego dopiero po jakimś czasie? Może to luz na przekładni ale ze wspomaganie nie cieknie a samo wspomaganie działa bez zarzutu. 

Mój mechanik także to słyszy ale mimo tego, że auto zna na wylot, bo się nim zajmuje od 16 lat (pierwsze 5 lat zajmowało się nim ASO) nie ma żadnych sugestii. Może coś komuś do głowy przychodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz można skasować imbusem od spodu samochodu - można zrobić max. ćwierć obrotu.

Kolumnę aby stwierdzić luzy chyba trzeba zdemontować.

Przekładnia: na listwie po prawej stronie może być luz po tylu latach i kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kiedyś miałem taki przypadek w mojej Megance,że stukało i stukało.Okazało n się że stuka łożysko górne na kolumnie kierowniczej -zagiołem na nowo uchwyty i do tej pory(5 lat)spoko i cisza .Jest na naszym forum tutorial jak to zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Pisałem w innym dziale, ale mój problem jest chyba zbieżny z tym, więc napiszę tutaj. Trudno ten dźwięk określić, bo jest to ni styk nie skrzypienie, ale też pojawia się po dłuższej jeździe. Skręcanie, czy nawet szybkie ruchu kierownicą prawo-lewo nie mają jednak wpływu na to skrzypienie. Po powrocie do domu (gdy skrzypiało) zgasiłem auto i próbowałem wywołać skrzypienie trzęsąc autem na boki, góra-dół, czy też za koła, ale bez rezultatu. Wjechałem na kanał i faktycznie tak jak pisałeś

W dniu 13.07.2023 o 17:46, szwagier24a napisał(a):

Przekładnia: na listwie po prawej stronie może być luz po tylu latach i kilometrach.

jest w aucie luz na prawym drążku kierowniczym, który jest raczej po stronie przekładni, a nie końcówki drążka. Jest to luz typu "góra-dół". Na lewym drążku luzu nie ma, wycieków brak, wspomaganie działa, ale jakoś nie szczególnie mocno. Być może już poprzedni właściciel skręcał luz. Jest sens wymieniać cały drążek kierowniczy?

EDYCJA:

Wymieniłem obie końcówki drążków i luz góra-dół na prawym drążku kierowniczym znikł. Nie ma nim praktycznie żadnego luzu. Na lewym pozostał lekki luz wyczuwalny przy ruchach kierownicy prawo-lewo i to pomimo lekkiego skręcenia śruby. Ogólnie zawieszenie się jeszcze trochę wyciszyło. Reasumując mam już wymienione kpl. końcówek drążków kierowniczych, dolnych sworzni wahacza, łożysk na amortyzatorze oraz tulei stabilizatora. Pozostała chyba tylko tuleja ramy pomocniczej (jest chyba tylko jedna). Dzisiaj jednak był upalny dzień i powróciło skrzypienie po dłuższej jeździe. Po zaparkowaniu poszarpałem za koła i było słychać skrzypienie z przodu, ale co dziwne, większe skrzypienie dochodziło przy szarpaniu za tylne koła.

Edytowane przez akm97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!