Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usterka ładowania akumulatora i inne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Od ponad dwóch lat jestem posiadaczem megan 3 1.9dci grandtour, do tej pory z autem nic się nie działo. Niedawno podczas normalnej jazdy po mieście wyskoczył na czerwono komunikat USTERKA ŁADOWANIA AKUMULATORA, po chwili kolejne błędy: USTERKA ABS i ESP oraz SPRAWDŹ UKŁAD HAMULCOWY.

Mechanik sprawdził prąd ładowania akumulatora i samo aku, akumulator w porządku, a ładowanie zbyt wysokie bo 15,6 - 15,8V i stąd pierwsza diagnoza - do wymiany regulator napięcia. Część wymieniona, auto odpalone, poskładane dp kupy, niby wszystko gra, jazda próbna i powtórka z  rozrywki...ten sam szereg błędów. 

Kolejną diagnozą była wymiana całego alternatora, lecz i to nie przyniosło efektu po czym mechanik sie poddał, stwierdził że nie ma już siły kolejny raz rozbierać pół przodu żeby sie do czegokolwiek dostać. 

Auto normalnie odpala za kazdym razem, przejechane ok 50km z tymi usterkami i nic więcej sie nie dzieje, prócz tego że od zbyt wysokiego napięcia zaczynają sie przepalać żarówki. Przekopałem już internet i nigdzie nie znalazłem podobnego przrpadku. Może ktoś coś podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozebrane pół przodu, sprawdzone wszystkie przewody od alternatora do modułów sterujących i wszędzie jest przewodzenie, jakichkolwiek uszkodzeń brak, więc pół dnia roboty na marne

Z ciekawostek które zauważyłem to po całkowitym odłączeniu przewodu "sterującego"  od alternatora , tego który idzie do modułu akumulatora wyskakuje jedynie usterka ładowania akumulatora, inne błędy już nie występują. Po podłączeniu z powrotem cała litania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 25.07.2023 o 22:59, Marcelino napisał:

Mechanik sprawdził prąd ładowania akumulatora i samo aku;

   - akumulator w porządku, a ładowanie zbyt wysokie bo 15,6 - 15,8V

   - i stąd pierwsza diagnoza - do wymiany regulator napięcia.

Prawidłowe ładowanie w megan III powinno wynosić;

   - od 13 V – 15 V,

   - akumulatory EFB lub AGM - mają okres trwałości ok; 3 do max 4 lata,

    - Napięcie sprawnego  aku powinno być ;

           - w stanie spoczynku ;  =  > 12,5 V,

          - przy rozruchu ; > 10,0 V,

 

W MIII clipem wykonać Test alternatora ;

   - pokaże czy jest OK czy nie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Marcelino napisał:

Z ciekawostek które zauważyłem to po całkowitym odłączeniu przewodu "sterującego"  od alternatora , tego który idzie do modułu akumulatora wyskakuje jedynie usterka ładowania akumulatora, inne błędy już nie występują. Po podłączeniu z powrotem cała litania 

Czy potrafisz określić jakie jest napięcie po odłączeniu przewodu sterującego alternatora?.

 

Wszystko wskazuje na akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!