Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chłodnica klimy osuszacz megane 3 2.0tce plus spuszczenie czynnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie pytania mam dwa.. raz,że mam nową chłodnicę klimy nie znam firmy zakładał handlarz zanim kupiłem auto i nowy kompresor.Chłodnica klimy ma z jednej strony osuszacz duża śruba imbusowa do odkręcenia tylko,że niby oe chłodnia oryginalna ma osuszacz plastikowy.. a tutaj gwint i ogólnie jest metalowy/aluminiowy... to czy kupując osuszacz nowy do tej chłodnicy zamiennika oe renault plastikowy podejdzie?

 

2.Drugie pytanie nie wiem ile jest czynnika w układzie ale mam wyciek zielonego płynu z jednego węża.Ci co zakładali klimę coś im poszło nie tak pewnie oring zle siadł albo przecięty został.Poluzowałem trochę śrubę to pokazało się więcej płynu zielonego+ syczenie i teraz tak.. do najbliższego zakładu gdzie klimę nabijałem w innych autach mam 25km... zderzak mam zdjęty i nie chciałbym ponownie demontować zderzaka bo w megankach jak widziałem zaczepy itp są albo juz wyrobione albo wiszą na włosku chodzi o to by nie urwać,dlatego biorę opcję by poluzować śrubę klimy i spuścić czynnik w ''atomosferę''  kupić nowy oring założyć skręcić tak jak ma być zamontować zderzak i jechać nabić klimę bo tak to muszę założyć zderzak jechać odciągnąć klimę wrócić znów demontaż zderzaka itp tylko nie wiem czy ten gaz czy co tam jest jak by wyleciał to może coś spowodować złego na karoserii? może głupie pytanie ale czy czasami coś z lakierem itp nie zrobi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest korek razem z filterkiem.  Poszukaj wklejki na skraplaczu lub kup podobny. Jak nie podpasuje to wymienisz tylko wkład absorpcyjny.

jeżeli zamierzasz  spuścić sam czynnik ( czego nie można polecać 🙈) To po postoju, odstaniu oleju i niezbyt raptownie by go nie wypuścić z czynnikiem za dużo. Tutaj kompresor pracuje cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lufa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

czyli bezpieczniej bedzie załozyc zderzak jechać odessac i wrócić ? ale po odessaniu jak nic nie będzie w układzie można jechać autem jak kompresor pracuje (bez włączonej klimy) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja wymieniałem kompresor to pierw zawiozłem go do fachowca zalał mi to wstępnie olejem. W domu go zamontowała z nowym skraplaczem. Z tak złożonym pojechałem ponownie. Sprawdził szczelność, nabił układ czynnikiem z olejem. 

 

Przy delikatnym opuszczeniu czynnika tak jak pisałem dużo oleju zostanie w kompresorze. Da się bezpiecznie dojechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wypuścisz czynnik w powietrze czego nie wolno robić to usuniesz też część oleju z układu bo olej PAG46 rozpuszcza się w czynniku R134a. Po tym zabiegu nie będziesz wiedział ile oleju zostało w kompresorze, trzeba go zlać i napełnić na nowo odpowiednią ilością.

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!