Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukając rozwiązania przeczytałem dość sporo tematów i nie znalazłem takiej odpowiedzi aby zdiagnozować moją usterkę, więc opiszę mój problem.

Jakieś 1,5 roku temu padł mi altek , dokładnie wytarły się szczotki i bieżnie na wirniku , oddałem go do regeneracji a że jest to Valeo 110A więc zażyczyłem sobie na podzespołach Valeo oraz nowe łożyska. Na którymś forum czytałem że na zamiennikach zdarza się że ładuje ale sypie błędem od ładowania. Wszystko było ok do 5 dni temu, wracając z pracy zaświecił mi się błąd ładowania a że mam zamontowany malutki woltomierz na stałe to widziałem 12,2v ,więc ładowania brak. Podjechałem do zaznajomionego warsztatu i wymontowałem altka. Po wyciągnięciu regulatora wszystko wyglądało ok. Alternator nie śmierdział spalenizną i nie było widać oznak przegrzania uzwojeń. Więc decyzja podła że składam wszystko i wkładam altka na próbę. Jakież było moje zdziwienie jak okazało się że ładuje tak jak powinien. Na moim voltomierzu 13,9v na pełnym obciążeniu ,na multimetrze podpiętym do aku14,2-14,3v wartości na samym alternatorze różniły się dosłownie o 0,05v więc wszystko ok.

Jeździłem tak 3 dni. Wczoraj rano znów wracając do domu zapaliła się kontrolka i brak ładowania. Postanowiłem zaryzykować i wymieniłem regulator na nowy (valeo) i znów wszystko wróciło do normy. Żona dziś wraca z córką z koni jakieś 20km w obie strony i pod domem znów zaświeciło się brak ładowania.....

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak zdiagnozować tą usterkę?? Kolega doradził aby podłączyć + bezpośrednio z akumulatora w miejsce tej wtyczki od wzbudzania(mam tylko 1 kabelek fioletowy) i zobaczyć czy będzie ładował,ponoć miał tak w fiacie ducato. Nie chciałbym tego robić bo ta elektryka ,elektronika w naszych autach jest dość czuła i mam obawy by czegoś innego nie spier.......

Jeżeli coś podobnego gdzieś było a nie znalazłem to proszę o podpięcie do odpowiedniego tematu.

Edytowane przez leniuchy
Pisownia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega może mieć rację bo ten kabelek odpowiada za wzbudzenie alternatora.

Należy sprawdzić jego ciągłość i jego połączenie.

Ciągłość obciążając go żarówka a nie multimetrem.

Do sprawdzenia szczotek nie trzeba wyciągać alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szczotek to wiem, że nie trzeba wyciągać ale to szybki szpil jest. Co do kabelka to jutro bede to sprawdzał. Tylko nie chce żeźbic w instalacji i zastanawiam sie jak to zrobić. Odłączyć kabelek i odpalić silnik? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!