Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem przy dodawaniu gazu podczas przyspieszania, efekt chwilowego cofania zapłonu


zakwas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Szukam pomocy z moim Megane GT220. Samochod z 2015 roku na EMS3125. Dopiero raczkuje w temacie,wiec licze na wyrozumialosc.
Samochod jest przed programem i posiada swiezo zamontowane LPG. Dodatkowo jest to seryjny setup.Ma jedynie nowy uklad zaplonowy(suchy) + zawór DV properfekt.
Problem jest następujący. Samochód do momentu gdy nie zlapie temperatury roboczej, przy zmianie biegu i pierwszej fazie przyspieszania ma momentalne "cofnięcię".
Jakby cofało zapłon, następnie jedzie dalej do końca właściwie. Dzieje sie to przy kazdorazowym dodaniu gazu w niższych partiach obrotów(w okolicach 2 tys rpm).
Na LPG czuć to oczywiście 2x mocniej ale skupiam się na właściwej jeździe na pb.

Poza tym problemem samochód przyspiesza,ma moc,szczelny dolot i shamowany pokazał ponad serię.


Załączam screeny pyclipem.  

Czy ktoś w temacie silników 2.0tce mógłby bliżej przyjrzeć się parametrom? W ecu błędów brak. Chętnie odwdzięczę się za diagnozę/pomoc/naprowadzenie.

 

Zimny silnik przed uruchomieniem zgaszony

https://photos.app.goo.gl/qBrV3WPxqRiiC7kG8

 

Zimny silnik po uruchomieniu 

https://photos.app.goo.gl/HDUwaBCfmUet9qVf6

 

Silnik temperatura robocza

 

https://photos.app.goo.gl/fWEoyazUpuUoHy9B9

 

Edytowane przez zakwas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, zakwas napisał(a):

Samochod jest przed programem i posiada swiezo zamontowane LPG. Dodatkowo jest to seryjny setup.

-Ma jedynie nowy uklad zaplonowy(suchy) + zawór DV properfekt.
Problem jest następujący;

 -Samochód do momentu gdy nie zlapie temperatury roboczej, przy zmianie biegu i pierwszej fazie przyspieszania ma   

    momentalne "cofnięcię". Jakby cofało zapłon, następnie jedzie dalej do końca właściwie.

 -Dzieje sie to przy kazdorazowym dodaniu gazu w niższych partiach obrotów (w okolicach 2 tys rpm).

Od kiedy to zjawisko występuje??

Proponuje;

 - zakręcić gaz na butli - jeździć na benzynie - b; duża ilość spalań stukowych, 

 - wymienić świece na made in japan,

 - kontrola/wymiana ; rozrząd + kzfr wg; Vin  ( 190.000 km ) + elektrozawór kzfr Pierburg,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest nowy wraz z kzfr oryginalnym oraz kołem pasowym

Układ zapłonowy: świece OEM,cewki beru. 

Ilość spalań stukowych też mnie dziwi. Podane wyżej wyniki na pyclipie były mierzone po jeździe na benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę czytać pytania ze zrozumieniem i udzielać pełnych odpowiedzi!!!

 Pytałem;

  - od kiedy to zjawisko występuje??

  - koło zfr oprócz tego, że jest oryginał to ma być dobrane wg; Vin,

  - powinien być zmieniony elektrozawór kzfr - marki Pierburg,

  - zmiana rozrządu w tym silniku ;

       - nie należy do rzeczy prostych ze wzgl; na bardzo mało miejsca pod maską,

       - ustawienie rozrządu - wykonać przy pomocy blokad,

Jeżeli jesteś pewny wykonania usługi j/w  - to proponuje dokonać pomiarów; 

Obroty biegu jałowego, temperatura silnika ok;90 C;

  1/ kąta wyprzedzenia zapłonu,

  2/ podciśnienia w układzie dolotowym,

  3/ pomiaru napięcia sond lambda,

  4/ przeczyścić czoła i styki ;

        - czujnika położenia wału i wałka,

        - ecu,

   5/ dokonać pomiaru temperatur ; na zimnym silniku, przed startem ;

          - temperatury cieczy chłodzącej,

          - temperatury powietrza wlotowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjawisko uwidoczniło się po montażu lpg. Dopiero wtedy zauważyłem że na pb też występuje.

Czemu zalecasz wymianę elektrozaworu kzfr odgórnie? Czy nie da się zweryfikować jego prawidłowego działania?

Kolo kzfr dobrane po Vin

Rozrząd robiony z blokadami. Sprawdzany dwukrotnie.

 

Na rozgrzanym silniku:

Obroty biegu jałowego 753obr/min

Kat wyprzedzenia zapłonu 6,04*V

Ciśnienie w kolektorze   318mbar

Napięcia sond lambda 

2466mV przed katalizatorem

762mV za katalizatorem 

 

Na zimnym silniku:

Temperatura powietrza dolotowego 6,7* C

Temperatura cieczy chłodzącej 8,2*C

Temperatura zewnętrzna 2 st C

Kostki psikniete kontaktem. Bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, zakwas napisał(a):

Zjawisko uwidoczniło się po montażu lpg.

Większość nieprawidłowości w pracy silnika występuje po nie fachowym montażu LPG;

    - gaz zakręcony na butli ?????

 1/Strojenie gazu ;

      - za pomocą sondy szerokopasmowej,

      - w trasie z laptopem na kolanach,

2/ Producenci sond lambda prognozują ich trwałość na ;

        - około 100–160 tysięcy kilometrów przebiegu,

 3/ Wykres działania I sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 -1 V

      Oprócz wielkości napięcia istotna - jest też częstotliwość sinusoid;

          a/ częstotliwość sygnału na biegu jałowym powinna wynosić ok; 0,5 Hz,

          b/ częstotliwość powinna płynnie wzrastać wraz ze wzrostem obrotów silnika,

          c/ w przypadku nieprawidłowości - należy sondę wymienić.

4/ Temperatura przełączania na lpg to; 35 C do 40 C,

10 godzin temu, zakwas napisał(a):

Napięcia sond lambda 

     2466 mV    -  przed katalizatorem

       762 mV     -  za katalizatorem 

 

5/  I -sonda do zmiany koniecznie, 

10 godzin temu, zakwas napisał(a):

Czemu zalecasz wymianę elektrozaworu kzfr odgórnie? Czy nie da się zweryfikować jego prawidłowego działania?

Na rozgrzanym silniku:

 - Obroty biegu jałowego 753 obr/min

 - Kat wyprzedzenia zapłonu 6,04*V

 - Ciśnienie w kolektorze   318 mbar

6/ Kąt wyprzedzenia zapłonu dla tego silnika to ; 9,0 - 9,5 stopnia 

      - wartość ustala sterownik na podstawie danych z czujników,

      - oraz zaktualizowanego sterownika silnika,

7/ Decydującą wpływ na wartość kąta wyprzedzenia zapłonu odgrywają dane ;

     a/ podciśnienia w dolocie;

              - mniejsze podciśnienie w dolocie – to mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu

    b/ obrotów,

    c/ temperatury; płynu chłodzącego i powietrza wlotowego,

    d/ czujnika spalania stukowego,

    e/ elektrozaworu kzfr ;

           -  markowy olej,

           -  właściwe ciśnienie oleju na biegu jałowym,

                  - dobrze by było zmierzyć jego wartość na biegu jałowym,  na silniku 90 C

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 

     a/ podciśnienia w dolocie;

              - mniejsze podciśnienie w dolocie – to mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu

 

Bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!