Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak prądu, nie odpala, nie działają zegary


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Prosiłbym o pomoc jeżeli ktokolwiek wie co może być przyczyną tej usterki. Mianowicie postawiłem swoją meganke 1.9dti 2001 r wieczorem do warsztatu na geometrię. Następnego ranka telefon że nie mogą jej wcale odpalić, że zegary "umarły" żadnej kontrolki nic nie ma. Myślałem że to imo bo już były z nim przygody, lecz gdy sam zajechałem i zobaczyłem to się załamałem.

 

Sytuacja wygląda tak jak na filmiku. Słaba jakość ale jest. Z elektryki działają światła, awaryjne i centralny zamek reszta ni chu**. Przejrzałem bezpieczniki i w środku i pod maską, bsi też podłączone nic się nie poluzowało, przeczyściłem 3 punkty masowe pod maską i nic. Nie ma żadnej reakcji. Tak jakby po przekręceniu kluczyka nie dochodził nigdzie ani do pompy, ani do świec prąd. 

 

Jeżeli ktoś coś wie to będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.   

Dzięki 

Marcin, nieszczęśliwy posiadacz megane

 

video0003.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka stacyjki nie łączy najprawdopodobniej na stykach.

W ostateczności na przejazd można dwa kable zewrzeć i trzeci dołożyć na chwilę do rozruchu - kable od stacyjki

Kiedyś się tak ratowałem w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jabrze" którą kostkę masz dokładnie na myśli? Bo jak się nie mylę jest jedna taka mała 4- czy 5 pinowa zaraz przy wejściu stacyjki od imo bodajże, a potem jest ta duża nie wiem na ile pinów. Ale dzięki za sugestię

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą z grubymi kablami. Jęśli pierwszą pozycją jest włączenie radia, później zapłon i rozruch, to łączysz skręcając trzy przewody. Czerwony to jest od akumulatora - ostatni skrajny to rozruch (czwarty - na chwilę do odpalenia). Kostkę na stacyjce będziesz musiał wymienić więc tych kabli nie jest szkoda żeby rozerwać izolację i skręcić razem. Ja w ten sposób przyjechałem starą Laguną z Węgier wiele lat temu.

Immo to u Ciebie cewka przy stacyjce, której nie ruszasz.

Wiązkę od stacyjki masz widoczną po zdjęciu obudowy.

Może tylko wykruszył się plastik przełącznika popychanego stacyjką, ale i tak wymiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki za informację :-) bo już straciłem nadzieje. Przejrzałem wszystkie bezpieczniki i bsi i na forum znalazłem tylko info ze może to być czujnik uderzeniowy w komorze silnika ale ta stacyjka jest chyba bardziej prawdopodobna. Dzięki jeszcze raz. Jak znajdę przyczynę to napiszę rozwiązanie

Hmm stacyjkę co prawda wyjąłem lecz do końca nie mam przekonania czy to ona... zapomniałem dodać że rozrusznik "kręci" normalnie przy próbie odpalenia zatem nie wiem czy to może być stacyjka. Sprawdzałem w aucie prąd do niej dochodzi.

 

jabrze' dzięki za tę stacyjkę. Zakupiłem nową i deska rozdzielcza "ożyła na nowo". 

Dzięki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to powszechne w Megane? jam mam 1,6 benz. i kilka dni temu ta sama (podobna)historia. Wcześniej nic złego się nie działo. W niedzielę zrobiłem ponad 600km w poniedziałek ok.południa kolejne wejście do auta i nic. zero. zegary zgasły , aku podaje prąd na awaryjne i długie imo. błyska ale ani na popych ani zaciąg nie odpala. Pierwszy z brzegu mechanik poddał się i odesłał mnie do elektryka... czekam na diagnozę choroby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam mam podobny problem.Podpiolem parę dni temu przyczepkę i po przejechaniu 100m zaczęła mrygać lampka od immo kierunkowskazy przestały działać ale awaryjne działają żadne kontrolki się nie świecą.Po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem,  rozrusznik kręci.Auto to trafic2 1.9 2002r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Mam problem auto kręci nie odpala, świeci cały czas dioda immo z różna intensywnością. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapalają się inne diody, tylko podświetlenie zegarów. Nie działa również podnoszenie szyb elektryczne (czy to zadziała jak zdejmę immo?). Rozumiem ze problem tkwi prawdopodobnie w zablokowanym immo ale czy tylko. W podszybiu wymieniłem bezpiecznik drugi od prawej(żółty, za co on odpowiada?), ten maxi 32V i 60A. Czy rozwiązaniem będzie usunięcie immo?

FB_IMG_1544485398259.thumb.jpg.fd5abcae8b193e2599f0e7a3b96448b3.jpg

Edytowane przez Marek38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dioda świeci jak oszalała czyli zmienia się jej jasność to szukałabym najprostszych przyczyn - zła masa lub zmiany napięcia zasilającego. Kontrolki jak swiecą, to swiecą stałym swiatlem. W starych autach, a Megane 1 z pewnością takim autem jest, wszelkie kwestie korozyjne zaczynają mieć znaczenie. Trzeba co najmniej poruszać złączami, bezpiecznikami, przewodami masowymi w miejscu styku z karoseria. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki u mnie nie świecą wcale. Oczywiście oprócz kontrolki immo. Po przekręceniu kluczyka nie pokazuje się żadna kontrolka ani stan licznika. Natomiast na filmikach widzę że po przekręceniu kluczyka pokazują się inne kontrolki. I nie pamiętam czy u mnie też tak powinno być?

Edytowane przez Marek38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Brak prądu, nie odpala, nie działają zegary

No u mnie jest to samo co na filmiku u kolegi @marcinblz. Czyli wymiana stacyjki ale jeszcze poczytam.

Kolego @jabrze podpowiesz jak zapalić auto sposobem "na krótko". Czy wina leży po stronie stacyjki czy nie?

Najlepiej jakoś na pw może.

 

Kupiłem stacyjkę podmieniłem i niestety to chyba nie stacyjka.

A zrobiłem to tak: podmieniłem stacyjki nie demontując starej. Włożyłem stary klucz z immo do stacyjki. A w nowej stacyjce przekręciłem kluczyk. Niestety dalej kontrolki się nie palą, zegary martwe, elektryczne szyby nie działają i kierunki również, kręci ale nie pali. No i dzisiaj zauważyłem że po wejściu do auta podświetlony był ten wyświetlacz od temperatury, radia, itd. Odłączyłem klemę aku. Tak na wszelki wypadek.

Jeszcze jest szansa ze może zrobiłem coś nie tak jak powinno być zrobione. Straciłem nadzieje.

Edytowane przez Marek38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2024 o 12:34, Marek38 napisał(a):

A zrobiłem to tak: podmieniłem stacyjki nie demontując starej

Witam. Na stacyjce jest pętla która sczytuje immo, trzeba sprawdzić czy sprawna i czy się nie odłączyła, nowa stacyjka daleko od pętli to nie załapie. Można spróbować przyuczyć kluczyk, jeżeli nie pomoże to elektryk lub wymiana UCH. Ja po dwukrotnym holowaniu do elektryka wywaliłem fabryczny immobilizer i święty spokój.

Pętla immo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pętla immobilizera nie ma nic do zapłonu(uruchomienie wskaźników i kontrolek), bez niej ma się normalnie włączać 

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!