Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gt 180 a gt 190 róznice


dwazero

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Przede wszystkim nie ma czegoś takiego jak GT 180 czy 190 - to wymysł handlarza powielany przez resztę :) jest po prostu GT oraz GT 220, od tego zaczniemy.
Standardowa Megane 2.0 TCe ma silnik o oznaczeniu 870 i moc 180KM. Wersja GT czy ma na papierze 180KM czy 190KM ma oznaczenie silnika 872 - różnica jest w sofcie, jest również różnica numeru części dla całego silnika, natomiast ja różnic technicznych w samym silniku czy napędzie nie zauważyłem.  
Zdrowe GT niezależnie od roku produkcji wypluwa na hamowni 190-195KM - roczniki  starsze niż 2012, które mają na papierze 180KM mają po prostu zapieprzoną sprawę homologacyjną przez producenta która po niecałych dwóch latach została wyprostowana :) 
Co ciekawe całą sytuację skrzętnie wykorzystują handlarze (bo przecież prawdziwe GT to GT 190) i przede wszystkim tunerzy - 190 standardowo chipują na 205 a 180... też na 205 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko,że gt 180 ma w papierach 132kw a gt 190 140kw  a ciekawe czy jak jest osłona silnika gdzie pisze renault tce 180 to przecież nie ma dla wersji gt 190 innej osłony tylko pewnie ta sama 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2024 o 20:06, Petrolheart napisał(a):

Standardowa Megane 2.0 TCe ma silnik o oznaczeniu 870 i moc 180KM. Wersja GT czy ma na papierze 180KM czy 190KM ma oznaczenie silnika 872 - różnica jest w sofcie, jest również różnica numeru części dla całego silnika, natomiast ja różnic technicznych w samym silniku czy napędzie nie zauważyłem. 

Nie masz racji. Temat wałkowany kiedyś na forum renaultsport.
Silnik 870 jest zarówno w zwykłym 2.0 TCE jak i w GT180 a 872 jest w GT190 więc siłą rzeczy jest coś takiego jak GT180 i GT190. Różnic między nimi oczywiście oprócz oznaczenia silnika nie ma i to faktycznie jest to wymysł, po prostu zrobili po lift i inaczej nazwali ale mechanicznie wszytko jest to samo.

GT220 to już 874 czyli już duża różnica od 870/872, tłoki, szpilki, głowica, korby i kilka innych części silnika które są po prostu wzmocnione ale budowa jest ta sama całej rodziny F4R 8xx dlatego części pasują plug and play. 874 to to samo co w wersji RS jeśli chodzi silnik tylko zdławione softem i częścią osprzętu.

Natomiast jeśli chodzi o różnicę między 2.0TCE a wersją GT180 (czy tam 190) to oczywiście cały pakiet stylizacyjny i wnętrze ale też zawieszenie, sprężyny i amortyzatory. Sztywniejszy jest. Innych różnic chyba nie ma.

Edytowane przez golo89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem sobie w wyciągu z aso który zakupiłem byl tam tez rozkodowany vin auta i pisze silnik kod 872 i moc 132kw i ten sam silnik 872 występuje w wersji 190 gdzie jest 140kw i tu pytanie czy to tylko różnica softu w sensie ''jakby zaktualizować sterownik silnika do np najnowszego oprogramowania producenta to wtedy było by 140kw? ogólnie'' czy to to już tuner musi robic?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wyżej, chyba nie ma różnic między GT180 a Gt190, to taki wymysł producenta. Nie ma sensu się nad tym dłużej zastanawiać. Co innego GT220 i F4R 874.
Jak chcesz więcej mocy to tylko odpowiedni chiptuning Ci to da. Sam nic nie zrobisz. Po samym programie jeśli wszytko masz zdrowe bez problemu można wycisnąć 220KM i 360Nm w wersji 2.0TCE, GT180/GT190.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2024 o 07:36, golo89 napisał(a):

Nie masz racji. Temat wałkowany kiedyś na forum renaultsport.
Silnik 870 jest zarówno w zwykłym 2.0 TCE jak i w GT180 a 872 jest w GT190 więc siłą rzeczy jest coś takiego jak GT180 i GT190. Różnic między nimi oczywiście oprócz oznaczenia silnika nie ma i to faktycznie jest to wymysł, po prostu zrobili po lift i inaczej nazwali ale mechanicznie wszytko jest to samo.

IMO forum renaultsport nie jest w żadnym wypadku ani wyrocznią ani siedliskiem samych specjalistów :) Każda GT (oczywiście poza 220), niezależnie od rocznika ma w VINie ciąg znaków "Z1T" - jest to oznaczenie silnika 872 :) nie-GT z kolei "Z0K" czyli silnik 870.
Dla przykładu ogłoszenie GT z 2010, spójrz na VIN:
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/renault-megane-megane-iii-polski-salon-robert-kubica-ID6Giot4.html
GT z 2012 czyli potocznie "190":
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/renault-megane-gt180-import-niemcy-prezentacja-video-fabryczny-lakier-serwis-w-aso-ID6GdUtT.html
w załączniku umieszczam również wydruk z ASO mojego samochodu, GT z rocznika 2011, oczywiście 872 :)
BTW, jedynie opinie jakie tam widziałem to od tych co chwalili się przyrostami z hamowni - większości tunerów głupio się przyznać, że "dołożyli" tylko kilka KM, więc twardo stoją przy tym, że to auto ma tyle co w dowodzie, czyli 180KM i koniec kropka! a oni jako wysoko wykwalifikowani tunerzy doj... aż 25KM i jest 205 :D 

 

IMG_0046.JPEG

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zweryfikuje to u siebie jeszcze raz w ASO. Bo pamiętam jak mówili kiedyś 870.
Ale to i tak nie ma znaczenia bo od początku wszyscy tu mówiliśmy że nie ma różnić 870 vs. 872. Tak jak nie ma znaczenia GT180 vs. GT190. To wszytko i to samo.
Zupełnie inaczej jest przy 874 i GT220.
A co do forum renaultsport to masz jakieś urazy chyba 😛 Wspomniałem o nim tylko bo były tam dobre wątki porównujące GT i RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2024 o 22:34, golo89 napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Ale widzisz, co ciekawe silnik 870 ma inny numer jako część w porównaniu do 872 - ogólnie to mam świadomość, że jest to mega pomieszane i w życiu nie dojdziemy o co francuzom w tym wszystkim chodziło :)
Nieee, urazu nie mam, nic złego mnie tam nie spotkało - po prostu dużo pierdół się tam naczytałem, ot co :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!