Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PyClip i 4 błędy w sekcji wtrysk.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam z moją Megi problem od jakiś 2-miesięcy, po wciśnięciu przycisku start, grzeje świece żarowe dłużej 3-4s. Wcześniej 1-2s i był odpalony. Dodam, że po uruchomieniu czuje wibracje w całym aucie takze na kierownicy, podczas jazdy powyżej 110 nasilają się czuć na kierownicy. Do tej pory wymienione: kmpl. sprzęgła z dwumasą, komplet poduszek silnik i skrzynia, regulator napięcia, dodam, że jeszcze mnie czeka wymiana akumulatora (8lat) bo spoczynkowe jest około 11.3v. Odpalając PyClip w sekcji wtrysk wyskoczyły mi 4 błedy: 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

DF1017 (DTC 061AFA) KALKULATOR 4.DEF MEMORISED

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

DF032 (DTC 164164) OBWÓD STEROWANIA PRZEKAŹNIKIEM
GRZAŁKI NURKOWEJ 1 1.DEF ALIVE

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

DF034 (DTC 164364) OBWÓD STEROWANIA PRZEKAŹNIKIEM
GRZAŁKI NURKOWEJ 3 1.DEF ALIVE

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

DF033 (DTC 164264) OBWÓD STEROWANIA PRZEKAŹNIKIEM
GRZAŁKI NURKOWEJ 2 1.DEF ALIVE

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Proszę o pomoc, mam dość już jazdy po mechanikach i chęci wymieniania wtrysków itp. 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd wewnętrzny sterownika i to może mieć wpływ na sterowanie świecami. Grzałki nurkowe nie mają żadnego znaczenia w procesie uruchamiania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy wszystkie czujniki temperatury mają podobne wartości przed porannym uruchomieniem. Zwłaszcza ważny jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 17:05, allegrorx89 napisał(a):

Dodam, że po uruchomieniu czuje wibracje w całym aucie

Miałem na myśli tylko ten okres wibracji i fakt grzania świec prze 4 sek. przed uruchomieniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Ci bardzo za odpowiedzi, mam nadzieję, że przyobserwujesz temat i wrazie czegoś pomożesz? Posprawdzam wszystko w weekend.

Pozdrawiam.

A czy słaby akumulator też może mieć wpływ na to wszystko? Dziś rano jak odpaliłem to miał spoczynkowe przed uruchomieniem 11.2v 

 

Jakie czujniki powinienem jeszcze sprawdzić sprawdzając ten od płynu?

Edytowane przez allegrorx89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie najważniejszy jest czujnik temperatury cieczy bo on decyduje o czasie grzania świec żarowych i dawce rozruchowej paliwa. Można wskazania porównać z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. Zastanawiające jest to, że kontrolka świec świeci 4 sek zamiast 2 w obecnych temperaturach, może to ma związek z błędem df1017 - usterka wewnętrzna sterownika silnika. Jeżeli ten błąd nie daje się skasować to pewnie coś jest na rzeczy. Błędy związane z grzałkami nurkowymi mogą być spowodowane spalonym bezpiecznikiem grzałek lub spalone są wszystkie cztery świece podgrzewacza cieczy. Może też być problem z komunikacją między sterownikiem grzałek a sterownikiem silnika. Wszystko należy sprawdzać.

Co do akumulatora to jego stan ma wpływ na czas kręcenia rozrusznikiem ale już nie ma wpływu na pracę silnika podczas jazdy.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta są być może przypadkowe błędy i należy zrobić reset sterownika.

Jeśli kasowanie błędów PyCliP nie pomaga to według mnie reset trzeba zrobić jakimś lepszym narzędziem u warsztacie (cena około 80 zł). Chociaż zmian parametrów któregoś czujnika wykluczyć nie można .

Edytowane przez jmalos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem  kiedyś przypadkowe błędy po wymianie wtryskiwaczy. Kasowałem je wielokrotnie przy pomocy DDT4 all i PyClip.

Nie pomagało,błędy wracały.

Po wielu nieudanych próbach pojechałem do warsztatu.

Tam wykonano reset sterownika profesjonalnym narzędziem (nie znam nazwy) za 80 zł.

Pomogło.

Wniosek jest taki że są jakieś głębsze resety niedostępne ddt4 all i PyClip.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, allegrorx89 napisał(a):

Sterownika silnika czy sterownika grzałek

To jest to samo, błędy sterownika grzałek są w sterowniku silnika. Kasujesz błędy sterownika silnika, ponownie uruchamiasz silnik i sprawdzasz czy pojawiają się ponownie.  Najłatwiej kasować pyclipem, podobnie można to zrobić ecutweaker lub ddt4all.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi przykład to moduł parkowania w moim  SCENIC III (taki sam jest w MEGANE III).

Moduł ten  pomimo prawidłowego pomiaru odległości ( mogę się podłączyć ddt4 all i obserwować) nie steruje głośniczka z tyłu.

Aby moduł parkowania był w pełni sprawny będę musiał podjechać do warsztatu i  wykonać głęboki reset profesjonalnym narzędziem.

Niestety sterowniki zawieszają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jmalos napisał(a):

wykonać głęboki reset profesjonalnym narzędziem.

Nie istnieje coś takiego. Możesz zrobić wykasowanie błędów lub update sterownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!