Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PyClip i 4 błędy w sekcji wtrysk.


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a jakby podmienić sterownik/przekaźnik grzania tych grzałek, bo mam coś takiego i zobaczyć czy pomogło, uprzednio pokasować błędy? Tutaj tylko zdjęcie podglądowe...

Aha i jeszcze rano sprawdzałem napiecie przy rozruchu silnika to spada do 9.7V

Screenshot_20240314_062937_Google.jpg

Screenshot_20240314_063917_Allegro.jpg

Edytowane przez allegrorx89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Jeśli przy rozruchu napięcie spada do 9,7V  to jest pytanie czy takie napięcie nie generuje różnych błędów w sterownikach samochodu.

Może warto na próbę akumulator podmienić.

Prosty zabieg a dużo wyjaśni.

 

2/ Co do uwagi "Carsik - Nie istnieje coś takiego. Możesz zrobić wykasowanie błędów lub update sterownika"

Tak to prawda nie ma w zestawie dostępnych komend dla sterowników "głębokich resetów".

Niemniej w różnych narzędziach są różne procedury czyli ciągi komend.

 Już 3 razy w mojej praktyce reset moimi narzędziami nie zadziałał  a w pełni profesjonalnymi zadziałał.

Po wymianie wtryskiwaczy przez rok walczyłem z błędami kasując je i nie pomogło. A narzędziem specjalizowanym za pierwszym razem zostały błędy skasowane.

Jeszcze nie wyjaśniłem w czym jest problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, allegrorx89 napisał(a):

Panowie, a jakby podmienić sterownik/przekaźnik grzania tych grzałek,

Kasowałeś błędy? Po skasowaniu błąd powraca? Zdjęcia przedstawiają moduł do świec żarowych w silniku a nie do grzałek nurkowych. Zanim coś kupisz zdejmij lewe przednie koło, przednią część nadkola, sprawdź czy do modułu grzałek dochodzi 12 V na grubym czerwonym przewodzie, czy nie poluzowała się masa.

Piszę o urządzeniu zaznaczonym czerwoną otoczką.

image.thumb.png.5218582af9ef1c420a0852be5ca720a8.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jmalos napisał(a):

 

Po wymianie wtryskiwaczy przez rok walczyłem z błędami kasując je i nie pomogło. A narzędziem specjalizowanym za pierwszym razem zostały błędy skasowane.

Jeszcze nie wyjaśniłem w czym jest problem.

 

A to się akurat zgadza. Tylko jak piszesz jakieś dziwne terminologie to nie dziw się, że dostajesz kontrę. Na rynku jest wiele urządzeń i nawet takie multimarkowe urządzenia diagnostyczne w pełni profesjonale nie zawsze ze wszystkim sobie radzą. Nie zawsze widzą wszystkie błędy albo czasem nie potrafią czegoś wykasować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś wracając z pracy podkusiło mnie przed tym jutrzejszym sprawdzaniem co nie halo z autkiem, odpalić PyClip noi zonk błędów od hu_..a 😕 To czasem rzeczywiście nie jest padnięty sterownik silnika ? Lub spowodowane tym ciulowym napięciem aku 9.7v przy odpalaniu. Zamieszczam filmik w jakich sekcjach pojawiły się błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie przyczyną błędów jest obecnie akumulator.

Wczoraj o tym pisałem w komentarzu

"czy takie napięcie nie generuje różnych błędów w sterownikach samochodu.Może warto na próbę akumulator podmienić."

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał dzisiaj do mnie przyjść nowy aku: Varta Silver Dynamic AGM E39 12V 70 Ah - 570901076D852, noi taka dupa kurier był (niby) i nas nie było :) a cały czas w domu :) także dostarczą ponownie w poniedziałek, dopiero wtedy będę mógł sprawdzić. Przed włożeniem nowego akumulatora chcę skasować błędy, wyjmę stary aku, zrobię reset klemami odczekam z godzinę i włożę nowy, przejadę się z pół godziny i zobaczymy. Czy po tym muszę robić jeszcze jakieś adaptację? Czy to wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku silnika masz tylko jeden błąd związany z grzałkami nurkowymi, błąd nie ma związku z pracą silnika. Wcześniej pisałem co należy zrobić. Błędy zapamiętane należy wykasować, nie powrócą.

Poważnie należy traktować błędy oznaczone jako aktywne (ALIVE). Przy wymianie akumulatora może pojawić się komunikat czy założono nowy, oczywiście należy kliknąć na tak.

W większości samochodów po kilku latach mogą być zapisane w pamięci stare błędy wynikające z różnych warunków użytkowania samochodu. Wykasować i zapomnieć, nie przejmować się nimi.

Usunąć przyczyny aktywnych błędów typu lampka kontrolna poduszki pasażera, czujniki optyczne w przednich drzwiach, S&S, wewnętrzny czujnik parkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, sprawdziłem moduł grzania grzałek nurnikowych +12 dochodzi, masa w porządku. Przed wymianą aku na nowy pokasowałem błedy, przy włożeniu nowego aku zapytało czy jest nowy klikłem, że tak. 

Uruchomiłem silnik pojeździłem gdzieś z godzinę, na następny dzień 30km do roboty i spowrotem. Wieczorkiem po ostygnięciu auta po około 8g sprawdziłem czy błędy dalej są, ale na szczęście żadne błedy się nie pojawiły.

Sprawdzałem-porównywałem parametry czujnika płynu z czujnikiem temp wlotowej - są podobne. (Wydaje się,że czujniki działają w porządku) Ale rozruch dalej jest dziwny grzanie świec żarowych ponad 2s. Przy temp. powyżej 17st. Noi te drgania silnika jak były tak są. Co robić dalej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, allegrorx89 napisał(a):

Wieczorkiem po ostygnięciu auta po około 8g sprawdziłem czy błędy dalej są, ale na szczęście żadne błedy się nie pojawiły.

Nie jestem do końca pewny czy komputer przeprowadzał test modułu grzałek nurkowych z powodu zbyt wysokiej temperatury zewnętrznej. Na pewno to robi przy   temperaturze poniżej 7 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra już nie wiem, co sprawdzać z tymi drganiami 😕 porobiłem parę screenów...

Rozgrzewa się na biegu jałowym około 40min do 74st. Temperatura zew. 11st.
Przy 74st pokazuje się na wyswietlaczu, że jest już temp. robocza. Nie dodawałem gazu ani nic. Panel klimy calkowicie wyłączony. Zero błędów w pyclip.
Po godzinie dochodzi do max 75.5st.
Cały panel nawiewu całkowicie wyłączony.
Przy włączeniu klimatyzacji odrazu uruchamia się wentylator temp. ustawiona na 21st.
Po odłączeniu czujnika wody pokazuje -40st. Podwyższają się obroty. 

Czy korekty wtryskiwaczy są ok?

 

20240324_144336.jpg

20240324_144427.jpg

20240324_144446.jpg

Dodam, że niedawno skończyłem 40km podróż jednym ciągiem z włączonym clipem aby zobaczyć jak z temperaturą, wyłączony panel nawiewu i temperatura max 75stopni na czujniku na zewnatrz 6st., czy ten czujnik jednak może dawać jakieś złe sygnały do sterownika? Nie wiem już co robić masakra 😞

Edytowane przez allegrorx89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!