Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PyClip i 4 błędy w sekcji wtrysk.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam z moją Megi problem od jakiś 2-miesięcy, po wciśnięciu przycisku start, grzeje świece żarowe dłużej 3-4s. Wcześniej 1-2s i był odpalony. Dodam, że po uruchomieniu czuje wibracje w całym aucie takze na kierownicy, podczas jazdy powyżej 110 nasilają się czuć na kierownicy. Do tej pory wymienione: kmpl. sprzęgła z dwumasą, komplet poduszek silnik i skrzynia, regulator napięcia, dodam, że jeszcze mnie czeka wymiana akumulatora (8lat) bo spoczynkowe jest około 11.3v. Odpalając PyClip w sekcji wtrysk wyskoczyły mi 4 błedy: 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

DF1017 (DTC 061AFA) KALKULATOR 4.DEF MEMORISED

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

DF032 (DTC 164164) OBWÓD STEROWANIA PRZEKAŹNIKIEM
GRZAŁKI NURKOWEJ 1 1.DEF ALIVE

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

DF034 (DTC 164364) OBWÓD STEROWANIA PRZEKAŹNIKIEM
GRZAŁKI NURKOWEJ 3 1.DEF ALIVE

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

DF033 (DTC 164264) OBWÓD STEROWANIA PRZEKAŹNIKIEM
GRZAŁKI NURKOWEJ 2 1.DEF ALIVE

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Proszę o pomoc, mam dość już jazdy po mechanikach i chęci wymieniania wtrysków itp. 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd wewnętrzny sterownika i to może mieć wpływ na sterowanie świecami. Grzałki nurkowe nie mają żadnego znaczenia w procesie uruchamiania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy wszystkie czujniki temperatury mają podobne wartości przed porannym uruchomieniem. Zwłaszcza ważny jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 17:05, allegrorx89 napisał(a):

Dodam, że po uruchomieniu czuje wibracje w całym aucie

Miałem na myśli tylko ten okres wibracji i fakt grzania świec prze 4 sek. przed uruchomieniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Ci bardzo za odpowiedzi, mam nadzieję, że przyobserwujesz temat i wrazie czegoś pomożesz? Posprawdzam wszystko w weekend.

Pozdrawiam.

A czy słaby akumulator też może mieć wpływ na to wszystko? Dziś rano jak odpaliłem to miał spoczynkowe przed uruchomieniem 11.2v 

 

Jakie czujniki powinienem jeszcze sprawdzić sprawdzając ten od płynu?

Edytowane przez allegrorx89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie najważniejszy jest czujnik temperatury cieczy bo on decyduje o czasie grzania świec żarowych i dawce rozruchowej paliwa. Można wskazania porównać z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. Zastanawiające jest to, że kontrolka świec świeci 4 sek zamiast 2 w obecnych temperaturach, może to ma związek z błędem df1017 - usterka wewnętrzna sterownika silnika. Jeżeli ten błąd nie daje się skasować to pewnie coś jest na rzeczy. Błędy związane z grzałkami nurkowymi mogą być spowodowane spalonym bezpiecznikiem grzałek lub spalone są wszystkie cztery świece podgrzewacza cieczy. Może też być problem z komunikacją między sterownikiem grzałek a sterownikiem silnika. Wszystko należy sprawdzać.

Co do akumulatora to jego stan ma wpływ na czas kręcenia rozrusznikiem ale już nie ma wpływu na pracę silnika podczas jazdy.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta są być może przypadkowe błędy i należy zrobić reset sterownika.

Jeśli kasowanie błędów PyCliP nie pomaga to według mnie reset trzeba zrobić jakimś lepszym narzędziem u warsztacie (cena około 80 zł). Chociaż zmian parametrów któregoś czujnika wykluczyć nie można .

Edytowane przez jmalos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem  kiedyś przypadkowe błędy po wymianie wtryskiwaczy. Kasowałem je wielokrotnie przy pomocy DDT4 all i PyClip.

Nie pomagało,błędy wracały.

Po wielu nieudanych próbach pojechałem do warsztatu.

Tam wykonano reset sterownika profesjonalnym narzędziem (nie znam nazwy) za 80 zł.

Pomogło.

Wniosek jest taki że są jakieś głębsze resety niedostępne ddt4 all i PyClip.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, allegrorx89 napisał(a):

Sterownika silnika czy sterownika grzałek

To jest to samo, błędy sterownika grzałek są w sterowniku silnika. Kasujesz błędy sterownika silnika, ponownie uruchamiasz silnik i sprawdzasz czy pojawiają się ponownie.  Najłatwiej kasować pyclipem, podobnie można to zrobić ecutweaker lub ddt4all.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi przykład to moduł parkowania w moim  SCENIC III (taki sam jest w MEGANE III).

Moduł ten  pomimo prawidłowego pomiaru odległości ( mogę się podłączyć ddt4 all i obserwować) nie steruje głośniczka z tyłu.

Aby moduł parkowania był w pełni sprawny będę musiał podjechać do warsztatu i  wykonać głęboki reset profesjonalnym narzędziem.

Niestety sterowniki zawieszają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!