Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc we wstępnej diagnozie klimatzyacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od zakupu mam niesprawną klimatyzację manualną. Wg oświadczenia sprzedawcy wystarczy nabić 👍🤣.

Układ prawdopodobnie jest pusty (naciskałem na zaworki i nic nie ucieka  - mam nadzieję, że tak można). Oczywiście muszę pojechać z autem do specjalisty, ale chciałem zrobić wstępną diagnozę samodzielnie, czy w w grę wchodzi tylko nabicie, ew. usunięcie nieszczelności, czy problem jest poważniejszy.

1. Po włączeniu przycisku AC dioda się zapala, wentylator chłodnicy włącza, a sprzęgiełko klimatyzacji nie.

2. Podanie napięcia i masy na kostkę przy sprężarce klimatyzacji uruchamia sprzęgiełko. Zrobiłem to na kilka sekund podczas pracy silnika i sprężarka nie wydaje dziwnych dźwięków.

3. Sprawdziłem przejścia od wtyczki do masy - jest OK (czarny). Pomarańczowy wg schematu powinien prowadzić do pinu nr 7 w kostce R34, ale u mnie raczej nie prowadzi, tylko do przekaźnika w skrzynce pod maską zasilanego z bezpiecznika F3 i do tego miejsca (niby) przejście jest. Wstępnie wychodzi na to, że przekaźnik nie jest wysterowywany.

I teraz pytanie do Was. Czy zakładając, że układ jest pusty jest to prawidłowe zachowanie? Oczywiście logiczne jest, że układ nie powinien dopuścić do uruchomienia sprężarki, ale czy powinien włączyć się wentylator? Czy sprawdzić coś jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator włączy się zawsze, tak jak dioda na przycisku. Jeżeli ciśnienie czynnika jest za niskie, pomijając temperaturę zewnętrzną to sprzęgło/sprężarka się nie załączy. Trzeba zrobić test azotem, który może wyjść fałszywie pozytywny to tak jak test na boleriozę. Podobnie jest z kontrastem, który podobno ułatwia rozszczelnienie klimatyzacji. W aucie w tym wieku można się spodziewać nieszczelności chłodnicy klimatyzacji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, akm97 napisał(a):

Wstępnie wychodzi na to, że przekaźnik nie jest wysterowany.

Tak jak pisał poprzednik, sterownik silnika załącza wentylator po otrzymaniu informacji o wciśnięciu przycisku klimatyzacji. Podobnie sterownik silnika wysterowuje przekaźnik sprzęgła po otrzymaniu informacji o prawidłowym ciśnieniu i wciśniętym przycisku AC.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku telefonach do zakładów od klimatyzacji muszę stwierdzić, że klimatyzacja to obecnie luksus. Samo sprawdzenie szczelności w mojej miejscowości, to 70 zł azotem i 130 zł hydrogenem z testerem. Zanim się na to zdecyduję chciałbym zrobić jeszcze jedną rzecz. Mianowicie zauważyłem żółtozielony nalot na rurach wchodzących do kompresora, co może świadczyć o wycieku w tym miejscu.

1. Więc, czy ktoś zna rozmiary tych obu o-ringów (zdjęcie tabliczki kompresora poniżej).

2. Czy warto wymienić od razu zaworki w złączach? Proszę o podanie typów (rozmiarów) jeśli ktoś je zna.

3. Czy warto wymienić jeszcze jakieś inne o-ringi na zapas? Czy przy zakupie osuszacza o-ringi są w komplecie?

kompresor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. Miałem już zrezygnować z usprawniania klimy z uwagi na koszty. Auto służy tylko do dojazdów, a poprzednie w ogóle nie miało klimy i też dawało radę. Postanowiłem jednak podejść do sprawy hobbystycznie, więc najpierw spróbować diagnozy samodzielnie, ew. wymiany elementów, a potem samodzielnego nabicia. Mam prosty zestaw do nabijania klimy z puszki, który dodatkowo ma możliwość wytworzenia próżni. Dodatkowo, przed ew. „nabiciem” wymienię osuszacz. Dlatego jak ktoś nie chce pomóc, to niech po prostu nie pisze, a powstrzyma się od krytyki. A więc układ nabiłem powietrzem (wiem, wiem) do 50 PSI i na drugi dzień było tylko 5. Nabiłem więc ponownie i zacząłem sprawdzać układ wodą z mydłem. Udało mi się znaleźć jedną nieszczelność na dolnej rurce od skraplacza (prowadzącej do osuszacza). Nieszczelność jest dokładnie w miejscu mocowaniu rurki. Wykręciłem rurkę i jak się okazało uszczelnia tam podwójny o-ring (średnica zewn, ok. 11,5 mm, grubość 1,5 mm). Zakupiłem zestaw o-ringów Dr.Motor DRM01106, który ma być zamiennikiem oryginalnego zestawu ringów Renault OE 7701207465, jednak takiego o-ringa tam nie ma. Mam jeszcze zestaw uniwersalnych o-ringów do klimatyzacji (zielonych, pojedynczych) i jest tam pasujący wielkością o-ring (ostatnie zdjęcie, na białej etykiecie). Zamiennik ma grubość 1,7 mm. Czy jest szansa, że to zda egzamin, czy szukać tych podwójnych w odpowiednim wymiarze?

Nieszczelność.jpg

Rurka.jpg

Oringi.jpg

EDYCJA:

Witam raz jeszcze. Nie otrzymałem odpowiedzi, więc postanowiłem podzielić się informacjami, do których sam doszedłem w kwestii ringów do klimatyzacji w Megane 1 ph 2. Może komuś się przyda.

1.      Przy wymianie osuszacza nie ma w komplecie ringów do dwóch rurek przykręcanych do niego. Znajdują się tam ringi podwójne o wymiarach ok. 11,5x1,55 mm (zdjęcie 1). O-ringów tych potrzebujemy 3 sztuki, dwa do osuszacza, a trzeci taki sam do dolnej rurki skraplacza (właśnie ten u mnie przepuszcza, pewnie z powodu, że jest najniżej). O-ringów tych nie ma w komplecie uszczelek Dr. Motor 01106.

2.      O-ringi przy rurkach prowadzących do parownika (przy zaworze lub dyszy rozprężnej, nie znam się na tym). Są to zwykłe o-ringi, większy ma rozmiar 21x1,65 mm, mniejszy 11,5x1,6 mm. O-ringi te uszczelniają nie po obwodzie, tylko po „grubości”, więc łatwo można je dopasować. Wydaje mi się, że ten mniejszy jest w komplecie Dr. Motor, natomiast oba można dobrać z takiego najtańszego zestawu uszczelek klimatyzacji (zdjęcie 2 – na górze dobrane).

3.      O-ringi przy kompresorze. No tu to już jest wolna amerykanka. Na grubszej rurze są dwa pojedyncze o wymiarach 21x1,65 mm (taki sam jak ten większy od parownika, a na mniejszej jeden podwójny 14,5x1,5 mm. Ten większy jest w komplecie Dr. Motor i tak jak poprzednio w tanim  zestawie o-ringów.  Dodatkowo ten podwójny jest identyczny z o-ringiem górnej rurki od skraplacza (zdjęcie 3).

O-ringi podwójne znalazłem na alledrogo, można je kupić na sztuki. Zestaw Dr. Motor do zwrotu, a wydaje się być identyczną kopią ponad dwa razy droższego Zestawu Renault OE 7701207465. Nie widzę sensu go kupować, pojedyncze można dobrać z taniego zestawu o-ringów, a podwójne lepiej dokupić na sztuki.

 

Ps. Pomiary robiłem suwmiarką, ale proszę traktować je orientacyjnie (mierzone o-ringi mają ponad 20 lat).

o-ringi osuszacza.jpg

o-ringi skraplacza.jpg

o-ringi kompresora.jpg

zestaw o-ringów.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!