Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cykanie, wahania obrotów, skrzeczenie przy przyspieszaniu


ka9roll1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Mam fajna białą megankę, której problemy nie dają mi spokoju. Byłbym wdzięczny za wasze porady i sugestie.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

silnik: K9K 836 1.5 dci 110km

Rok produkcji: 2011

Korekty wtryskiwaczy w zakresie 0,88 -1,14

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

1. Wahania obrotów na chwile po odpaleniu zimnego silnika. Kompletnie znikają przy odłączonym czujniku temperatury paliwa. Wahania obrotów potrafią pojawić sie jednakże na rozgrzanym silniku (głównie po wysprzęgleniu i toczeniu się).

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

2. Skrzeczenie podczas przyspieszania. Podczas przyspieszania w zakresie średnich obrotów 1800-2500 obr/min (nie zawsze sie to zdarza i nie zawsze przy tych samych obrotach) dochodzi do lekkiego szarpnięcia, lekkim spadkiem mocy i zmiany dźwięku pracy silnika na warcząco/skrzeczący głośny dźwięk. Podczas wypalania FAP sytuacja nie występuje.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

3. Cykanie w pobliżu rozrządu/pompy/wtrysku 4 (nie to nic od osprzetu) i ogólna dość niska kultura pracy silnika. Szczególnie słyszalne cykanie na zimnyn silniku na postoju. Podczas trwania procedury wypalania FAP jednak, silnik zmienia sie nie do poznania - wielokrotnie cichszy, bez dziwnych poszarpywań/ dziwnych reakcji na gaz/ skrzeczenia czy cykania.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Poszukiwałem problemu w turbinie/nieszczelnościach, niczego jednak nie znalazłem. A wg interfejsu diagnostycznego MUCAR nie występują korelacje pomiedzy takimi parametrami jak ciśnienie paliwa / ciśnienie w kolektorze a punktem nr 2. Turbina mimo wszystko zostala zregenerowana bo lała jednak sama regeneracja nie zmieniła absolutnie nic w sprawie pkt 2..

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Myślę nad EGRem i mam pytania do was:

- czy EGR jest zablokowany w jakiejś pozycji podczas wypalania FAP? 

- czy po odłączeniu wtyczki (tylko elektrycznej) od EGR, ten jest w pozycji zamkniętej czy otwartej?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wszelkie sugestie / nakierowania mile widziane :)

 Z góry dziękuję 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

 

EDIT: wyjąłem wtyczkę egr i wpialem w drugi zakupiony EGR. Niestety brak zmian. Czy poza EGR i rozpoczęciem pracy piątego wtrysku, coś jeszcze zmienia swój charakter pracy?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.7 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!