Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ładowanie akumulatora?alternator?


Rekomendowane odpowiedzi

Megane 1.3, 140kM 2020r.
Przy ruszaniu(wg.komputera 10km/h) wywala błąd,sprawdź układ hamulcowy,ABS, ASR,ruszanie pod górę.
Akumulator wymieniony na nowy, poprawa chwilowa,doładowany- poprawa chwilowa,
sprawdzanie multimetrem i komp. chyba Delphi 12-14.5V ,ładowanie i praca różne napięcia najpierw normalne potem gwałtowny spadek i natychmiastowy wzrost chwilowy.
Pokazuje błąd DTC F003

 

IMG20240320153634.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była podobna usterka. Serwis zdiagnozował złe połączenie na wtyczce do sterownika ABS. Od pół roku spokój. Wcześniej oczywiście wymiana akumulatora, poprawianie złącza masy, ale dopiero jak poprawili tę wtyczkę od ABS błędu już się nie pojawiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany napięcia ładowania w tym aucie to normalna sprawa. Podziwiam skłonność do profilaktycznych wymian sprawnego akumulatora ale cóż, to klient płaci a nie mechanik. 

A.ten komunikator to wskazywał na problem zasilania sterownika ABS? Bo wprost tego nie widać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Messenger_creation_D7065321-C5A9-4066-B5CD-354ABDB2300D.thumb.jpeg.9ada01da73231e825bcaa9aaf1bde909.jpeg

Witam,mam dokładnie taki sam problem z MIV 1.3 tce. Co jakiś czas wyrzuca błąd o awari abs, układzie hamulcowym, systemie wspomagania ruszania na wzniesieniu, do tego  komunikat "skontroluj start-stop". 

Kody błędów: DTCF03 i DTCC412. 

Udało się Wam rozwiązać ten problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auto miało jakiegoś dzwona? Ten drugi wygląda na problem z komunikacją, kable można uszkodzić np przy naprawie blacharskiej. Ten pierwszy trudno powiedzieć, są różne recepty włącznie z wymianą sterownika ABS, opis świadczy o problemach z zasilaniem ale może problem leży w sterowniku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2025 o 13:29, Pepone napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Dzwona nie miało, ale miało wymieniany próg z prawej strony (był delikatnie wgnieciony). A problem może leżeć w słabym aku? Samochód postoi chwilę na zapłonie, czy poprostu z oświetleniem w środku i pokazuje komunikat "akumulator rozładowany, uruchom silnik".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat o rozładowanym akumulatorze to taki straszak. Nie ma nic wspólnego z rozładowaniem. Nie badałem tego zjawiska czy komunikat pojawia się po czasie czy po spadku napięcia ze względu na obciążenie czyli wysoka rezystancja wewnętrzna akumulatora.

Akumulator był kiedyś doładowywany? 4 lata ma już to może być jego powolny koniec.

Sieje błędami bo po rozruchu silnika nie utrzymuje napięcia do czasu początku ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto z 2018 roku 130 kkm i oryginalny akumulator. Komunikat o konieczności włączenia silnika pojawia się również u mnie. Jeżeli akumulator dobrze kręci i auto odpala to jest ok. U Ciebie raczej problem leży gdzieś indziej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W firmie też mieliśmy problem z błędami, ABS, ASR, start stop, ruszania pod górę. Serwis wymienił akumulator ale to nic nie pomogło, potem sprawdzali zasilanie, czyścili złącza i dalej to samo. Pomagało na kilka tygodni, czasami kilka miesięcy i znowu te błędy. Pomogła dopiero wymiana sterownika. Od pół roku problemów brak. Więc nie chcę straszyć ale to może być sterownik. W serwisie ok 4 do 5 tys. Używany w niezależnym warsztacie 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 18.02.2025 o 13:54, krzychk75 napisał(a):

Serwis wymienił akumulator ale to nic nie pomogło, potem sprawdzali zasilanie, czyścili złącza i dalej to samo.

- Pomagało na kilka tygodni, czasami kilka miesięcy i znowu te błędy.

-Pomogła dopiero wymiana sterownika.

- Od pół roku problemów brak.

Warto na początku zaktualizować sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!