Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu


lehovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witam wszystkich z forum. 
 

Chciałbym wam przedstawić problem z którym się właśnie mierzę. W styczniu zakupiłem Renault Fluence 1.6 110KM K4M 838, rok produkcji 2014. Auto sprawowało się dobrze, bez widocznych usterek. Po miesiącu założyłem instalację LPG, podczas której wymieniane były świece zapłonowe. Wszystko ładnie pracowało do momentu kiedy zaczął wypadać zapłon, około 1.5 miesiąca od montażu LPG. Po uruchomieniu silnika dostałem Check Engine z kodami P0301 i P0302. Wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe i dalej bez rezultatu. Szarpało silnikiem i nie dało się jeździć. Po wymianie świecy na cylindrze nr 1 (okazała się wadliwa) problem tymczasowo ustał. 

Po około 2 tygodniach podłączyłem OBD i zauważyłem że podczas normalnej jazdy dalej mam informacje o "misfire" na wszystkich cylindrach (załączniki). Nie ma oszałamiającej ich ilości ale są. Przy jednym rozruchu silnika pojawiło się ich koło 80 na Cylindrze 1, migający check, restart uspokoił sprawę.

Dodatkowo zauważyłem, że kąty zapłonu szaleją od -30 do +35 stopni, oraz odczyt MAP ciśnienia z kolektora dolotowego jest ciągle wciąż i stale równy 10kPa. Pojawiają się też narastające ilości "stukania" silnika.
Nie wiem czy powyższe problemy nie były obecne od kiedy posiadam ten samochód, przed montażem LPG.

Objawy są zarówno na benzynie jak i LPG dlatego raczej wykluczam problemy z wtryskiwaczami.

Poniżej specyfikacja instalacji gazowej:
Sterownik KME JET

Reduktor KME TUR do 200 PS

Wtryskiwacze Barracuda montowane pojedynczo

Filtr gazu KME/Certools włókno szklane
przewody fazy ciekłej – Faro
przewody fazy lotnej i wodne – MAFLOW


Dlatego mam pytania:

1. Czy w normalnym codziennym cyklu zdarzają się takie "okazyjne" braki zapłonu?

2. Czy ktoś również ma stały odczyt MAP 10kPA?

3. Jakie jeszcze przyczyny mogą powodować w sumie losowe wypadanie zapłonu?


Z góry dziękuję za wszelka pomoc. Jeśli będą pytania to na pewno na nie odpowiem. Postaram się tez nie popaść w paranoję...

 

WhatsApp Image 2024-05-13 at 10.19.02 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-05-13 at 10.19.02.jpeg

WhatsApp Image 2024-05-13 at 10.19.03 (1).jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszym przeczytanym przeze mnie zdaniu wiedziałem, że świece są do wymiany - tylko na Denso IK20TT.

Co to za cewki założone nowe?

Ale najważniejsze: wejść w menu z aplikacjami w telefonie i usunąć Carscanner. W to miejsce zainstalować Piston lub Torque.

Instalacja gazowa z górnej półki.

Ad.1 nie powinny, wszystko zależy od jakości świec

Ad. 2 Carscanner kosz. Później mapsensor lub kontrola podciśnienia instalacji gazowej. Silnik utrzymuje wolne obroty czy są one podwyższone? Może jakaś kuna była.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi,
Zrobiłem dzisiaj pomiar kompresji, wszystkie gary są szczelne.

Dodatkowo podpiąłem auto pod dobry OBD i wychodzi na to, że nie tylko MAP daje ciągły odczyt ale i sonda Lambda przed katalizatorem na jałowych obrotach daje tak losowe wartości że głowa boli. Wychodzi na to że ECU dostaje lub błędnie interpretuje dane z kilku czujników, próbuje to później rekompensować i wszystko działa. Dodatkowo nie da się skasować żadnego błędu. 
Wszystko wskazuje na ECU, bo sterownik gazu opiera się przecież na komputerze silnika. 

Dam znać jak to się wszystko potoczy, będę diagnozował ECU.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update,
Po dalszym sprawdzeniu okazało się że niestety winne są irydowe świece bosch, mechanik z Renault stwierdził że nie są dedykowane do tego silnika i nigdy takich nie instalował. Polecił świece NGK. Panowie ponieważ nie chcę iść w kolejne koszty, czy polecane przez Was Denso IK20TT sprawdzaliście na tym silniku i z LPG?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na IK20TT w silniku K4M przejeździłem kilkadziesiąt tysięcy km. Świece żyły u mnie maks 40 tyś. km. Przy około 20 trzeba bylo przeregulować odstęp elektrod. Silnik miał najlepszego kopa przy odstępie elektrod 1,1 mm. Fabryczne świece mają odstęp 0,7 mm, Denso 0,9 mm.

Zdecydowanie poprawia się dynamika i kultura pracy silnika. O wypadaniu zapłonów nie ma mowy. Może nawet spaść spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!