Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu


lehovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witam wszystkich z forum. 
 

Chciałbym wam przedstawić problem z którym się właśnie mierzę. W styczniu zakupiłem Renault Fluence 1.6 110KM K4M 838, rok produkcji 2014. Auto sprawowało się dobrze, bez widocznych usterek. Po miesiącu założyłem instalację LPG, podczas której wymieniane były świece zapłonowe. Wszystko ładnie pracowało do momentu kiedy zaczął wypadać zapłon, około 1.5 miesiąca od montażu LPG. Po uruchomieniu silnika dostałem Check Engine z kodami P0301 i P0302. Wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe i dalej bez rezultatu. Szarpało silnikiem i nie dało się jeździć. Po wymianie świecy na cylindrze nr 1 (okazała się wadliwa) problem tymczasowo ustał. 

Po około 2 tygodniach podłączyłem OBD i zauważyłem że podczas normalnej jazdy dalej mam informacje o "misfire" na wszystkich cylindrach (załączniki). Nie ma oszałamiającej ich ilości ale są. Przy jednym rozruchu silnika pojawiło się ich koło 80 na Cylindrze 1, migający check, restart uspokoił sprawę.

Dodatkowo zauważyłem, że kąty zapłonu szaleją od -30 do +35 stopni, oraz odczyt MAP ciśnienia z kolektora dolotowego jest ciągle wciąż i stale równy 10kPa. Pojawiają się też narastające ilości "stukania" silnika.
Nie wiem czy powyższe problemy nie były obecne od kiedy posiadam ten samochód, przed montażem LPG.

Objawy są zarówno na benzynie jak i LPG dlatego raczej wykluczam problemy z wtryskiwaczami.

Poniżej specyfikacja instalacji gazowej:
Sterownik KME JET

Reduktor KME TUR do 200 PS

Wtryskiwacze Barracuda montowane pojedynczo

Filtr gazu KME/Certools włókno szklane
przewody fazy ciekłej – Faro
przewody fazy lotnej i wodne – MAFLOW


Dlatego mam pytania:

1. Czy w normalnym codziennym cyklu zdarzają się takie "okazyjne" braki zapłonu?

2. Czy ktoś również ma stały odczyt MAP 10kPA?

3. Jakie jeszcze przyczyny mogą powodować w sumie losowe wypadanie zapłonu?


Z góry dziękuję za wszelka pomoc. Jeśli będą pytania to na pewno na nie odpowiem. Postaram się tez nie popaść w paranoję...

 

WhatsApp Image 2024-05-13 at 10.19.02 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-05-13 at 10.19.02.jpeg

WhatsApp Image 2024-05-13 at 10.19.03 (1).jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszym przeczytanym przeze mnie zdaniu wiedziałem, że świece są do wymiany - tylko na Denso IK20TT.

Co to za cewki założone nowe?

Ale najważniejsze: wejść w menu z aplikacjami w telefonie i usunąć Carscanner. W to miejsce zainstalować Piston lub Torque.

Instalacja gazowa z górnej półki.

Ad.1 nie powinny, wszystko zależy od jakości świec

Ad. 2 Carscanner kosz. Później mapsensor lub kontrola podciśnienia instalacji gazowej. Silnik utrzymuje wolne obroty czy są one podwyższone? Może jakaś kuna była.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi,
Zrobiłem dzisiaj pomiar kompresji, wszystkie gary są szczelne.

Dodatkowo podpiąłem auto pod dobry OBD i wychodzi na to, że nie tylko MAP daje ciągły odczyt ale i sonda Lambda przed katalizatorem na jałowych obrotach daje tak losowe wartości że głowa boli. Wychodzi na to że ECU dostaje lub błędnie interpretuje dane z kilku czujników, próbuje to później rekompensować i wszystko działa. Dodatkowo nie da się skasować żadnego błędu. 
Wszystko wskazuje na ECU, bo sterownik gazu opiera się przecież na komputerze silnika. 

Dam znać jak to się wszystko potoczy, będę diagnozował ECU.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update,
Po dalszym sprawdzeniu okazało się że niestety winne są irydowe świece bosch, mechanik z Renault stwierdził że nie są dedykowane do tego silnika i nigdy takich nie instalował. Polecił świece NGK. Panowie ponieważ nie chcę iść w kolejne koszty, czy polecane przez Was Denso IK20TT sprawdzaliście na tym silniku i z LPG?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na IK20TT w silniku K4M przejeździłem kilkadziesiąt tysięcy km. Świece żyły u mnie maks 40 tyś. km. Przy około 20 trzeba bylo przeregulować odstęp elektrod. Silnik miał najlepszego kopa przy odstępie elektrod 1,1 mm. Fabryczne świece mają odstęp 0,7 mm, Denso 0,9 mm.

Zdecydowanie poprawia się dynamika i kultura pracy silnika. O wypadaniu zapłonów nie ma mowy. Może nawet spaść spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie,
Po kilku dniach nienagannej jazdy mam znowu problem (załącznik).
Auto odstawione do instalatora LPG, ale jak to zwykle bywa zastanawiam się co się tam mogło zdarzyć...

Może instalując LPG wpięli się w obwody cewek zapłonowych i/lub spowodowali tam jakieś zwarcie?

Czy ma ktoś namiary na dobrego elektryka samochodowego w Katowicach i miastach ościennych? Takiego który, kiedy usłyszy że jest instalacja LPG, nie odmówi diagnozy problemu?
Pozdrawiam

2b0df51c-c2a1-4c30-b30d-83ee0672738f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2024 o 10:27, lehovsky napisał(a):

Wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe i dalej bez rezultatu

 

W dniu 13.05.2024 o 20:37, lehovsky napisał(a):

Zrobiłem dzisiaj pomiar kompresji, wszystkie gary są szczelne.

 

W dniu 17.05.2024 o 17:37, lehovsky napisał(a):

okazało się że niestety winne są irydowe świece bosch,

-mechanik z Renault stwierdził że nie są dedykowane do tego silnika i nigdy takich nie instalował.

 

6 godzin temu, lehovsky napisał(a):

Po kilku dniach nienagannej jazdy mam znowu problem (załącznik).

1/ Nienaganna jazda była po wymianie świec bosch na denso?

      - pojawia się błąd P0303 (załącznik ),

      - czy świeca i cewka III cylindra jest sucha i czysta???

2/Proponuje zamianę wtryskiwacza na 3 cylindrze;

    - jeżeli błąd przejdzie na cylinder z zamienionym wtryskiem z III cylindra - to mamy sprawce,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon wypadał na wszystkich cylindrach na obu zestawach świec. Świece są suche i czyste. Wcześniej pojawiał się P0301 i P0302, dlatego wątpię że będzie to wtryskiwacz, poza tym gubiła sporadycznie zapłon na wszystkich cylindrach również w czasie jazdy na LPG.

Podejrzewam że przy montażu LPG wpięli się w obwody zapłonu i gdzieś spowodowali zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, lehovsky napisał(a):

poza tym gubiła sporadycznie zapłon na wszystkich cylindrach również w czasie jazdy na LPG.

Zakręć gaz na butli;

  - pojeździj na benzynie,

Najkorzystniej to;

  -udać się do innego kumatego gazownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za cudowne wtryskiwacze gazowe masz?

Wygląda na cewkę 3 cylindra.

Przy tym silniku należy wozić ze sobą: nową cewkę i klucz 10 sztorcowy aby szybko wymienić cewkę.

Podczas jazdy na gazie, rozłącz wtyczkę od pompy paliwa - wtedy wyeliminujesz lejący wtrysk benzynowy. UWAGA: bardzo niebezpieczne bo wtedy nie odpalisz na benzynie. Miałem taki przypadek, że lał mi jeden wtrysk benzynowy, miałem zainstalowany automatyczny wyłącznik pompy paliwa podczas jazdy na LPG - po jego zadziałaniu usterkę dało się wykryć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem, raz błędy pojawiają się na 1, innym razem na 2 i 3. Wtryskiwacze musiały by paść wszystkie a nie tylko jeden.

Jednego dnia działało wszystko idealnie, drugiego błędy. Czekam na diagnozę, stawiam jednak na elektrykę. 

Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem co Twój, z małymi różnicami. Też mam losowo wypadające zapłony, najwięcej na 3 cylindrze, ale bez zapalającego się checka. Kąt wyprzedzenia zapłonu nie skacze tak jak u Ciebie, bo u mnie +2 do +8 stopni, Map sensor pokazuje ciśnienie 31 kpa, ale za to mam czas wtrysku benzyny bardzo krótki bo zaledwie 0.75 ms. Podejrzewam albo lejący wtrysk, albo niesprawny regulator ciśnienia na pompie paliwa. Na razie odciąłem LPG i pojeżdżę na benzynie. Warto chyba też zajrzeć do uszczelki odmy,czy nie przepuszcza oleju, a jest w okolicach 3 cylindra i przynajmniej u mnie może być przyczyną częstszego wypadania zapłonu na tym cylindrze. Sonda przed katalizatorem tak jak u Ciebie, też chyba nie domaga bo oscyluje od 0.08V do 0.78 V. Zobacz u siebie jak wygląda góra silnika, czy nie jest zaolejona i czy masz dobry czas wtrysku benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Pablito1980 napisał(a):

 Map sensor pokazuje ciśnienie 31 kpa, ale za to mam czas wtrysku benzyny bardzo krótki bo zaledwie 0.75 ms. Podejrzewam albo lejący wtrysk, albo niesprawny regulator ciśnienia na pompie paliwa. 

Nie ma opcji aby silnik pracował na takim czasie. Masz instalacje gazową to zobacz jaie czasy dla poszczególnych cylindrów pokazuje komputer gazowy, warto z tego korzystać bardzo ułatwia diagnostykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!