Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie dolotu 1.9 130


pawelto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z racji przebiegu pewno w dolocie pełno nagaru. Ściąganie i czyszczenie u mechanika to kupa kasy, Zastanawiam się czy ktoś stosował preparat do czyszczenia dolotu taki do psikania.  Na YouTube widać że coś to daję. Gdzie najlepiej w scenicu 2 było by się wpiąć takim preparatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, pawelto napisał(a):

czy ktoś stosował preparat do czyszczenia dolotu taki do psikania. 

Jest   to   " pudrowanie   syfu "

Zadbaj  o  sprawny  EGR  oraz   zawór   odmy   olejowej 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosowałem jakiś preparat  na tłoki. Sam kolektor czyściłem mechanicznie. Najbezpieczniej jednak go wykręcić do tej operacji by syfu do głowicy nie dać. Egr zaślepiłem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem film na YouTube gdzie gość sprawdzał ten praperat i robił testy na hamowni, także coś tam daje. W scenicu 2 demontaż kolektora to temat który ciężko ogarnąć pod blokiem, a u mechanika usłyszałem ponad tysiaka.  

Edytowane przez pawelto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko oddać do mechanika i robić za 1/5 wartości to nie ma sensu, tym bardziej że auto normalnie jedzi, chciałem tylko trochę polepszyć bo 350 tys km i nikt tam nigdy nic nie robiły. W sumie mało co w aucie było robione, wtryskiem, turbo oryginał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, pawelto napisał(a):

chciałem tylko trochę polepszyć bo 350 tys km i nikt tam nigdy nic nie robiły.

Znajdź  YouTube gdzie po takim zabiegu ;

   - zdemontowano kolektor dolotowy,

   - i pokazano stan zagarowania nagarem gniazd zaworów dolotowych;

           - raczej nagar uległ symbolicznemu zniszczeniu,

Jeżeli u Ciebie jest z silnikiem OK, to zapewnić;

  - sprawność egr,

  - sprawność zaworu odmy olejowej,

  - stosować markowy olej 5W40 lub korzystniej 0W40 - pełny syntetyk,

  - wymiana oleju co ok;10.000 km przebiegu

  

 

  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna przyczyna zapchania, uszkodzenia katalizatora, fap-a i turbosprężarki to nieprawidłowy stan ; 

    1/ pojemnik odmy ( na olej ) powinien być cały, nie popękany,  z drożnymi końcówkami,

    2/ zaworu odmy olejowej (membrana ) ; Wymiana pompy oleju 120 KM na 130 KM

         - Kupować tylko oryginał zaworu odmy  8200136128 ;

                   - bo zamienniki -  to chińczyki i nie na długą pomagają; Świszcząca Turbina

    3/  nie drożne przewody olejowe wychodzące z odmy i zaworu odmy.

          Im cieńszy przewód tym większe  prawdopodobieństwo jego zatkania,

 Poczytaj; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę koło 40 tys km rocznie , auto pali koło 0,5l ma 10 tys km więc dolewek nie robię.

13 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Główna przyczyna zapchania, uszkodzenia katalizatora, fap-a i turbosprężarki to nieprawidłowy stan ; 

    1/ pojemnik odmy ( na olej ) powinien być cały, nie popękany,  z drożnymi końcówkami,

    2/ zaworu odmy olejowej (membrana ) ; Wymiana pompy oleju 120 KM na 130 KM

         - Kupować tylko oryginał zaworu odmy  8200136128 ;

                   - bo zamienniki -  to chińczyki i nie na długą pomagają; Świszcząca Turbina

    3/  nie drożne przewody olejowe wychodzące z odmy i zaworu odmy.

          Im cieńszy przewód tym większe  prawdopodobieństwo jego zatkania,

 Poczytaj; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

To 1.9 130 bez DPF , z turbo nie ma problemu, właściwie nie ma z niczym problemu . Ale samochód sporo jeździ i za półtora roku przekroczy 400tys km, więc dobrze jak by się nie rozsypał do tego czasu bo tu już nie opłaca się nic robić , samochód roboczy mocno zniszczony, warty z 5 tys zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!