Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Pacjent: Megane II PhII 2.0 16v 2008r. (Pb+podtlenek LPG)

Objawy 1: auto na biegu jałowym albo trzymało obroty rzędu 1000-1100, albo trzymało normalne ale opadały do nawet 400 (falowały), zarówno na Pb jak i LPG. W trakcie jazdy żadnych problemów, czy miasto czy trasa. Poczytałem forum i zabrałem się za przeczyszczenie przepustnicy. Benzyna ekstrakcyjną do czysta, wytarłem do sucha i dla pewności jeszcze dmuchnąłem z kompresora. I tutaj zaczął się większy problem.

Objawy 2: po założeniu przepustnicy obroty po odpaleniu wskakują na poziom 3000-4000, po jakiejś chwili spadają żeby falować w przedziale 1800-2500. Podmieniłem przepustnicę ze stojącego obok scenica (1.6 ale numery na przepustnicy takie same jak na mojej). Poprawiło o tyle, że po odpaleniu obroty wskoczyły na 2000-2500, no i później falowanie ale na obrotach dużo za wysokich jak na bieg jałowy.

Nie mam możliwości na razie podpiąć pod jakiś konkretny program, na tą chwilę błąd znaleziony przez program TorquePro - P0110.

Dzisiaj po południu będę miał nową przepustnicę, czujnik MAF(?) - ten na górze kolektora i czujnik temperatury z przodu kolektora, i zacznę wymieniać od najtańszego 😁 i sprawdzać.

Podrzućcie jakieś pomysły🙏 Czy może coś jeszcze zamówić?

 

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie i winna była nieszczelność na dolocie. Szczegółów nie podam bo mi to mechanik robił. Ale pojawiło się gdy zachciało mi się czyścić przepustnicę. Widocznie przy demontażu/montażu coś się rozszczelniło.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomaszi84 napisał(a):

Dzisiaj po południu będę miał nową ;

   - przepustnicę,  czujnik MAF(?) - ten na górze kolektora i czujnik temperatury z przodu kolektora,

   - i zacznę wymieniać od najtańszego 😁 i sprawdzać.

Przebieg 280 kkm - to dobry krok we właściwym kierunku; 

     1/ wymiana przepustnicy  - konieczność nowych oringów,

     2/ map-sensor - konieczność szczelnego osadzenia,

     3/ do kompletu; 

           - zalecam kontrolę/wymianę elektrozaworu par benzyny,

           - oraz szczelność i drożność wężyków elektrozaworu,

      4/ nie zaszkodzi aktualizacja sterownika silnika,

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Przebieg 280 kkm - to dobry krok we właściwym kierunku; 

     1/ wymiana przepustnicy  - konieczność nowych oringów,

     2/ map-sensor - konieczność szczelnego osadzenia,

     3/ do kompletu; 

           - zalecam kontrolę/wymianę elektrozaworu par benzyny,

           - oraz szczelność i drożność wężyków elektrozaworu,

      4/ nie zaszkodzi aktualizacja sterownika silnika,

Dzięki bardzo

Tamtej Megi już nie ma😁

Teraz jest druga taka sama na tą chwilę 185tys. jeśli wierzyć licznikowi, sam zrobiłem 40. Już zaktualizowany profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tomaszi84 napisał(a):

Znajdę gdzieś na forum tą procedurę, bo z Clip'em będzie ciężko na razie.

W Megane/Scenic2 nie ma procedury adaptacji przepustnicy, było wielokrotnie przypominane, jest tylko reset wartości samoadaptacji ECM i tę procedurę wykonuje się po czyszczeniu przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik temperatury, map-sensor, zawór par benzyny i na koniec przepustnicę. Niestety w moim rejonie niedostępna jest uszczelka ani w oryginale, ani w zamienniku. Musiałem skręcić na starej.

Na tą chwilę nie pomogło, po odpaleniu obroty są jeszcze wyższe, od razu skaczą do 4500 i powoli rosną, także podejrzewam uszczelkę na razie. I tutaj moje pytanie, skoro w moim rejonie jest niedostępna, czy takie będą dobre?

https://allegro.pl/oferta/renault-1-4-1-6-1-8-2-0-16v-uszczelka-przepustnicy-15434249407

albo

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-przepustnicy-dacia-1-6-16v-oem-15237362483

Chyba, że macie jakieś inne pomysły🙏

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomaszi84 napisał(a):

Musiałem skręcić na starej.

Na tą chwilę nie pomogło,

 -po odpaleniu obroty są jeszcze wyższe, od razu skaczą do 4500 i powoli rosną,

 -także podejrzewam uszczelkę na razie.

Uszczelka nowa jest konieczna;

   - wzrost obrotów do 4500 po starcie,

   - sugeruje uszkodzenie potencjometru pedału gazu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, tomaszi84 napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 6 :!: - Prezes

Z ręką na sercu Prezes przeczytałem regulamin i wstawiłem te linki przez URL tylko bez wypełnienia drugiego okienka.

15 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

sugeruje uszkodzenie potencjometru pedału gazu  

Kurcze, tylko od czego? Do momentu czyszczenia przepustnicy nie było problemów z jazdą. Oprócz spadków obrotów do 400, co nie było jakieś stałe tylko zdarzało się raz-dwa razy na minutę w trakcie pracy na biegu jałowym, albo trzymał obroty w okolicach 1000 do 1100 na biegu jałowym. Dopiero po czyszczeniu przepustnicy zaczęły się takie klocki. 

Wczoraj w ferworze tych wszystkich wymian, po wymianie przepustnicy, uruchomiłem samochód bez wpiętej wtyczki do przepustnicy i wtedy trzymał obroty w okolicach 1800. Nie rosły ani nie malały. Ale auto chodziło jakby na trzy gary i pojawił się błąd P0301 - przerwa zapłonu na pierwszym cylindrze. Cewki i świece nówki NGK.

Czy któraś z tych uszczelek, do których wrzuciłem linki będzie dobra? Muszę coś zamówić żeby to zrobić, a w okolicznych hurtowniach nie ma ani w zamienniku ani w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas czyszczenia przepustnicy mogłeś uszkodzić czujnik położenia wewnątrz (nie powinno się odchylać na siłę klapy przepustnicy podczas czyszczenia), stąd takie obroty. Trzeba zresetować parametry samoadaptacji, jak to nie ustabilizuje obrotów to rozglądać się za nową przepustnicą

Lewe powietrze możesz sprawdzić psikając Plakiem w okolicę przepustnicy i kolektora, jak po psiknięciu obroty wzrosną to ciągnie lewiznę

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, tomaszi84 napisał(a):

Kurcze, tylko od czego?

Potencjometr gazu może mieć ;

    - mikro-przerwy na ścieżkach,

    - do kontroli wiązka;

         - od potencjometru do sterownika silnika,

         - od przepustnicy do sterownika silnika,

1 godzinę temu, tomaszi84 napisał(a):

uruchomiłem samochód bez wpiętej wtyczki do przepustnicy i wtedy trzymał obroty w okolicach 1800.

 - Nie rosły ani nie malały.

 - Ale auto chodziło jakby na trzy gary i pojawił się błąd P0301 - przerwa zapłonu na pierwszym cylindrze.

Silnik chodził w trybie awaryjnym wg; mapy;

Nietypowo dla nieszczelności - są b; wysokie obroty;

    - dlatego zasugerowałem potencjometr gazu lub wiązki,

Warto by podłączyć clipa,

1 godzinę temu, tomaszi84 napisał(a):

Czy któraś z tych uszczelek, do których wrzuciłem linki będzie dobra?

Obie te uszczelki mają ten sam numer katalogowy;

   - a więc są identyczne,

Na wielkość dawki paliwa duży wpływ ma ;

   - czujnik temperatury płynu chłodzącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!