Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi


12/ Ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników oryginalnych czujników

         bywa bardzo  kosztowne w skutkach ;

            -  grozi to m.in. zniszczeniem katalizatora ( zbyt bogata mieszanka),

            -  wypalić zawory (zbyt uboga mieszanka). 

    a/ Producenci sond lambda prognozują ich trwałość na około 100–160 tysięcy kilometrów przebiegu.

    b/ Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

            1/ zasilanych gazem LPG,

            2/ z zużytym silnikiem o niskiej kompresji.

         W wielu przypadkach za niesprawność sondy odpowiada uszkodzenie elementu grzejnego ( sonda

          wymaga odpowiedniej temperatury do pracy),  więc objawy  występują wyłącznie na zimnym silniku,

   c/ Często przyczyną nieprawidłowości sondy lambda są banalne;

         1/ nieszczelności układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą,

         2/  nieszczelność układu dolotowego, map-sensora,

         3/  leniwa sonda ;

                 a/ wolno nagrzewająca się sonda,

                 b/  przy kompletnie niesprawnym podgrzewaczu wywaliło  by check–engine  i  błąd na komputerze,

         4/  check - engine  -  to  wypadanie zapłonów, powody  to ;  

                           Megane 2.0 /16V - Wypadanie zapłonu  na 3 cylindrze

                 - cewka, świeca, wtrysk, wiązka, sterownik, pompa paliwa, paliwo, sonda , przekaźnik wtrysku,

                 -  jeśli check ciągle się świeci - to błąd  leży w sterowniku ,

  d/  Sondy powinno się stosować ;

        - tylko nowe oryginalne, bo zamienniki głupieją i szybko padają,

        - można używać sondy używane, ale muszą być oryginały, nie zamienniki,

       -  oryginały są z właściwą wtyczką a w zamiennikach trzeba wtyczkę spinać, 

  e/   Działanie sond ;

     I/ Wykres działania I sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 -1 V ; 

               Wysokie spalanie - sonda lambda,

              a// Uszkodzona sonda ma bardzo słabe wahnięcia napięcia ;  Mapa LPG

              b/  Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna od zawartości tlenu

                      w spalinach  napływających do silnika,  

                     

Sonda  -Przebieg sygnałow sond.png

    II/  II sonda ; napięcie waha się w przedziale 0,6 V – 0,8 V, co oznacza bardzo niski poziom tlenu w spalinach za 

         katalizatorem, gdyż przy sprawnym katalizatorze, cały tlen jest wykorzystywany do procesów chemicznych,

            a/  Im bardziej druga sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

            b/  Napięcie drugiej sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa ,

            c/  Gdy spaliny nie spełniają normy lub jeśli katalizator jest uszkodzony, napięcie się zmienia,

                  sonda II zaczyna pracować  tak jak sonda I ,

           d/ Jeżeli napięcie drugiej sondy spada poniżej 0,5 V, oznacza to że ;

                    - w spalinach jest dużo tlenu , a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

            e/  Przeczyściłem wtyczkę sondy, choć wyglądała perfekcyjnie.

                 Efekt jest taki, że II sonda się uspokoiła...teraz oscyluje sobie mniej więcej w granicach 0,6-07 V,

                    Doświadczenia z wymianą katalizatora na nowy - opinie i porady, 

    III/ Sonda lambda funkcjonuje prawidłowo w zakresie temperatur 300 do 850 st.C, 

          a/Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem 

               zdolnym do przewodnictwa jonowego,

         b/Element grzejny sondy zapewnia uzyskanie właściwej temperatury pracy po 20 s do 30 od uruchomienia

                silnika.  Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym przez dłuższy czas ;

                          -  sonda lambda może wystygnąć i zmiany napięcia sygnału wyjściowego mogą ustać,

            c / Symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda będzie ;

                    1/  podwyższone zużycie paliwa,

                    2/  spadek mocy silnika,

                    3/ problem z odpalaniem na zimno, szarpanie/falowanie,  gaśnięcie silnika ;

                       a/ silnik przez pierwsze 20 - 30 sekund pracuje niestabilnie, wypada zapłon,

                       b/ czasami wyraźnie pracuje na 3 cylindrach, czasami może zapalić się CHECK,

                       c/ czasami może od razu zgasnąć i odpalić z 2- 3 razu,

                       d/ duża niesprawność  I sondy objawia się ;

                                       - kontrolką „  check  engine ” na  desce  i   wypadaniem  zapłonu ;

                            Nie spalona mieszanka  w  cylindrze ( wypadanie zapłonu ) ulega spaleniu  w  katalizatorze;

                                 - co  prowadzi do szybkiego zniszczenie katalizatora,

                                 - oraz możliwość pożaru  auta,

                        e/ stare/wyeksploatowane sondy  są  powodem ;

                                  - niewłaściwego  kąta  wyprzedzenia  zapłonu,

                    3.1/  Kiedy jest rozgrzany silnik - czasami wypada zapłon na wolnych obrotach 

                               ( słychać jak stoisz na światłach)  ale dość rzadko,

                    4/  jeśli adaptacja przepustnicy jest nieprawidłowa, to sonda ;

                             -  krzyczy do sterownika benzynowego zrób coś,

                             -  w efekcie może wystąpić falowanie obrotów, bo sterownik wachluje dawką paliwa,

                     5/  silnik w czasie jazdy czy to na LPG czy to na benzynie ;  Szarpie, gaśnie, wariuje

                             a/ potrafi tracić moc podczas jednostajnej jazdy,

                             b/ dopiero jak docisnę pedał, to szarpnie i jedzie normalnie,

                             c/ szarpie podczas puszczania i wciskania gazu,

                             d/ przy dojeżdżaniu do świateł i wyhamowywaniu do zera potrafi zgasnąć,

                             e/ potrafi też zgasnąć jak stoję na światłach

                     6/ Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach ; Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach 1,6 16V

                       7/  Aby się przekonać o uszkodzeniu sondy, pomaga   " czasowe " odłączenie sondy lambda ; 

                               - ECU przyjmuje wtedy wartość 450 mV  ( czyli mieszanka OK) i silnik chodzi z mapy,

              d/ Usterka sondy to w większości przypadków przepalona grzałka,

                   Generalnie po wymianie sondy należy wykonać adaptację,

              e/ Karygodnym błędem jest ;

                     - używanie jakichkolwiek smarów i płynów typu " spray  contact "  na  złączach sondy 

13/ Dla silników z KZFR dochodzi do ;

            a/ grzechotanie przy odpalaniu,

            b/ nie odpala za pierwszym razem,

            c/ zwykle potrzeba 2-3 krótkie próby odpalenia,

            d/ sporadycznie pali za pierwszym razem, czasem zapali za pierwszym gdy dłużej przytrzymam przekręcony

                  kluczyk. Poza tym  żadnych negatywnych objawów ; 

                          KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?1.6 16V KZFR ,

             e/  uszkodzony elektrozawór zmiennych faz rozrządu lub nie jest on podpięty. 

                   W efekcie nierówna praca silnika na biegu jałowym a powyżej 1800 obr zaczyna stukać kzfr

                   

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14/ Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

....... a/ ilość zasysanego powietrza  -  za pomocą przepływomierza, map sensora,
....... b/ temperatury  -  z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika, powietrza wlotowego,

....... c/ prędkości obrotowej silnika  -  z czujnika położenia wału,

........d/ pomiar tlenu w spalinach   - z sondy lambda,  Wypadanie zapłonu cylinder trzeci ,

15/ Możliwe powody Check injection powodujące nie równą prace silnika ;

        a/ Check injection + brak mocy + szarpanie + kontrolka silnika ;

             - możliwe powody Check injection,

        b/ błąd powodował moduł UPC ; Przy minusowej temperaturze gaśnie błąd check injecton ( 1,6 )

                - przy minusowej temperaturze gaśnie błąd check injecton, samochód odpala,

                - błąd zapala się ponownie gdy temperatura wzrasta, auto gaśnie,

16 / Prędkość obrotowa biegu jałowego ;  

                                                     5ad5e50c4a76b_Prdkoobrotowabiegujaowego.thumb.png.b4d7bbce28d6867bb328aeb49a0798c0.png           

                                                          K4M812       700 +/- 30                                                                   

17/  Przy zasilaniu LPG, pompa paliwa jest narażona na uszkodzenia z powodu braku benzyny;

        Jak odłączyć pompę paliwa po przełączeniu na gaz ??? 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kłopoty z obrotami na biegu jałowym - adaptację przepustnicy

1/ Przed wymianą/czyszczeniem przepustnicy należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na         starej  przepustnicy. Po wymianie przepustnicy i podłączeniu akumulatora, komputer będzie widział nową   

     przepustnice i do niej będzie się ustawiał.

2/ Adaptację przepustnicy można wykonać za pomocą ;

     a/ włączając i wyłączając zapłon ;

          - odpal kilka razy sam zapłon, odczekaj chwile, następnie odpal silnik, obroty mogą być podwyższone,

         -  po zgaszeniu silnika, odpal kilka razy sam zapłon, odpal silnik( obroty powinny spaść poniżej 1000)

             i nie wciskając gazu nagrzewam  silnik do momentu włączenia wentylatora,
         -  zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym,

     b/ CLIP-em przyuczyć przepustnice w komputerze wtrysku,

     c/  jeździć bez kalibracji i komputer sam po przejechaniu max 300 km zorientuje się, ustabilizują się obroty

           na właściwym  poziomie,

     d/ jeżeli obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał. 
3/ Przy problemach z falowaniem obrotów  pomaga ;

      -   wykasowanie parametrów/błędów zapamiętanych/starych w sterowniku silnika,

      -   wymiana uszkodzonego regulatora napięcia ;  

             Kłopot z obrotami na biegu jałowym ; Błąd P2502. Nierówna niskie obroty podczas uruchomiania silnika.
       -   zakręcenie gazu na butli,  jazda ( 100 do 200 km ) na benzynie,

      -   przy dużej ilości jazd po mieście, daj mocno po garach na wysokich obrotach,      

     -    uszkodzony ( przerwany ) jeden z trzech przewodów ( czarny, sygnałowy ) w sondzie lambda,

     -     czyszczenie i wymiana oringów przy przepustnicy ; 

             Wysokie Obroty Były Spowodowane pękniętym i twardym już oringiem na przepustnicy, ale może

             też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze

             dolotowym się uszkodziła itp...

     -     wyciągałeś wtryski aby sprawdzić czy ładną mgiełkę rozpylają,

      -    przyczyną były zużyte/uszkodzone przewody W/N,

      -    sprawdzenie prawidłowego ustawienia rozrządu,

      -    wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju,

4/ Przy problemach z odpaleniem ;

     a/  Problem z odpaleniem: DF038, DF066, DF07

     DF038  -  wewnętrzna usterka elektroniczna komputera wtrysku

     DF078  -  obwód sterowania przepustnicą

     DF066  -  brak sygnału z komputera wtrysku do sterowania układem ABS (prawdopodobnie)

     Warto by sprawdzić clipem, podpowie więcej na temat przyczyn błędów, oprócz głównego błędu masz

      jeszcze  dodatkowy kod do tego błędu szczegółowo opisujący konkretną przyczynę ( nawet 8 różnych

      przyczyn ),

      Zakupiłem nową przepustnicę oryginalną, wmontowałem, błędy wykasowałem, obroty się unormowały

        i auto ruszyło.

    b/ Problem z silnikiem, błędy DF038, DF078, P0300 

         Przyczyną okazała się jedna ze świec. Kupiłem cztery oryginalne i problem został zażegnany. 

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepustnica elektroniczna dobrze działa w nowych autach.

Jednak po paru latach mogą zacząć się problemy;

   - kable śniedzieją, ulegają przetarciu,

   - silnik zaczyna nierówno pracować,

   - na tablicy rozdzielczej pojawiają się fikuśne, żółte kontrolki i auto głupieje,

Objawy uszkodzenia potencjometru przepustnicy są ;

   1/ Zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości.

        Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może ;

           -  pozostać na wyższych obrotach a następnie gwałtownie je obniżyć,

           -  podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo;

                 -  ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia 

                     odpowiedniej mieszanki paliwowo - powietrznej.

         W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy, ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co

          w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika.

2/ Przed wymianą potencjometru przepustnicy, sprawdź napięcia i zmiany rezystancji ,

        a/ napięcie zasilania powinno wynosić 5V, przy liniowym przyroście pomiędzy 0,5 – 5V  ( w przypadku mierzenia

              rezystancji wartości będą inne dla różnych typów czujników ),

        b/ ważne aby wartości zmieniały się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia czujnika.

              Nagłe przeskoki wartości oznaczają, że oporowa warstwa potencjometru jest zużyta, wytarta,

              Czujnik należy w tym przypadku wymienić,

        c/ zamknięcie minimalne przepustnicy - mierząc jego napięcia na pinach sygnału i masy.

             Wymagane napięcie jest określone przez producenta ,

        d/ czujnik położenia przepustnicy - może powodować objawy zbliżone do niesprawnego zaworu EGR,

              ( np. szarpanie silnikiem podczas przyśpieszania),

       e/  koniecznie trzeba wymienić uszczelki przepustnicy przy czyszczeniu, bo stare i stwardniałe puszczają lewe powietrze.

3/ Czystość przepustnicy zależy głównie od ;

      -  od stanu filtra powietrza,

      -  w jakich warunkach drogowych jeździsz,

      -  w jakim stanie technicznym masz silnik, ( opary oleju, odma ),

      -  jakie paliwo używasz,

      -  od jakości naszego powietrza (np.; Kraków ).

      Niektóre marki samochodowe ze względu na stan powietrza w Polsce zmniejszają okresy wymian oleju. 

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Powodem pływających obrotów silnika mogą być;

      A/ błędy zapamiętane w sterowniku silnika;

            - błędy należy wykasować,

      B/ zastosowanie regulatorów napięcia nie oryginałów /zamienników;

           Regulator napięcia musi być do konkretnego alternatora ,

                a/ dobrany wg. tabliczki na alternatorze i według danych tam zawartych,

                b/ najczęściej stosowanymi alternatorami są firmy ; VALEO, Bosch,

                     -  np; dla alternatora Valeo 8200 290 215 pasują regulatory ;

                              - VALEO 593535 ; VALEO 593689 ; VALEO YR1615PF ;

               c/ Silnik 1,6 16 V gaśnie zimny, niskie obroty  ;  

               d/ Błąd P2502 Nierówna niskie obroty podczas uruchomiania silnika ;

               e/ Kłopot z obrotami na biegu jałowym .

      C / podciśnienie w kolektorze dolotowym,

             MAP Sensor - przekazuje niezbędne dane do sterownika silnika i  decyduje ; Jak sprawdzić Map Sensor?

            a/  bezpośrednio za dawkę paliwa dozowaną w zależności od  ;

                    1/ ciśnienia powietrza w kolektorze ,

                    2/ i obciążenia jednostki napędowej,

            b/ Na wartość podciśnienia w kolektorze ssącym ( wskazania map sensora ) mają wpływ ;

 

                1/ nieszczelności połączeń w układzie dolotowym ;

                      a/złej jakości filtr powietrza lub źle założony, zatkany wlot do filtra, zbyt mały przekrój dolotu,

                      b/zatkany/nieszczelny przewód serwa,

                      c/ uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe/przytkane/ nieszczelne przewody ;

                               -  do pojemnika  z węglem aktywnym,

                             -  do zbiornika paliwa,

                               -  do przepustnicy,

                      d/ przytkana/zasyfiona odma olejowa ,

                      e/ zły stan uszczelek pod  kolektorem ssącym ,

                      f/ zanieczyszczona przepustnica, uszkodzone oringi ;

                                - b.duży wpływ na stan przepustnicy ma stan czystości odmy olejowej, 

                     g/ nieszczelność montażu czujnika ciśnieniowego, ( map sensora ), 

                     h/  nieszczelne uszczelki /podkładki wtrysków ,

               2/ przestawiony rozrząd ( przeważnie o jeden ząbek ) może powodować że ;  

                        a/ komputer clip może pokazywać podciśnienie rzędu 55 kPA zamiast 36 kPa,

                        b/  zwiększyło się zużycie paliwa ,

                        c/  silnik bardzo szybko się grzeje,

                        d/  czas wtrysku został wydłużony ; powinno być 0.28 s a jest od 0.32 do 0,35 s,

             3/ za małe luzy zaworowe,

             4/ przytkany katalizator ;

                    a/ dużo jazd po mieście i na małe odległości,

                    b/ niewłaściwy stan techniczny silnika,

                   c/ im więcej takich stanów  j/w, tym żywotność  katalizatora krótsza, 

             5/ W  silnikach benzynowych podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ;

                    a/ 1.4 /1.6/ 16V ;    ok  28    do      36 kPa ,    ( 280      do    360  mbar ),

                    b/  2.0 / 16 V ;       ok. 32     do      38 kPa,    ( 320      do    380  mbar ),

639843727_Cinieniewkolektorzesscym.thumb.jpg.3ecb5a15ceb6b671056dd1df730ed561.jpg

 

              5A/ Zanim rozpoczniemy interpretację wartości parametrów bieżących, trzeba sprawdzić ;

                       I/ którego ciśnienia - jest to wartość,

                       II/  najprościej uczynić to przy pracującym silniku ZI, gdy tester diagnostyczny odczytuje ze

                                                                                                                          sterownika listę parametrów bieżących,

                              a/ Pomiar ciśnienia absolutnego ma miejsce gdy;

                                     - wartość ciśnienia zwiększa się, gdy prędkość obrotowa silnika szybko rośnie;
                                     - maleje, gdy prędkość obrotowa silnika szybko maleje,

                              b/ Pomiar podciśnienia ma miejsce gdy;

                                      -  wartość ciśnienia maleje, gdy prędkość obrotowa silnika szybko się zwiększa,

                                      -  zwiększa się, gdy prędkość obrotowa silnika szybko maleje

       6/ Jak odepniesz map sensor    -   to silnik przechodzi w tryb awaryjny ( pracuje wg;mapy ) ;

                a/ chodzi lepiej,

                b/  ale zużycie paliwa jest wtedy większe,

                c/  słabsza  jest moc,

       7/ Wraz ze wzrostem podciśnienia, wzrasta opór w czujniku, co powoduje spadek napięcia na czujniku,

                      5 Volt   -  jest  na czujniku   -   przy  braku   podciśnienia.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla zapewnienia właściwych warunków pracy, w szczególności zimą, zaleca się ;

Szczególnie przy obecności instalacji LPG ;

Utrzymywanie benzyny w zbiorniku od ok 0,25 do 0,50 pojemności zbiornika;

Zapewnia to właściwe warunki pracy ;

  -  pompy benzynowej w zbiorniku, ( jest wówczas właściwie smarowana ),

  -  wtryskiwaczy benzynowych,

  -  gniazd zaworowych, ( smarowanie )

  -  zmniejsza skraplanie wody z powietrza, co jest niekorzystne dla paliwa,

  -  i ułatwia rozruch zimnego silnika .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

1/Często przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym jest  ;

      a/ nieprawidłowe ustawienie rozrządu, najczęściej przestawiony rozrząd o jeden ząb,

      b/ nieprawidłowych luzów zaworowych, najczęściej przez nieprawidłową regulację mieszanki na LPG,

      c/ nieprawidłowe działanie układu pochłaniacza par benzyny,

2/ Kontrolę luzów zaworowych, należy wykonać na zimno, dla silnika M4F ;

      - zawory ssące: 0,26 - 0,34 mm,

      - zawory wydechowe: 0,29 - 0,37 mm,

W razie nieprawidłowych wartości należy;

  A/ zdemontować wałki, zdjąć łańcuch rozrządu,

  B/ luzy zaworowe ustawia się ;

         a/  przez zamianę szklanek miejscami,

         b/  przez zakup nowych szklanek,

         c/  przez szlifowanie szklanek,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jazda wyłącznie w mieście, z pracy do domu i z domu do pracy na dystansie ok.10 km w jedną stronę może skończyć się ;

   - nagłą utratą mocy oraz dziwnymi wibracjami silnika,

   - wciśniecie gazu praktycznie nic nie dawało, spalanie pokazało 22 l/100, w międzyczasie wyłączył się lpg,

  - podobnie jak w silnikach diesla z fap-em, następuje w silnikach benzynowych zamulenie katalizatora,

  - zdarzenie dotyczyło; megane III/2008 r/1.6 /16v/ 110 KM + LPG /113000 km, po wcześniejszych przypadkach mrugania/migotania

     „ Lampki kontrolnej układu oczyszczania spalin”           335533552_Kontrolkaczystocispalin.png.f2786ed250d40159763a95727debd5e3.png

Dla w miarę nowych silników - pomaga przegonienie auta na wysokich obrotach celem przedmuchania / przeczyszczenia katalizatora,

Dla silników z dużym przebiegiem - pomaga wymiana katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

1/Jeżeli przegonienie auta na wysokich obrotach nie pomoże w przypadku pojawienia się kontrolki;

      migający check, to należy ;

        a/ zmienić świece zapłonowe na zalecane nowe,

        b/ zmienić cewki na;

            - polecane są w większości cewki beru,

            - każdą cewkę wypiąć i zastąpić nową, bo w większości przypadków zamiana tylko na używaną prowadzi 

              do błędnych wniosków,

       c/ zamiany wtrysków gazowych na nowe,

2/Jeśli zamiana; świec, cewek, wtrysków gazowych nie przyniosła spodziewanego rezultatu to ;

      a/ sprawdź drożność wężyków i wkrętek od gazu ;

           -   niechlujny montaż wkrętki do której jest podłączony wężyk od wtryskiwacza,

           -   zbyt dużą ilość kleju na wkrętkę, przez co zmniejsza się przekrój wężyka i przepływa mniejsza ilość gazu,

           -   zmniejszona ilość przepływającego gazu będzie powodować pracę jednego cylindra na ubogiej mieszance,

               co może powodować wypalenie gniazd zaworowych, a nawet dziurę w tłoku,

     b/ Przykład wadliwie zestrojonej instalacji gazowej ; Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze,

           Megane 3/1.4 Tce.

         Instalacje założyłem około 8 miesięcy temu przy przebiegu ok.110.000 km, jest to BRC sequence 32,

         Przejechałem około 9 tys km w 3 miesiące, bez najmniejszego problemu,

         Od około 5 miesięcy mam problem z wypadaniem zapłonu. Problem pojawia się w momencie przełączenia

          na gaz, jeżdżąc na benzynie wszystko jest ok,

         Wymieniłem świece i cewkę, następnie zamieniliśmy cewki, wtryskiwacze od gazu i cały czas jest to 4 cylinder,

         Zrobiliśmy test kompresji na cylindrach. Na 4 - tym było niższe ciśnienie,

         Zdecydowałem się na remont silnika; szlifowanie, planowanie, wymiana pierścieni itp do tego nowy rozrząd,

         ciśnienie w normie, zapłon cały czas wypada na tym 4 cylindrze,

c/ Problem wypadania zapłonu w 1,4 Tce,  często powiązane są z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku,

     a to oznacza tylko jedno ; Wypadanie zapłonu 4 cylinder

        1/ uszkodzona uszczelka pod głowicą,

        2/ nie wolno bagatelizować problemu, gdyż może się to zakończyć pęknięciem cylindra ( 2 lub 3 cylindra),

        3/ szybka reakcja na problem i wymiana uszczelki pod głowica zapobiega zniszczeniu cylindra,

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A/ Nieprawidłowe działanie układu pochłaniacza par benzyny ;

      1/ na biegu jałowym ;

            - elektrozawór pochłaniacza par paliwa jest zamknięty

      2/ po rozgrzaniu silnika (> 60 C ) i pod obciążeniem ;

           a/ zasilany jest elektrozawór pochłaniacza par paliwa, który łączy pochłaniacz par

                benzyny z kolektorem ssącym,

           b/  opary benzyny są spalane w silniku,

B/ Nieprawidłowe działanie tego układu może powodować ;

      1/  niestabilność obrotów na biegu jałowym,

      2/ usterka elektryczna elektrozaworu pochłaniacza par benzyny, sygnalizowane jest przez kontrolkę wtrysku ;

                                                                1452457289_Kontrolkaczystocispalin.png.f42bf945e8e32265eebfbc89c607298d.png

C/ Opary paliwa powstają głównie na skutek wysokiej temperatury,

     1/ Paliwo w zbiorniku auta nagrzewa się od ;

           -  wzrostu temperatury na zewnątrz,

           -  wzrostu temperatury wydechu,

           -  od pracującej pompy paliwowej ( zadaniem paliwa jest jej schładzanie ),

D/ Elektrozawór pochłaniacza znajduje się przy kielichu amortyzatora, od strony pasażera,

      Z niego wychodzą dwa wężyki ;

       1/  jeden z nich prowadzi do kolektora ssącego,

             Dla próby odłączyć od kolektora ssącego a otwór zaślepić,  jak pomoże to masz usterkę

             układu pochłaniania par paliwa.

       2/  drugi/dolny przewód idzie do filtra węglowego,

             Pochłaniacz lub filtr węglowy, jest pod lewym tylnym siedzeniem pasażera,

       3/  wężyki musza być drożne i szczelne,   

E/ Elektrozawór posiada ciągłe zasilanie 12 V z przekaźnika wtrysku, po załączeniu zapłonu;

        1/ przeczyścić styki elektrozaworu ,

        2/ podając mu napięcie między styki 12 V, ( po wypięciu z układu ) sprawdzić;

               - czy otwiera się i zamyka zawór ,

               - oporność na pinach powinna być ok; 26 +/- 4 Ohm - przy 20 C,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie stukowe objawia się;

   -  charakterystycznym „dzwonieniem zaworów”,

   -  charakterystyczny stuk, o metalicznym, głuchym odgłosie;

           -  powtarzający się z dużą częstotliwością,

A/ Do spalania stukowego może dojść tak przy ;

       -  zbyt późnym zapłonie,

       -  jak i przy zbyt wczesnym zapłonie,

B/ Efektem spalania stukowego jest ;

       1/ wypalenie denka tłoka,

       2/ wypalenia gniazd i zaworów,

       3/ zniszczenie świecy zapłonowej,

       4/ zniszczenie katalizatora,

C/ Spalanie stukowe to praca silnika benzynowego przypomina odgłos pracy diesla ;

      1/  następuje samozapłon,

      2/  czujnik spalania stukowego, próbuje wysyłając sygnał do ecu;

             -  zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu w pewnych granicach, aby uchronić silnik przed uszkodzeniem,

      3/ zjawisko pojawiać się może nie na jednym konkretnym cylindrze, lecz na różnych i to w przypadkowej kolejności,

 D/ Migający check to ; żółta kontrolka silnika sygnalizująca;

      1/  wypadanie zapłonów dla LPG ;

            Spalanie stukowe na LPG może nie występować, bo LPG ma wyższą liczbę oktanową ( 100 - 103),

             za to przy jakichkolwiek niesprawnościach będą wypadać zapłony, a na samym Pb mieć spalenie stukowe,

      2/  spalanie stukowe dla Pb ; np; błąd P0325 ; stuki i zdławiona moc silnika;

            a/ sprawdzony obwód czujnika stukowego na ciągłość i na zwarcie do masy - jest OK ,

            b/ dokręcamy momentem 20 Nm,

            c/ czyścimy gniazdo czujnika i bloku silnika,

E/ Spalanie stukowe powstaje w wyniku; 

    1/ paliwa słabej jakości np; 

              a/  o niskiej liczbie oktanowej,

              b/  zasyfione, brudne, z wodą, 

              c/  zasyfiony filtr paliwa, powietrza,

    2/  nadmiernego obciążenie silnika, ( zmiana biegów przy zbyt niskiej prędkości obrotowej wału )

    3/ przegrzewania silnika;

            a/ słabe chłodzenie ;

                      1/ nie odpowietrzony właściwie układ chłodzenia,

                      2/ zużyta pompa wody,

                      3/ uszkodzony termostat ;  Szarpanie Megane 3 / 2.0 TCe

             b/  marne smarowanie;

                   -  niewłaściwy filtr oleju, nie markowy olej, zużyta pompa olejowa, zużyte panewki, wyciek,

    4/ niewłaściwe świece zapłonowe ; błędnie dobrane, mokre, brudne, z rysami na porcelanie, niewłaściwy odstęp elektrod,

    5/ niewłaściwe/uszkodzone cewki, kable WN,

    6/ zbyt uboga mieszanka paliwowo - powietrza ;

          A/ Niewłaściwie dobrany sterownik ECU (sterownik był od laguny z dwiema sondami lambda, a moja laguna 

                miała jedną sondę ),

           B/ Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

                 a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
                 b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika

                 c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

                 d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

     7/ niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu;

              a/ uszkodzony czujnik spalania stukowego,

              b/ przestawiony rozrząd ; np; nie dało rady założyć na wałki blokady, tak były przestawione,

              c/ wadliwy czujnik położenia wału korbowego ; jest bardzo chimeryczny, stosować tylko oryginał,

              d/  uszkodzony czujnik wałka rozrządu ; brak korelacji pomiędzy czujnikami wału a wałka,

              e/  uszkodzone popychacze hydrauliczne zaworów ; wrażliwe na nie markowy, brudny, przepracowany olej, 

              f/  niewłaściwy olej;

                   -  zbyt przepracowany,

                   -  nie markowy olej,

              g/ zużyte sondy lambda,

              h/ uszkodzony zespół ; kzfr,

               i/ zbyt duży kat wyprzedzenia zapłonu,

    8/  za niska liczba oktanowa paliwa,

    9/ zbyt wysoki stopnień sprężania,

  10/ zbyt małe luzy zaworowe,

  11/ przy montażu LPG konieczne jest strojenie instalacji LPG w czasie jazdy ;

          a/ z udziałem laptopa,

          b/  kumatego gazownika,

          c/  pod obciążeniem oraz przy użyciu sondy szerokopasmowej po AFR ( air fuel ratio ),

                Celem prawidłowego dostrojenia instalacji LPG, oraz kontroli szeregu istotnych parametrów silnika,

          d/  w pierwszej kolejności stroisz mapy dla Pb;

                1/ następnie gazownik dostosowuje mapę LPG do nowej mapy z Pb,

                2/ warto aby silnik był strojony na tzw; mieszankę bogatą ;

                         AFR = 12,5 - 13,5 ;    ƛ =  0,85 - 0,9  ;   aby nie dochodziło do ;
                          a/ do spalania stukowego,

                          b/ wypaleń zaworów i gniazd,

                          c/ zniszczenia katalizatora,

                3/ nie możesz czuć spadków mocy na LPG  względem benzyny,

                4/  na gazie uzyskuje się ;

                         a/ lepsze parametry momentu obrotowego  jak na Pb 95, ponieważ paliwo LPG ma 102-104 oktany,

                         b/ około 10 do 20 % większe zużycie LPG ze względu na niższą wartość opałową,

    12/  W czasie strojenia, koniecznie sprawdzić/podejrzeć ilość spalań stukowych generowanych na LPG i Pb95.      

           W instalacji ;

               a/ brc ; sterownik zablokowany hasłem i nic nie podregulujesz samodzielnie, tylko przez serwis,

               b/ stag, optima, kme, lp-tech; masz możliwość samodzielnego wyregulowania instalacji

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wtrysk bezpośredni benzyny a  osadzanie  się  nagaru

                                          w silnikach  turbodoładowanych, mało- litrażowych

A/ Benzyna przy wtrysku bezpośrednim nie obmywa zaworu wlotowego lecz trafia bezpośrednio do komory,

     co powoduje ;

         1/ gromadzenie się nagaru ;

                   a/ na zaworach,   Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM

                   b/ w gniazdach zaworowych,

                   c/  oraz na denkach tłoków,  pierścieniach tłokowych,

                   d/ na końcówkach wtrysków, rozpylaczach oleju,

         2/ nagar na zaworach, gniazdach - ogranicza dostęp powietrza do komór, co z kolei prowadzi do ;

                a/ nieprawidłowego spalania mieszanki,

                 b/ nierównomierną pracą silnika, szarpanie, drgania;

                      Nagar powoduje nie symetryczną pracę wtryskiwaczy, w parach ( cylinder 1 z 4 i 2 z 3 );

                          - moment obrotowy nie jest równomierny, co powoduje drżenie silnika,

                          - jeśli istnieją duże różnice w pracy wtryskiwaczy ;

                                 - silnik będzie drżał zarówno na biegu jałowym, jak i podczas jazdy,

                  c/  wypadanie zapłonów, zwiększonej ilości spalań stukowych,

                  d/  nieprawidłowa praca sondy lambda i czujników w układzie wydechowym,

                  e/  problemy z pracą układu zapłonowego,

                  f/  zwiększone zużycia paliwa, jeżeli pojawi się na elementach układu wtryskowego,

 

                 575606995_Nagarnazaworachsscych.thumb.png.c7ddf341e043801f8a06ea425920a134.png

 

B/  Najczęściej duże złogi nagaru gromadzą się w silnikach pojazdów eksploatowanych ;

         1/ w trybie miejskim i na krótkich dystansach,

         2/ stosowanie nie markowego oleju, paliwa,

         3/ przy jeździe z niską prędkością obrotową,

         4/ przy niskich temperaturach pracy,

         5/ przy wymianie oleju co 30.000 km przebiegu,

         6/ niezaktualizowanie oprogramowania sterownika silnika,

         7/ przy rozciągniętym łańcuchu - który powoduje;

                - przesunięcie faz rozrządu, a to z kolei prowadzi do nieprawidłowego spalania mieszanki,

         8/ duże zużycie oleju, ( twarde uszczelniacze zaworów ) przyczynia się do powstawania dużego nagaru,     

         9/ nagar na tłokach/zaworach w silnikach z bezpośrednim wtryskiem ;

              - charakteryzuje się dużą twardością i ziarnistością odkładanego osadu,

         Nagar12TCezbezporednimwtrysku.png.36d83bd614d90b5c11baa4c2278279c7.png

       

      10/ nagar na tłokach jest źródłem LSPI - niekontrolowanych samozapłonów, które mogą doprowadzać do ;

                  a/ pękania pierścieni tłokowych,

                  b/ pękania tłoków nad osią sworznia,

                  c/ utraty kompresji,

                  d/ ubytku oleju,

                  e/ degradacji napędu rozrządu ( łańcucha )

                          - uszkodzenie ząbków napinacza łańcucha,

                  f/ niedrożnych rozpylaczy oleju, 

       11/ LSPI – objawia się tendencją silnika do;

                  a/ szarpania, drgań w pracy silnika, niestabilnej pracy silnika,

                  b/ dużą ilością spalań stukowych na poszczególnych cylindrach,

                     c/ oraz wypadaniem zapłonów,

      12/ Niekontrolowane samozapłony LSPI ;

                 a/ są słyszalne jako metaliczne dźwięki przy niskich obrotach, 

                        -  tak jakby ktoś stukał metalem w blok silnika, 

                b/ to wówczas najwyższa pora na czyszczenie silnika z nagaru;

                        -  gniazda zaworowe, zawory, denka tłoków, pierścienie tłokowe, 

       13/ Metaliczne stuki o blachę;

                -  to praca pompy wysokiego ciśnienia - słyszalne w okolicy głowicy,

       14/ Hałas od  łańcucha rozrządu ;

               - wydaje dźwięk o niższej barwie i jest słyszalny poniżej głowicy, 

               - po stronie rozrządu,

C/ Konieczność instalowania separatora par oleju oraz/lub instalacji lpg;

        - aby zjawisko powstawania nagaru ograniczyć czy całkowicie wyeliminować,

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A/ Sondy nie będą miały prawidłowych wskazań;

     -   gdy proces spalania będzie nie właściwy,

     -   gdy czujniki są niesprawne, 

      -  rozrząd jest przestawiony,

      -  niewłaściwa szczelność układu dolotowego czy wylotowego,

B/ Niewłaściwy skład mieszanki ;

      - zbyt uboga mieszanka - potrafi wypalić zawory i gniazda,

              - niezależnie  czy zawory mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych czy ich brak ,

     - zbyt bogata mieszanka -  szybkie zniszczenie katalizatora, możliwość pożaru katalizatora ,

C/ II sonda wchodzi w skład systemu OBD ;

    1/ sprawdza ;

           -  sprawność katalizatora,

           -  sprawność pracy sondy I ,

           -  oraz ogólny stan układu wtrysku silnika,

   2/ dobiera tzw ; '' long term fuel trim '' czyli ;

        Długoterminowy dobór mieszanki oraz ustala czy silnik ma generalnie ;

           a/ mieć bogatą czy ubogą mieszankę, niezależnie od działania pierwszej sondy,

           b/ w wypadku braku sygnału, silnik może wejść w open loop, czyli ;

                  - podawany będzie AFR z pamięci komputera,

                  - a nie z faktycznego działania silnika,

           c/ w efekcie silnik będzie ;

                   1/ więcej spalał,

                   2/ miał mniej mocy,

                   3/ miał nieodpowiednio dobraną mieszankę,

 

                  1100187445_sondaIi2.thumb.png.5a4a22bd66d33b314affd4700e5bcd6e.png

 

   3/ napięcie II sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa OK ,

        a/  Gdy spaliny nie spełniają normy napięcie się zmienia,

        b/  Prawidłowy przebieg napięcia sondy za katalizatorem będzie oscylował pomiędzy ; 0,6 do 0 8 V, 

              W zależności od proporcji mieszanki paliwowo - powietrznej ustawianej przez elektroniczną

               jednostkę sterującą;

                  - więcej tlenu w spalinach, mieszanka uboga     -    stan napięcia niski,

                  - mniej tlenu w spalinach, mieszanka bogata     -     stan napięcia wysoki,

          c/ Przy przyśpieszaniu   -   jej wskazania powinny lecieć w górę,

                -  a przy hamowaniu silnikiem   -  spadać praktycznie do zera.
              Jedynie podczas stałego obciążenia bądź pracy na wolnych obrotach

                ( przy nagrzanym silniku ok;90 C)  jej wartość powinna się utrzymywać w zakresie 0,6 do 0,8 V,         

               Druga sonda powinna naśladować pierwszą ;

                  - tylko przez kilka minut po odpaleniu, dopóki katalizator nie nabierze temperatury

                      i nie zacznie działać,

                  - po nagrzaniu jej wartość na wolnych obrotach powinna ustabilizować się w granicach

                     0.6-0.8V z delikatnym wahaniami.

   4/ Sonda za katalizatorem na postoju

        -  nie powinna pracować ,

        -  tam powinno się cały czas utrzymywać napięcie ok 450 mV

   5/ Jeżeli II sonda ( diagnostyczna ) ma wysokie napięcie, to b; dobrze, bo ;

             -  oznacza to, że katalizator pracuje prawidłowo,

   6/ W miarę zużycia katalizatora - sygnał napięciowy II sondy ;

        a/ będzie zbliżał się do sygnału napięciowego I sondy,

        b/ jak się wyrównają, to znaczy, że katalizator do wymiany,

        c/ im bardziej II sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

        d/ napięcie II sondy jest;

               -  stałe do momentu gdy katalizator działa poprawnie,

               -  gdy spaliny nie spełniają normy, sonda II zaczyna pracować tak jak I sonda ,

        e/ jeżeli napięcie spada  < 0,5 V -  oznacza to ;

              - że w spalinach jest dużo tlenu a to już wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

              - bez katalizatora zawsze będziesz miał błąd na drugiej sondzie....

  7/ Jak nie masz kata;

        -  to sygnał na II sondzie powinien być zbliżony do tego na pierwszej sondzie,

  8/ Napięcie sondy mierzy sterownik

       a/ pokazuje wartości takie jakie trafiają do niego,

       b/ nie koniecznie takie jakie są na wyjściu z sond;

            - po drodze są;  kostki, piny, przewody pomiędzy sondami a sterownikiem,         

       c/ oprócz wielkości napięcia istotna - jest też częstotliwość sinusoid;

             1/ częstotliwość sygnału na biegu jałowym powinna wynosić ok; 0,5 Hz,

             2/ częstotliwość powinna płynnie wzrastać wraz ze wzrostem obrotów silnika,

             3/  w przypadku nieprawidłowości - należy sondę wymienić,

   9/ Strojenie instalacji LPG ;

         - w trasie,

         - przy użyciu sondy szerokopasmowej,

  10/ Montaż  instalacji LPG

              scenic III 1.6 16V- LPG

  11/ Przy montażu instalacji LPG dla silników 2,0 l i wyżej ;

          Listwa wtryskowa musi być zasilona gazem z obu stron bo w przeciwnym razie ;

             - ostatni cylinder będzie miał bardzo ubogo,

  12/ Jak działa sonda Lambda - diagnostyka K4M Renault. Jak sprawdzić sondę lambda

   

        WWWW.thumb.png.164699cc1a3f6b3147673e472845f3a0.png

             Zobacz; 5,17 minuta programu

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Spalanie stukowe w 1,4 TCe a uszkodzenie uszczelki pod głowicą

 

 

Silnik 1,4TCe charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i jest rewelacyjnie cichy,

1/ W tym silniku należy uważać na ;

     - poziom płynu chłodzącego i skuteczność układu chłodzenia powietrza,

     - stosować olej markowy i filtr ; wymieniać co 10-12 kkm;       

          - Ravenol, Neste,  Amsoil,  Millers,  Valvoline -  to  czołówka firm olejowych,

          - mann, knecht, purflux  -  to  filtry  markowe,

     - w okresach zimowych i w czasie mrozów;

          - silnik rozgrzewać powoli, nie katować go na zimno, bo można uszkodzić uszczelkę pod głowicą

             pomiędzy II a III cylindrem,  a przedostający się płyn do komory spalania spowoduje pękanie cylindra,

     - w okolicach 150 kkm przebiegu ;

          - zwracać uwagę na hałas z pod pokrywy głowicy od strony rozrządu,

          - bo potrafi się rozciągnąć łańcuch, a następnie narobić bigos w silniku,

2/ W silnikach z zamontowaną instalacją lpg występuje duża ilość spalań stukowych,

    Głównymi przyczynami spalania stukowego to;

        a/ niewłaściwie dobrany sterownik ECU lub bez aktualizacji,

        b/ przestawiony rozrząd,

        c/ niewłaściwe luzy zaworowe,

        d/ słaba kompresja,

        e/ uszkodzona sonda lambda,

        f/ niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu,

        g/ nieprofesjonalnie przeprowadzone strojenie instalacji Pb i LPG,

3/ Pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach i ‘’sporadyczne spalanie stukowe"                                                   ale bez pojawienia się checa ;

          - jest to normalna sytuacja,

          - dopóki system nie rejestruje błędu i nie zapala check engine znaczy,

                 że jest to w granicach tolerancji błędu,

4/ Wartości ilości spalań stukowych ;

 

                       805616763_Spalaniestukowe.thumb.png.bda410808af1885875a9410fb300ea3d.png

 

     I = 5140 ;    II= 21567 ;     III = 16120 ;     IV = 6987,

    To są kosmiczne wielkości;

     - szczególnie II i III cylinder,

     - a to rodzi podejrzenie o uszkodzeniu upg między tymi cylindrami;

           - podejrzany ; nie profesjonalny montaż i strojenie instalacji lpg 

5/ Pomiary na dystansie ok;1000 km, świece beru, lpg,

    Dane klientów ; ( istotne to rząd wielkości ; dane archiwalne)

      - strojenie wg; sondy AFR, jazda w większości autostradą;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ; 25 -30, 

      -  bez strojenia sondą AFR, jazda mieszana ;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ok; 85 -100,

6/ Na kulturę pracy tego silnika duży wpływ ma paliwo;

    - oprócz oktanowości, również jego jakość,

    - im lepsze paliwo i wyższa oktanowość paliwa tym mniej spalań stukowych,

7/ Spalanie stukowe może występować ;

     a/ ale błędy są wyrzucane z wypadania zapłonów,

     b/ w początkowych etapie tego problemu, zaglądanie do wnętrza komory spalania przez utwór                     

              świecy nie wiele pomoże, bo tłok i świeca będą wyglądać normalnie,

     c/ jeżeli płyn ubywa w małych ilościach, to można wykręcić świece i zobaczyć denko tłoka;

           - czy jest wymyte ( błyszczy się), wtedy sobie potwierdzisz uszczelkę pod głowicą,

           - w komputerze wystąpią błędy ; wypadania zapłonu, układu wtryskowego,

     d/ odczytać informacje o krytycznej temperaturze silnika/przegrzaniu i ilości zdarzeń przegrzania,

           - zamontować czujnik poziomu płynu chłodzącego,

8/ Sposób użytkowania silnika - odgrywa tu największą rolę;

      - nie dawać po garach na zimnym silniku, 

9Po zdjęciu głowicy dokładnie obejrzeć czy ;

      - nie ma pęknięcia na cylindrze u góry, przy uszczelce na drugim lub trzecim cylindrze,

10/ Od jakiegoś czasu ubywał płyn chłodniczy w bardzo małych ilościach, na komputerze błędy;                                     

         - wypadania zapłonu,

        -  układu wtryskowego,

        -  badanie CO2 w wodzie nic nie wykazywało, 

        -  zdecydowałem się na wymianę uszczelki ;

             - teraz brak błędów,

11/ Duża ilość spalań stukowych wynika z ;

     - nie właściwego strojenia map,

     - mapy wtrysków Pb i LPG dostroić do konkretnych paliw przez strojenie po afr;

          - instalacja LPG wówczas nie wymaga ponownych regulacji,

          - regulacja jest wskazana po ; naprawie lub wymianie elementu instalacji na nowy,

12/ W autach bez instalacji lpg ;

     - problem z dużą ilością spalań stukowych nie występuje

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!