Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

p2453 błąd - skontroluj układ wydechowy 1.3 TCE


PT2019

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Parę dni temu zaświeciła mi się kontrolka "Check Engine" oraz informacja "skontroluj układ wydechowy".

Podpiąłem do OBD ELM327 i przy pomocy aplikacji na telefon odczytałem błąd p2453 (Diesel Pressure Sensor DPF). Opis pewnie nietrafiony w aplikacji bo silnik to 1.3 TCe 140KM. Samochód Megane IV. Niestety kasowanie błędu nie pomaga i wraca natychmiast. Co można sprawdzić i co to może być?

Jeżeli to jakiś czujnik to wiadomo gdzie on jest i czy łatwy do wymiany we własnym zekresie?

Czy zostaje już tylko serwis?

 

Edycja po serwisie:

- pobliski mechanik zdemontował czujnik różnicy ciśnień, sprawdził wężyki, przeczyścił je, zresetował błąd ale ten wrócił

- w ASO przeprogramowali coś ale też wracało i wymienili czujnik. Problem już nie występuje. 

Temat do zamknięcia.

Edytowane przez PT2019
Problem rozwiązany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

U mnie 1400 po rabacie. Duuużo ale, ale patrząc, że już byłem u lokalnego mechanika i nie poradził sobie i teraz jakbym zrezygnował to 300 za diagnostykę to już się zdecydowałem. Sam czujnik chyba 900, więc 500zł za wymiankę sporo bardzo, ale stracić te 300 już się nie opłacało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi trochę inny numer zamontowali bo: 208746583R. Ten z linka Sensata mimo opisu nie wygląda na oryginał...

Ale na pewno można znaleźć taniej. Trochę mam odczucie, że przepłaciłem ale potrzebowałem pilnie auto, jeden serwis nawalił, a wycofanie z ASO wiązało się z kosztami diagnostyki. Ważne, że działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ostatnio i mnie dopadło, auto z 2019 r., 60 tys. km przebiegu. Komunikat "Skontroluj układ wydechowy". Sprawdziłem ELMem kod p2453 - błąd czujnika różnicy ciśnień GPF.

 

IMG_20250410_191334.thumb.jpg.9885f924e2911123bbda597c62749dc9.jpg

 

Skasowałem błąd ELMem, pojeździłem i wyskoczył ponownie. I tak kilka razy. Zawsze podczas odpalania, nigdy podczas jazdy.

 

Zrobiłem logi sygnału z czujnika różnicy ciśnień i wyszło mi coś takiego:

 

Screenshot_2025-04-23-10-02-12-441_com_ovz.carscanner-edit.thumb.jpg.498ac803a490f2dad6c72a2ddb17c335.jpg

 

czyli czujnik działa, reaguje na zmiany ciśnienia przy przyśpieszaniu ale przy przepustnicy zamkniętej poziom sygnału wynosił ok. -0.15 psi. 

 

Kupiłem czujnik NRF 708070:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-708070-nrf-nissan-micra-v-17353514060

za niecałe 85 złotych.

Do tego dwie metalowe opaski zaciskowe 12-22 mm (średnica węży to 15mm):

https://www.castorama.pl/opaska-slimakowa-nierdzewna-12-22-mm/5906711200591_CAPL.prd

za niecałe 4 zł/szt.

 

Sam czujnik znajduje się w komorze silnika przy podszybiu, po prawej stronie auta. Jest przykręcony do metalowego wspornika nakrętką (klucz 8-mka) - uwaga, żeby nakrętka gdzieś nie spadła. Przed demontażem czujnika warto poczekać aż auto ostygnie. Wszystkie elementy w tym obszarze są bardzo mocno nagrzane po jeździe i wymiana czujnika robi się nieprzyjemna, bo łatwo można się poparzyć. 

 

IMG_20250423_101817.thumb.jpg.6687b4ac08dfa3c20b1d1da6f513782f.jpg

 

Najpierw należy odpiąć wtyczkę. Na wtyczce od strony grodzi jest niebieska blokada, którą należy przesunąć w prawą stronę (lewą patrząc od strony silnika).

IMG_20250423_123813.png.e74957749dfaa6d149c8b0f76d315eb0.png

Potem trzeba wcisnąć czarną blokadę i można zsunąć wtyczkę.

 

Po odkręceniu czujnika trzeba jeszcze zdjąć węże, które są przymocowane jednorazowymi opaskami metalowymi. Uwaga, żeby przy ich zdejmowaniu nie uszkodzić gumowych węży. 

 

Ja nie odłączałem akumulatora, nic nie programowałem. Po zmianie czujnika skasowałem błąd ELMem. Tydzień jeżdżę i póki co nic nie wyskoczyło. 

Przebieg sygnału z nowego czujnika wygląda tak:

 

Screenshot_2025-04-23-10-03-45-417_com_ovz.carscanner-edit.thumb.jpg.5064a668bb8a844d112ab9437dae193d.jpg

 

Faktycznie czujnik się mocno nagrzewa od metalowego wspornika, na którym jest umieszczony. Może okleję go taśmą kaptonową, żeby trochę odizolować od metalowych części. 

 

Całość naprawy to ok. 100 zł i 15 minut roboty + skasowanie błędu. Gdyby ktoś potrzebował dodatkowych wskazówek to pisać, pomogę.

Edytowane przez szafir51
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać, stary czujnik miał nieco przesunięte "zero" w kierunku wartości ujemnych. ECU robi dla wielu czujników test wiarygodności (plausibility test) i jeżeli wartości "zerowe" mp na stojącym silniku wykraczają poza określone granice, przyjmuje czujnik jako niesprawny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie parę tysięcy km było dobrze a teraz zamiast p2453 pojawia się p0420 i w ASO powiedzieli, że to nie wina wymienionego przez nich czujnika tylko już prawdopodobnie katalizator. Czy jest szansa, że to nie katalizator? Co można sprawdzić? Błąd pojawia się głównie jak jest dłuższa trasa czyli kilkadziesiąt kilometrów (ale też nie zawsze). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki przebieg? Może to sonda, pewno proba wyjdzie taniej niż na próbę podmienić kata. Wrzuć przebiegi z sondy przed i za na zagranym silniku. Przed powinien wężykować góra dół a ten za powinien chodzić znacznie wolniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!