Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Aby zapobiegać LSPI - przede wszystkim należy stosować ;

   1/ markowy olej o paramerach zapobiegających zjawisku LSPI ;

        a/ Ravenol RNV Sae 5W-30 CleanSynto RN17

        b/ Neste PRO 5W30 RN-17

        c/ Yacco Galaxie a 0W40 PAO RN17 RSA

   2/ markowe paliwo PB95 i co jakiś czas Pb98 oktan, bo inaczej to ;

        a/ zaczynają lać wtryski,

        b/ zaczynają się problemy z gładziami cylindrów,

        c/ w efekcie następuje duże zużycie oleju ,

               - dobra jakość paliwa - to nie tylko wymóg diesla,

   3/ płukankę co ok; 20.000 km wraz z wymiana oleju,

   4/ nie uprawiać przesadnej eko- jazdy i zamulać silnika;

         - zjawisko LSPI nasila się przy niskich obrotach ( 1800 ~ 2200 obr.),

  5/ wkręcać co jakiś czas pod żółte pole, wtedy nagar odrywa się od tłoków.

  6/ nie kręcić wysoko zaraz po rozruchu oraz unikać krótkich dystansów,

  7/ wgranie aktualnego softu sterownika,

  8 / korzystnie dla uniknięcia/ograniczenia  tego zjawiska ;

         – to zainstalować LPG z dotryskiem Pb,

         - sprawnym zaworem odmy olejowej lub tzw; " oil catch can ",

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Aby zapobiegać LSPI - przede wszystkim należy stosować ;

   1/ markowy olej o paramerach zapobiegających zjawisku LSPI ;

       

Nie istnieje taki olej.

 

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ markowe paliwo PB95 i co jakiś czas Pb98 oktan, bo inaczej to ;

     

Nie ma to nic do rzeczy o ile rzeczywiście nie zatankuje się jakiegoś syfu.

 

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

   3/ płukankę co ok; 20.000 km wraz z wymiana oleju,

 

Tu akurat zgoda, to z pewnością nie zaszkodzi a olej wymieniać należy maksymalnie co 15kkm. Nikt kto ma pojęcie o silnikach spalinowych nie zaleci dłuższego użytkowania oleju.

 

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ nie uprawiać przesadnej eko- jazdy i zamulać silnika;

         - zjawisko LSPI nasila się przy niskich obrotach ( 1800 ~ 2200 obr.)

 

I to jest clou programu. Jeśli ktoś ma pojęcia o spalaniu stukowym to wciskanie pedału gazu w podłogę przy takich obrotach to jest morderstwo w silniku uturbionym. Przy stałej prędkości nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!