Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik 1,6 16 V problem ze skasowaniem serwi


zibi1001

Rekomendowane odpowiedzi

Jechałem spokojnie z Zakopca do domu, a tu samochód zaczyna słabnąć i na wolnych obrotach drgać. Domyśliłem się, że to szacowna ceweczka segema. Ale noc, więc chciałem doturlać się do domku. Zapalała się i gasła kontrolka z silnikiem. Tak przejechałem jakieś 250 km nie gasząc silnika. Kupiłem cewki barum ( 2 sztuki bo tyle trafiłem ) i świece zapłonowe, z tym, że zachciało mi się po nie jechać samochodzikiem i wtedy zapaliła się również kontrolka serwisu. I tu mam problem, świece i te cewki wymieniłem ( 1 dobrą i 3 walniętą), ale kontrolki nadal świecą, odpiołem akumulator i nic. Czy muszę jechać na komputer, aby zgasić te żaróweczki, czy mojej megi coś jeszcze dolega, bo śmiga cacy. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłączyłem akumulator na kilka sekund ale czy to ma wpływ na reset kompa. Innych problemów nie mam, tak mi się wydaje wszystko działa i śmiga nieżle. Jest to już 8 moja renia z rzędu z rzadną nie miałem najmnieszych problemów, nie byłem u mechanika choś jeździłem karzdą 3-4 lata mam jeszcze clio z 2005 roku i też śmiga super, a ta mnie wkurz wymieniłem kfzr, świece cewki i co jeszcze. Odpiście czy powinny skasować się komunikaty jak wyłącze akumulator na dłuższy czas i na jak długo <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kilka sekund

<czerwona> ;) ;)

Zalecają odłączenie na około 10-15 min. Czasami też zwierają po odłączeniu (zaznaczam po odłączeniu nie na akumulatorze :!;) klemy ze sobą aby było całkowite rozładowanie kondensatorów (pojemności w aucie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie porady już wiem co mojej megi dolegało. Pogoniłem ją na dłuższym dystansie konkretnie ( wiadomość nie dla mojego syna). Po jakimś czasie kontrolki zgasły. To znaczy miałem zaszlakowany po moim głupim wyczynie katalizator i przepaliłem go (mam nadzieje) jutro napiszę czy na dobre. Martinello miał jednak rację coś mu dolegało szacuneczek. Dzięki za porady myślę,że mój problem komuś pomoże też. Jeśli chodzi o kzfr czy cewki lub świece to mam też coś do powiedzenia na te tematy.

 

[ Dodano: 2008-09-14, 15:28 ]

dzisiaj odpaliłem i wszystko jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Sprawdź złącze sondy lambda (rozłacz i zepnij złącze 2 - 3 razy przy wyłączonym silniku oczywiście) . Jeśli problem nie zniknie to trzeba sprawdzić napięcie generowane z sondy, jesli przy załączonym silniku następują zmiany napięcia to sonda OK . Jeśli brak zmian, brak napięcia lub bardzo mała wartość - możliwe uszkodzenie sondy. Na samym końcu podejrzenie o katalizator.

post-95-1241180755_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ale ostatnio podłączyłem do komputera i wyskoczył błąd - prędkość obrotów. I faktycznie ma nierówne obroty na tzw. luzie, ale lekko dodam gazu i jest ok. No i co może być tego przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!