Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault fluence falowanie obrotów, szarpanie podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam renault fluence 1.6 16v i problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, oraz szarpanie przy przyspieszaniu, dodatkowo auto słabo hamuje skrzynia biegów podczas jazdy w sensie trzyma obroty, nie spadają, a jeśli już to bardzo powoli. Czasami szarpnie również podczas płynnej jazdy, płynnym trzymaniu prędkości.

 

W aucie zmieniłem/zrobilem: - *świece zapłonowe -

*cewki na 2 i 4 cylindrze gdyż stare nie wyglądały najlepiej - *profilaktycznie zmieniłem czujnik wałka rozrządu -

*czyszczenie przepustnicy, dolotu w których znajdował się olej, dodatkowo uszczelniłem te miejsca. Generalnie przepustnica nie wygląda najładniej w środku, nie dało się odmyc tej środkowej okrągłej blaszki, która się uchyla. - układ dolotowy jest już szczelny, a problem nadal występuje

 

 

Co oznaczają ślady oleju na świecach? Wymieniałem dwa razy świece i dalej jest troche oleju na nich.

Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany? Co jeszcze sprawdzić? Jakie parametry?

 

Po przejechaniu 200km w pyclip żadnych błędów.

 

Na szybko wrzucam zrzuty ekranu z pyclip przy uruchomieniu zimnego silnika. Pozdrawiam serdecznie

Screenshot_20240915_064034_PyClip3.jpg

Screenshot_20240915_064102_PyClip3.jpg

Screenshot_20240915_063805_PyClip3.jpg

 

 

Parametr na 3 cylindrze jest wysoki co oznacza? Podmieniłem cewke i jest w dalszym ciągu taki sam.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trawa adaptacja przepustnicy po czyszczeniu - może być ze 200 km nawet.

Olej na gwincie świecy może być z pokrywy zaworów lub pokrywy odmy lub uszczelki odma kolektor ssący - jeżeli to silnik K4M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Prosty1909 napisał(a):

Na szybko wrzucam zrzuty ekranu z pyclip przy uruchomieniu zimnego silnika.

Konieczny jest zrzut oraz skany;  silnik nagrzany do ok; 90 C,   obroty biegu jałowego,

  1/  obroty biegu jałowego,

  2/ podciśnienie w dolocie,

  3/ kąt wyprzedzenia zapłonu, 

  4/ pomiar napięcia sond lambda,

  5/ położenie przepustnicy,

  6/ temperatura płynu chłodzącego,

   7/ temperatura powietrza wlotowego,

  •  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zielony w programach do diagnostyki więc wrzucam te zrzuty ekranu, nie do końca wiedziałem w jakie opcje mam wejść. 

 

 

Kat wyprzedzenia zapłonu waha się w przedziale 2.5-7

 

Temperatura płynu chłodzącego 85-87

Screenshot_20240916_112757_PyClip3.jpg  Screenshot_20240916_112500_PyClip3.jpg  Screenshot_20240916_112408_PyClip3.jpg  Screenshot_20240916_112359_PyClip3.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ auto z którego roku?

2/ czy ma gaz?

3/ świece i cewki - muszą być suche i czyste;

      - odstęp elektrod ustawić na 0,7 mm - dla dobra cewek,

      - polecane świece to; denso K20TT ;  densoIK20TT,

4/termostat ;

    -zalecany to OEM 8200772985 - utrzymujący temperaturę   =/> 89 C,

5/Sondy

      a / I- sonda lambda powinna  pracować w zakresie ok; 0,1 – 0,8 V ;

                    - mogą być piki do 0,9 V;

                  - wg; Twoich danych  -  do  zmiany,

      b/  II - sonda lambda – w trakcie jazdy powinna trzymać się zakresu ok ; 0,6 – 0,8 V ;

           - producenci  przewidują okres trwałości ; 100 -160kkm przebiegu,

          - dla dobra silnika - też  do  zmiany - mimo, że trzyma minimum napięcia,

          - sondy tylko oryginały, 

6/ Kąt wyprzedzenia zapłonu;

     - jest zbyt duży,

     - do wymiany w  I -wszym kroku elektrozawór kąta wyprzedzenia zapłonu ;

           -  marki Pierburg - zalecany,

     - czy nie ma zjawiska terkotania???

     - kiedy wymieniany rozrząd?

     - kiedy/ czy było wymieniane kzfr? 

7/ Przeczyścić czoło czujnika wału,

8/ Po dokonaniu tych zmian - ponowny skan danych silnika

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Prosty1909 napisał(a):

Jest zjawisko terkotania,

 - według poprzedniego właściciela i naklejki pod maską rozrząd i kzfr wymieniane w zeszłym roku 20tys km temu. 

Mechanik  kumaty  powinien skontrolować;

     - stan kzfr,

     - stan paska rozrządu i ustawienie rozrządu, 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jutro wszystko przekażę mechanikowi i dam znać co było przyczyną dla osób, które szukają rozwiązania z podobnym problemem. 

Chociaż amatorsko obstawiam rozrząd,  coś jest tam nie tak, z pod maski po jej otwarciu słychać było dzwieki od kzfr taki skrzypiący dźwięk jakby ktoś obracał starym zardzewiałym kołem od jakiejkolwiek maszyny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mocno napięty pasek rozrządu - na zimnym nie słychać? a na ciepłym tak.

Koło już zdiagnozowano: terkocze - ja z takim przejeździłem 100 tyś. km. Pomóc może płukanka i ceramizer. Do zmiany elektrozawór zmiennych faz.

Koło może mieć więcej niż 20 tyś. km bo nie zawsze ludzie je wymieniają. Na szczęście na kole nabita jest data produkcji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z autem jest taki, że w trakcie jazdy sypie błędami i po kilku chwilach błąd znika. To samo miejsce ma sytuacja gdy poruszy się jakikolwiek czujnik. 

Pytanie szukać przyczyny w wiązce silnika? Przegrać soft w sterowniku silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że gdzieś masz jakieś zwarcie

 

W dniu 15.09.2024 o 21:44, szwagier24a napisał(a):

Jeszcze trawa adaptacja przepustnicy po czyszczeniu - może być ze 200 km nawet.

Tydzień temu miałem okazję to sprawdzić, ściągałem kolektor dolotowy i się zagapiłem, złapałem tak kolektor że przepustnica była na dole no i ufajdało mi starym olejem całą przepustnicę w środku, ale tego nie zauważyłem. Poskładałem, odpalam i dzieją się cuda wianki, silnik żył swoim życiem, maxiecu pokazał 7 błędów. Rozebrałem i zauważyłem co się stało.

Wypłukałem kolektor, map sensor nie był zalany, czujnik temp.umyłem, przepustnicę umyłem przy pomocy pędzla i rozpuszczalnika. Poskładałem i jest lepiej niż było, zero adaptacji, żadnych podwyższonych obrotów, żadnego szarpania, żadnego falowania.

Tak w ramach ciekawostki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!