Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w silniku - 1.4 Tce


Isorn

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tu nic złego nie slysze. A to jest GDI? W 1,33 Tce GDI takie cykanie (może nieco cichsze) to pompa wysokiego ciśnienia. 

To filmik z mojego 1,33 GDI jak najbardziej sprawnego. Filmik nakręcony dla debili z ASO mający prezentować nierówną pracę silnika. Oni oczywiscie nic nie widza, nic nie slysza. Nierówna praca zaczyna się od ok 25 sekundy. Wyraźnie słychać że są takie zająknięcia i w takt tych zająknięć trzęsie się buda. Temat nie rozwiązany do dziś, auto kończy 6 rok, prawe 130 kkm nalotu bez awarii. Twój chodzi równiutko.

Praca 1,33 TCe

Edytowane przez Pepone
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź bo się martwiłem! Przesiadłem się z megane III 1.6 na megane III 1.4 Tce i w poprzednim silniku tak nie terkotało. Więc teraz myślałem że coś jest nie tak. Nie bardzo wiem czy to GDI więc nie odpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Isorn napisał(a):

Nie bardzo wiem czy to GDI więc nie odpowiem.

1,4 tce to najzwyklejszy benzyniak z turbiną i jedną pompą paliwa w zbiorniku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikają sobie szklanki zaworowe.

Na marginesie: 1.2 TCE MPI to silnik D4Ft 100 KM. Fajny żeliwny motor z małymi problemami - ponoć się przegrzewały - zbyt mało modyfikacji D4F do dostosowania do turbo. Natomiast 1.2 TCE, następca 1.4 TCE był już GDI, to konstrukcja nissana ze wszystkimi jego wadami. Dopiero po poprawkach w 17 roku można bezpiecznie kupić (nie pobierają już takiej ilości oleju) niemniej należy kontrolować sprawność napinacza łańcucha rozrządu bo początkowo się zużywały - zablokowywała się zapadka zapobiegająca się cofaniu tłoczka i łańcuch zostawał nie napięty. Niestety ten sam napinacz znalazł się w najlepszej konstrukcji 1.0 TCE - najlepsza bo najmniej skomplikowana: MPI + turbo. Ja mam wersję bez dwumasy i filtra cząstek stałych. Nie wiem czy ten napinacz znalazł się również w 0.9 TCE. W 1.33 TCE jest napinacz innej konstrukcji, który zawsze powoduje dzwonienie łańcucha na zimnym silniku, może przy użytkowaniu na 0W20 nie, ale nie testowałem bo leję 5W30. 1.4 TCE byłby idealnym silnikiem do gazu gdyby nie zostawili szklanek i uszczelka głowicy była trwalsza. Jedynym rozsądnym wyborem jest 1.33, który fajnie daje się eksploatować na gazie.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 27.09.2024 o 16:03, Isorn napisał(a):

Dzięki za odpowiedź bo się martwiłem! Przesiadłem się z megane III 1.6 na megane III 1.4 Tce i w poprzednim silniku tak nie terkotało. Więc teraz myślałem że coś jest nie tak. Nie bardzo wiem czy to GDI więc nie odpowiem.

U mnie tak samo cyka, szeleści, terkocze (niepotrzebne skreślić). Też się zastanawiałem co to za dziwny dźwięk ale stwierdziłem że może to wyolbrzymiam. No widać nie ja jeden. Kupiłem 1.4 Tce  z 2011 roku bo "mądre" portale o francuskiej motoryzacji wprowadziły mnie w błąd, a konkretnie napisały że wadliwą uszczelkę pod głowicą usunięto po roku czy dwóch od rozpoczęcia produkcji. Tu koledzy wyjaśnili mi że to nieprawda i w 2011 jeszcze była wadliwa. Gdybym to wiedział wcześniej to szukał bym Megane III 1.6 tylko i wyłącznie. Dmuchając na zimne byłem zapytać u mecha ile weźmie za wymianę uszczelki i zrobienie tzw "góry" silnika żeby był spokój na długi czas i jazda bez stresu. Odpowiedź "między 4 a 5 tysięcy". No to na razie dziękuję, prędzej go sprzedam w przyszłym roku bo wkurza mnie zużycie paliwa na mieście. 11-11.5 litra bez klimy to lekka przesada. Mam też Grande Punto 1.4, pali 7.5 na mieście i Focusa 1.6, pali 9-9.5 litra. Ale odbiegłem od tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jarasnet napisał(a):

wkurza mnie zużycie paliwa na mieście. 11-11.5 litra bez klimy to lekka przesada.

Ustawienie rozrządu do kontroli oraz;

   - pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

   - pomiar napięcia sond lambda,

   - pomiar podciśnienia w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!