Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w silniku - 1.4 Tce


Isorn

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tu nic złego nie slysze. A to jest GDI? W 1,33 Tce GDI takie cykanie (może nieco cichsze) to pompa wysokiego ciśnienia. 

To filmik z mojego 1,33 GDI jak najbardziej sprawnego. Filmik nakręcony dla debili z ASO mający prezentować nierówną pracę silnika. Oni oczywiscie nic nie widza, nic nie slysza. Nierówna praca zaczyna się od ok 25 sekundy. Wyraźnie słychać że są takie zająknięcia i w takt tych zająknięć trzęsie się buda. Temat nie rozwiązany do dziś, auto kończy 6 rok, prawe 130 kkm nalotu bez awarii. Twój chodzi równiutko.

Praca 1,33 TCe

Edytowane przez Pepone
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź bo się martwiłem! Przesiadłem się z megane III 1.6 na megane III 1.4 Tce i w poprzednim silniku tak nie terkotało. Więc teraz myślałem że coś jest nie tak. Nie bardzo wiem czy to GDI więc nie odpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Isorn napisał(a):

Nie bardzo wiem czy to GDI więc nie odpowiem.

1,4 tce to najzwyklejszy benzyniak z turbiną i jedną pompą paliwa w zbiorniku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikają sobie szklanki zaworowe.

Na marginesie: 1.2 TCE MPI to silnik D4Ft 100 KM. Fajny żeliwny motor z małymi problemami - ponoć się przegrzewały - zbyt mało modyfikacji D4F do dostosowania do turbo. Natomiast 1.2 TCE, następca 1.4 TCE był już GDI, to konstrukcja nissana ze wszystkimi jego wadami. Dopiero po poprawkach w 17 roku można bezpiecznie kupić (nie pobierają już takiej ilości oleju) niemniej należy kontrolować sprawność napinacza łańcucha rozrządu bo początkowo się zużywały - zablokowywała się zapadka zapobiegająca się cofaniu tłoczka i łańcuch zostawał nie napięty. Niestety ten sam napinacz znalazł się w najlepszej konstrukcji 1.0 TCE - najlepsza bo najmniej skomplikowana: MPI + turbo. Ja mam wersję bez dwumasy i filtra cząstek stałych. Nie wiem czy ten napinacz znalazł się również w 0.9 TCE. W 1.33 TCE jest napinacz innej konstrukcji, który zawsze powoduje dzwonienie łańcucha na zimnym silniku, może przy użytkowaniu na 0W20 nie, ale nie testowałem bo leję 5W30. 1.4 TCE byłby idealnym silnikiem do gazu gdyby nie zostawili szklanek i uszczelka głowicy była trwalsza. Jedynym rozsądnym wyborem jest 1.33, który fajnie daje się eksploatować na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!