Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w silniku - 1.4 Tce


Isorn

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tu nic złego nie slysze. A to jest GDI? W 1,33 Tce GDI takie cykanie (może nieco cichsze) to pompa wysokiego ciśnienia. 

To filmik z mojego 1,33 GDI jak najbardziej sprawnego. Filmik nakręcony dla debili z ASO mający prezentować nierówną pracę silnika. Oni oczywiscie nic nie widza, nic nie slysza. Nierówna praca zaczyna się od ok 25 sekundy. Wyraźnie słychać że są takie zająknięcia i w takt tych zająknięć trzęsie się buda. Temat nie rozwiązany do dziś, auto kończy 6 rok, prawe 130 kkm nalotu bez awarii. Twój chodzi równiutko.

Praca 1,33 TCe

Edytowane przez Pepone
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź bo się martwiłem! Przesiadłem się z megane III 1.6 na megane III 1.4 Tce i w poprzednim silniku tak nie terkotało. Więc teraz myślałem że coś jest nie tak. Nie bardzo wiem czy to GDI więc nie odpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Isorn napisał(a):

Nie bardzo wiem czy to GDI więc nie odpowiem.

1,4 tce to najzwyklejszy benzyniak z turbiną i jedną pompą paliwa w zbiorniku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikają sobie szklanki zaworowe.

Na marginesie: 1.2 TCE MPI to silnik D4Ft 100 KM. Fajny żeliwny motor z małymi problemami - ponoć się przegrzewały - zbyt mało modyfikacji D4F do dostosowania do turbo. Natomiast 1.2 TCE, następca 1.4 TCE był już GDI, to konstrukcja nissana ze wszystkimi jego wadami. Dopiero po poprawkach w 17 roku można bezpiecznie kupić (nie pobierają już takiej ilości oleju) niemniej należy kontrolować sprawność napinacza łańcucha rozrządu bo początkowo się zużywały - zablokowywała się zapadka zapobiegająca się cofaniu tłoczka i łańcuch zostawał nie napięty. Niestety ten sam napinacz znalazł się w najlepszej konstrukcji 1.0 TCE - najlepsza bo najmniej skomplikowana: MPI + turbo. Ja mam wersję bez dwumasy i filtra cząstek stałych. Nie wiem czy ten napinacz znalazł się również w 0.9 TCE. W 1.33 TCE jest napinacz innej konstrukcji, który zawsze powoduje dzwonienie łańcucha na zimnym silniku, może przy użytkowaniu na 0W20 nie, ale nie testowałem bo leję 5W30. 1.4 TCE byłby idealnym silnikiem do gazu gdyby nie zostawili szklanek i uszczelka głowicy była trwalsza. Jedynym rozsądnym wyborem jest 1.33, który fajnie daje się eksploatować na gazie.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 27.09.2024 o 16:03, Isorn napisał(a):

Dzięki za odpowiedź bo się martwiłem! Przesiadłem się z megane III 1.6 na megane III 1.4 Tce i w poprzednim silniku tak nie terkotało. Więc teraz myślałem że coś jest nie tak. Nie bardzo wiem czy to GDI więc nie odpowiem.

U mnie tak samo cyka, szeleści, terkocze (niepotrzebne skreślić). Też się zastanawiałem co to za dziwny dźwięk ale stwierdziłem że może to wyolbrzymiam. No widać nie ja jeden. Kupiłem 1.4 Tce  z 2011 roku bo "mądre" portale o francuskiej motoryzacji wprowadziły mnie w błąd, a konkretnie napisały że wadliwą uszczelkę pod głowicą usunięto po roku czy dwóch od rozpoczęcia produkcji. Tu koledzy wyjaśnili mi że to nieprawda i w 2011 jeszcze była wadliwa. Gdybym to wiedział wcześniej to szukał bym Megane III 1.6 tylko i wyłącznie. Dmuchając na zimne byłem zapytać u mecha ile weźmie za wymianę uszczelki i zrobienie tzw "góry" silnika żeby był spokój na długi czas i jazda bez stresu. Odpowiedź "między 4 a 5 tysięcy". No to na razie dziękuję, prędzej go sprzedam w przyszłym roku bo wkurza mnie zużycie paliwa na mieście. 11-11.5 litra bez klimy to lekka przesada. Mam też Grande Punto 1.4, pali 7.5 na mieście i Focusa 1.6, pali 9-9.5 litra. Ale odbiegłem od tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jarasnet napisał(a):

wkurza mnie zużycie paliwa na mieście. 11-11.5 litra bez klimy to lekka przesada.

Ustawienie rozrządu do kontroli oraz;

   - pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

   - pomiar napięcia sond lambda,

   - pomiar podciśnienia w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!