Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problemy z uruchomieniem silnika


Toni1403

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, Szanowni forumowicze, jestem okazjonalnym czytelnikiem tego forum z którego rad korzystałem wielokrotnie za co jestem wdzięczny.

 Mam teraz problem z którym nie bardzo wiem jak sobie poradzić. Posiadam samochód Renault Koleos, z którym mam od pewnego czasu problem z odpalaniem. Otóż, gdy samochód stoi kilka godzin nie mogę go uruchomić z powodu braku paliwa w układzie paliwowym. Aby go uruchomić muszę ręcznie napompować paliwo gumową gruszką tuż przed filtrem paliwa. Wtedy po kilku sekundach pracy rozrusznika silnik zaskakuje i zaczyna pracować już bez zarzutu. Problem ten już się powtórzył wielokrotnie.

Pierwszy raz, w lutym 2021r zepsuł się czujnik ciśnienia klimatyzacji, wentylator zaczął pracować bez przerwy przez cały czas pracy silnika. Jednocześnie włączył się kilka razy błąd wtrysków, który gasł po ponownym zapaleniu silnika. Wtedy właśnie paliwo zaczęło spływać z przewodów zasilających i musiałem pompować gruszką aby go odpalić. Wymieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji i uzupełniłem gaz.

Wszystko wróciło do normy, samochód jeździł poprawnie. We wrześniu 2022r. Pojawiał się błąd wtrysków na zimnym silniku tuż po nagłym dodaniu gazu, z częstotliwością z 8 razy w ciągu 2 miesięcy. W grudniu 2022r. oddałem samochód do usunięcia (skasowania) błędów wtrysków oraz wymieniona została gumowa gruszka, myślałem że jakiś zaworek w niej puszcza i paliwo cofa się. Po naprawie błąd wyskoczył raz, zastosowałem płukankę do wtrysków i wszystko wróciło do normy, samochód zaczął poprawnie jeździć.

Trwało to do października 2024r., znów wystąpił błąd wtrysków po nagłym przyspieszeniu samochodu, oraz zepsuł się ponownie czujnik ciśnienia klimatyzacji a wentylator zaczął pracować ciągle, zaraz po uruchomieniu samochodu.

 Czujnik ciśnienia został wymieniony, błędy skasowane, wentylator zaczął pracować prawidłowo ale paliwo schodzi i z rana muszę podpompować ręcznie. W ciągu dnia udaje się odpalić samochód bez wspomagania.

Dane samochodu: rok 2015, silnik o mocy 173 KM , napęd 4x4, pojemność 1995 ccm.

Wdzięczny będę za wszelkie sugestie i pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz da pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika. Powinno być 300 Barów. Poniżej 270 zaczynają się podobne problemy z cofającym się paliwem. Wtryskiwacze są wyzwalane od 260 Barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Toni1403 napisał(a):

gdy samochód stoi kilka godzin nie mogę go uruchomić z powodu braku paliwa w układzie paliwowym.

- Aby go uruchomić - muszę ręcznie napompować paliwo gumową gruszką tuż przed filtrem paliwa.

- Wtedy po kilku sekundach pracy rozrusznika silnik zaskakuje i zaczyna pracować już bez zarzutu.

- Problem ten już się powtórzył wielokrotnie.

Koniecznie;

   - markowy filtr paliwa,

  - zapewnić brak pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

13 godzin temu, Toni1403 napisał(a):

-Pierwszy raz, w lutym 2021r zepsuł się czujnik ciśnienia klimatyzacji, wentylator zaczął pracować bez przerwy przez cały czas pracy silnika.

- Jednocześnie włączył się kilka razy błąd wtrysków, który gasł po ponownym zapaleniu silnika.

- Wtedy właśnie paliwo zaczęło spływać z przewodów zasilających i musiałem pompować gruszką aby go odpalić.

Ponieważ ten problem istnieje !!!! od 2021 r - może okazać się konieczność ;

   - regeneracji pompy wtryskowej,

   - wymiany wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!