Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyciskam "start" i wszystko gaśnie


barteky

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od jakiegoś czasu mam pewien problem (Megane Grandtour 1.6 rocznik 2009) 

Problem jest większy, gdy zaczęło się zimno. Naciskam przycisk start, słyszę takie cyknięcie i wszystkie zegary się wyłączają, czarny ekran. Jedyna możliwość, aby na nowo "obudziły się" to otworzyć drzwi i mocno je zamknąć (tak jakby podczas poruszenia autem coś zaskoczyło, albo jakiś czujnik zamka się odblokował. Zdarza się, że to pomoże i już za drugim razem odpalę, ale coraz częściej dopiero za którymś razem się udaje. Jest troche lepiej gdy zamiast sprzęgła przycisnę hamulec, ale to nie jest reguła. Nie zawsze chwyta centralny zamek, zdarza się że muszę otworzyć kluczykiem. Bywało, że włączał się alarm, wtedy również musiałem otworzyć drzwi, zatrzasnąć je i był spokój. Dziwna sprawa. Wymieniane były świece, cewki. Nie wiem ile lat ma akumulator, klemy są trochę przybrudzone. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem trochę na ten temat w internecie. Może rzeczywiście temat akumulatora. W przyszłym tygodniu kupię nowy. Piszą też o czujniku sprzęgła, zimnych lutach, włączaniu się jakiejś ochrony antykradzieżowej itd. Ale jest jeszcze jedna sprawa, której nie opisałem. Podczas włączenia np długich świateł zcisza się radio, podczas hamowania drga podświetlenie zegarów, podczas włączenia świateł przeciwmgielnych był taki skok auta i na moment kontrolki: skontroluj samochód, kontrolka abs. Może to sugerować akumulator? 

Przeczytałem trochę na ten temat w internecie. Może rzeczywiście temat akumulatora. W przyszłym tygodniu kupię nowy. Piszą też o czujniku sprzęgła, zimnych lutach, włączaniu się jakiejś ochrony antykradzieżowej itd. Ale jest jeszcze jedna sprawa, której nie opisałem. Podczas włączenia np długich świateł zcisza się radio, podczas hamowania drga podświetlenie zegarów, podczas włączenia świateł przeciwmgielnych był taki skok auta i na moment kontrolki: skontroluj samochód, kontrolka abs. Może to sugerować akumulator? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu wynika, że jest to problem związany z pracą alternatora, czyli również ładowaniem akumulatora. Warto zacząć od sprawdzenia tego, a nie zmiany akumulatora, który jest cały czas niedoładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, jabrze napisał(a):

Z Twojego opisu wynika, że jest to problem związany z pracą alternatora, czyli również ładowaniem akumulatora. Warto zacząć od sprawdzenia tego, a nie zmiany akumulatora, który jest cały czas niedoładowany.

Jeśli byłby to alternator, czy możliwa byłaby normalna jazda? Zrobiłem trochę kilometrów z tym problemem, czasami jest idealnie. Mam wrażenie, że pogarsza się w bardziej wilgotne dni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 30 % sprawności akumulatora nie ma zauważalnych zmian w funkcjonowaniu instalacji pod warunkiem, że jest on właściwie ładowany. Nic prostszego jak zmierzyć napięcie na klemach na pracującym silniku z obciążeniem ( światla, szyba i wentylator na max) i bez obciążenia. Zwróć uwagę, czy przewód od masy się nie nagrzewa zimny. Dodatkowo sprawdzić napięcie po nocy przed rozruchem. Przy czystych i dokręconych klemach nie powinno być niższe od 12 V przy zerze stopni dla zwykłego kwasowego akumulatora. Być może masz akumulator EFB -( nie znam rocznika ) wtedy kwesta ładowania się zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!