Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, zakupiłem dzisiaj Renault Megane 3 z 2009 roku z silnikiem 1.9 pod maską. Kolega-poprzedni właściciel auta zaczął mieć problem z gotowaniem się płynu chłodniczego, postawił do warsztatu auto, wpakował 6200 zł w naprawę mianowicie demontaż głowicy, wysłanie jej do zakładu gdzie się je naprawia planowanie itd, wszystko złożone zgodnie ze sztuką, nowe uszczelki i wszystko jak trzeba, został również wymieniony termostat, kolega zadowolony odebrał auto, okazało się jednak, że problem nie zniknął, auto jak się gotowało tak się gotuje, było ciepło i nikt mimo, że mechanik powinien, nie zwrócił uwagi na to, że w aucie w ogóle nie grzeje, od razu dzisiaj zwróciłem na to uwagę, jest zimno jak diabli, zdjąłem plastik osłaniający nagrzewnice, rurki prowadzące do niej wodę - zimne jak trup, czy w tych autach są jakieś wady fabryczne? Nie wiem zapchana totalnie nagrzewnica? - kiedyś miałem problem z brakiem grzania w Avensis toyocie, ale węże do nagrzewnicy były gorące jedynie zapchało wąskie kanały, tutaj jak pisałem wyżej w nagrzewnice wchodzą dwa zimne przewody, stawiam na to, że gdzieś jest coś nie tak co uniemożliwia przepływ borygo a przez to się gotuje. Jutro zabieram się do wyjęcia nagrzewnicy, ale może forumowicze mieli coś podobnego i podpowiedzą co w przypadku gdy sama nagrzewnica okaże się drożna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba łatwiej zdjąć węże z nagrzewnicy i sprawdzić drożność niż wyjmować sama nagrzewnice? Przeważnie są paskudnie wbudowane w "kanalizację" powietrza. Jaka jest temperatura płynu na OBD? Czy pompa wody działa? Nie rozumiem jak ktoś może kopać w głowicy a nie sprawdzi pompy wody. Wszystko może być drożne a np wirnik pompy może wybrał wolność? I jesteś pewien że tam był płyn a nie zwykła woda? Zagotowanie płynu to wyczyn. 

Ja to bym w ogóle zaczął od tego czy pompa się kręci tzn czy wytwarza jakieś ciśnienie w obiegu - na wyłączonym silniku otworzył bym odpowietrznik (odczekaj aż płyn przestanie lecieć) i potem włączył silnik z otwartym odpowietrznikiem. Jeżeli płyn zacznie się wydobywać w momencie uruchomienia silnika to znaczy że pompa wytwarza jakiś ruch w układzie i pewno jest sprawna. Jeżeli nie to ja bym pompę wymieniał a nie grzebał w nagrzewnicy. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody wraz z całym rozrządem była wymieniona przy montażu głowicy, korek również był wymieniony, widziałem tutaj post, że ktoś wsadził od megane 2 i tez był problem, zweryfikuje czy korek jest na bank od tego auta. 

Tu jeszcze do Pepone, zdjąc nagrzewnice w tym aucie to 15 minut :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 15 minut to baw się dobrze. Nie sądzę że to nagrzewnica bo ona jest odczepem układu chłodzenia a nie elementem szeregowym. Więc nawet jej zaślepienie nie może blokować całego chłodzenia silnika. Na forum Hyundaia był taki przypadek, że mechanik założył zła uszczelkę pod głowicę - taką która blokowała przepływ przez określony kanał - niby ten sam silnik ale miał różne wykonania przepływu układu chłodzenia. Ciekawe czy masz ten sam przypadek, ciekawe czy można tutaj się walnąć.

Odnośnie cierpliwego odpowietrzania to pozdrów swoich mechaników i tych od kolegi który zostawił u nich 6200 zł 😂😂😂

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie jest lekki game changer okazało się dzisiaj że cała chłodnica jest zimna jak trup więc logiczne że i nagrzewnica jest zimna, zauważyłem że nie wraca też płyn przez powrót do zbiorniczka, sprawa lekko się klaruje, możliwe żeby tak zabiło chłodnicę ? Będę się brał za demontaż przodu i będę lazł tam, pompa wody nowa jak pisałem wyżej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby ci cokolwiek zabiło. Szukaj przy pompie. Takich cudów nie ma żeby pompa tłoczyła i wszędzie zimno było. Tak czy inaczej, masz szczęście, że  tak wysmażony silnik w ogóle jeszcze działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Gocci napisał(a):

że cała chłodnica jest zimna jak trup więc logiczne że i nagrzewnica jest zimna

Nie jest logiczne bo nagrzewnica jest na małym obiegu(grzeje bez względu na stan termostatu) a chłodnica na dużym, grzeje dopiero jak się termostat otworzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadek w MII że ktoś przede mną dodać uszczelniacz do chłodnic i ten syf zatkał nagrzewnice. Co prawda rurki od nagrzewnicy były ciepłe niw gorące to nie grzało w aucie. Nagrzewnica ma maleńki otwór aby po mimo zatkania przeply płynu był. Tu jak węże są zimne to można przypuszczać że wirnik pompy stracił skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sobie schematu obiegu cieczy chłodzącej w tym silniku i spróbuj znaleźć pierwszy element za pompą po czym spróbuj go rozszczelnić i sprawdzić czy tam jest jakiekolwiek ciśnienie po uruchomieniu silnika. Jeżeli nie ma to pompa nie działa. A czy mechanik miał wymienić pompę, czy też rzeczywiście wymienił pompę to już zupełnie inna sprawa. Ja dwa razy wymieniałem sam rozrząd razem z pompą no to wiem że pompę wymieniłem. Nie musiałem nikomu wierzyć na słowo. Tutaj pompę niby wymienił "mechanik kolegi" - mając te opowieści na względzie i fakt że wydał niby 6200 na nieskuteczną naprawę to niespecjalnie bym w te opowiastki wierzył. Ale że po tym sprzedał auto, że  znalazł klienta na zepsute auto - farciarz. 

Termostat nie ma tu nic do rzeczy i nie ma co w nim grzebać. 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu żeby rozwiać spekulacje o niby itd, ja rozumiem że mógł nie wymienić tej pompy, może ktoś ma schemat układu chłodzenia od 1.9 dci tak jak mówisz będę jechał po kolei od pompy

IMG_5353.jpeg

IMG_5343.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Gotowanie się silnika - Megane 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!