Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doładowaniem - brak turbo


RicardoCarvalho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Na początku kilka istotnych informacji o silniku.

Pacjent:

Megane II, 2008r, 1.9 DCI (130KM), F9Q804, nalot 272tys km,

 

Objaw:

Brak turbo w pełnym zakresie

 

Historia samochodu znana auto: w rodzinie, zregenerowana turbo, wtryski oraz płukany DPF. Niestety auto jeździło głownie w mieście stąd te awarie.

 

Samochód otrzymałem w spadku jakieś pół roku temu. Ja użytkuje głównie auto w trasie (średnio 200km trasy) i wszystko byłoby ok aż do pewnego czasu że czasem traciłem doładowanie (20km było, znikało na 10km i wstawało po jakimś czasie). To było zbyt losowo aby ustalić kiedy to nastąpi. Czasem dojeżdżałem do pracy z turbo, wracając nie było. Dzieje się to już jakiś czas i cały czas coś sprawdzam analizuję. Teraz co ustaliłem do tej pory bo pomysły się kończą a zanim coś tu napisałem przeleciałem kilkanaście tematów na róźnych forach. Głownie do tej pory jeździłem samochodami grupy WV i nie miałem takich przebojów ale nie uważam też, że to się dzieje dlatego że to renault.

 

Sprawdziłem:

- błędów brak w ECU

- olej w normie, nie ubywa

- luz na turbo (wirnik nie ma luzów wzdłużnych) i jest sucho (tzn jest śladowa ilość oleju po oparach)

- nie dymi z wydechu podczas jazdy i przegazowania, nawet pod obciążeniem, redukcji etc

- sadza w dpf wypala się prawidłowo (od samego początku robię podgląd parametrów w pyClipie, obecnie 4,2g ostatmio wypalana 7h temu)

- EGR i przepustnica czyszczona przeze mnie (nie była zasyfiona nagarem) pewnie dlatego, że po wspomnianych awariach rodzina chciała się już pozbyć a ja już go użytkowałem jak należy

- EGR się otwiera, przymyka widzę to w podglądzie pyClipa (nie zaślepiony)

- przepływomierz i czujnik doładowania na kolektorze też dla świętego spokoju przeczyściłem (nie pomogło to odzyskać mocy)

- przy odłączeniu kostki z przepływki nie ma zmian w charakterystyce auta

- przewody z podciśnienia od VACUM >>> Elektrozawór >>> Turbo - sprawdzone, wymienione mimo, że nie były popękane (sparciałe)

- rury do intercoolera i z intercoolera teź sprawdzone - nie mają pęknięć,uszkodzeń nie mają jakiś dużych ilości oleju

- sztanga nie zapieczona ani geometria bo jak podam strzykawką zassam powietrze to wstaje i opada kiedy zwolnię tłoczek w strzykawce, dodatkowo wiem, że też gruszka jest szczelna

 

Teraz coś co mnie nurtuje:

 

Zamówiłem Elektrozawór N75 bo do końca nie wiem jak powinien działać a coś mi tu śmierdzi. Nie dysponuje wakuometrem tylko pompką ciśnieniową, Podłączając pompke i tłocząć powietrze do elektrozaworu i wejścia VAC zegar zatrzymuje się i nie ma spadku ciśnienia (niby trzyma), podając na zawór napięcie 12V ciśnienie spada ale nie wytwarza się podciśnienie na wężyk do gruchy OUT. Kurde już chyba zgłupiałem jak to ma działać ale chyba przykładając palec do wyjścia OUT powinno mi zasysać palec do środka a u mnie nic takiego nie ma i domniemam, że nie ma przez to pracy gruszki - sztangi.

 

Elektrozawór kosztuje 220zł nie chciałbym niepotrzebnie go otwierać bo już nie oddam jeśli to nie będzie to.

 

Dysponuje jeszcze jakimiś wykresami z pyClipa i na nich widać (tak na szybko zrobiony), że nie ma ciśnienia.

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/674f188521b8b0000927e4eb

 

Jeszcze rodzi mi się pytanie, jak w najprostszy sposób sprawdzić szczelność układu jeśli to nie zawór.

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc bo do świąt musze to auto ogarność bo trasa 1000km i jechać bez turbo to brzmi nie za ciekawie.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RicardoCarvalho napisał(a):

Zamówiłem Elektrozawór N75 bo do końca nie wiem jak powinien działać a coś mi tu śmierdzi. Nie dysponuje wakuometrem tylko pompką ciśnieniową, Podłączając pompke i tłocząć powietrze do elektrozaworu i wejścia VAC zegar zatrzymuje się i nie ma spadku ciśnienia (niby trzyma), podając na zawór napięcie 12V ciśnienie spada ale nie wytwarza się podciśnienie na wężyk do gruchy OUT. Kurde już chyba zgłupiałem jak to ma działać ale chyba przykładając palec do wyjścia OUT powinno mi zasysać palec do środka a u mnie nic takiego nie ma i domniemam, że nie ma przez to pracy gruszki - sztangi.

Wolę zapytać dla pełnej jasności, podając ciśnienie, oczekujesz że zawór wytworzy podciśnienie?

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, carsik napisał(a):

Nie dysponuje wakuometrem tylko pompką ciśnieniową,

Musisz posiadać pompę do wytwarzania podciśnienia by sprawdzić działanie zaworu N75. Do zaworu doprowadzone jest podciśnienie z dedykowanej do tego celu pompy podciśnienia a sam zawór w zależności od potrzeb część lub całość tego podciśnienia kieruje do gruszki przy turbinie. Na wykresie ewidentnie brakuje doładowania a to zazwyczaj przy szczelności układu podciśnienia sugeruje wadliwe działanie samego zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo dziękuję za odpowiedzi.

 

ajaj źle to napisałem. Faktycznie walnąłem nielogicznego babola. A powiedźcie proszę że jeśli bym spiął oba wężę w jedną całość to teoretycznie mogłoby to wytworzyć w ostateczności przeładowanie turbo. Ale w pewnym zakresie powinna sztanga wtedy działać prawidłowo. A jak nie to co wtedy. Teraz za późno abym zszedł do auta aby to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

No rozumiem. A jak się zachowuje pompa Vacum? Ona podaje stałe podciśnienie na zawór czy zmienne? Jeśli tak to o jakiej wartości powinno być (dobrze myślę że ok 0,9mbar stałe). A druga myśl co mi się nasuwa to w N75 są 2 PINY. rozumiem że jeden to zasilanie a drugi to sterowanie i ECU steruje wtedy tym podciśnieniem w jakiej dawce ma dozować podciśnienie na gruchę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, RicardoCarvalho napisał(a):

A powiedźcie proszę że jeśli bym spiął oba wężę w jedną całość to teoretycznie mogłoby to wytworzyć w ostateczności przeładowanie turbo.

Niektórzy tak robią uważając na pedał gazu by nie przeładować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To ostatnią rzecz. Może to też się przyda innym. Mając na stole zawór N75 i dysponując pompką podciśnienia. Jak prawidłowo sprawdzić działanie zaworu N75? Pewne jest to, że do króćca VAC podłączamy pompkę i wtedy przy prawidłowo działającym zaworze podciśnienie powinno być utrzymane w nim bez nawet minimalnego spadku podciśnienia (jak gdzieś dobrze dojrzałem należy też na chwilę przytkać podczas wytwarzania podciśnienia zamknąć króciec OUT). A jak sprawdzić działanie dalej tego zaworu (po stronie OUT). Dobrze myślę, że wystarczy wtedy na wtyczkę na dwa piny podać 12V? i Wtedy całe podciśnienie wytworzone ujdzie z zaworu przez ten króciec OUT

Wniosek:

Jeśli przy wytwarzaniu podciśnienia (i zatkaniu VAC) ciśnienie nie spada ino jest utrzymywane wewnątrz zaworu to wstępnie jest sprawny.

Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Zawory często ulegają zatarciu czy uszkodzeniu elementów wewnętrznych, że jest w pozycji zablokowanej. Elektrycznie jest sprawny ale jednak nie działa wg założenia. Nie bardzo rozumiem twoje komplikacje ze sprawdzaniem. Opisałem ci najprostszą metodę. Może masz uszkodzone podciśnienie? Jesteś pewien, że jest w układzie? Upieczesz dwie pieczenie przy jednym ogniu. Jeśli widzisz sztangę nastawnika geometrii to możesz sobie zrobić bypass i będziesz widział czy chodzi przy okazji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zawory są sterowane impulsowo, współczynnikiem wypełnienia. Podłącz wakuometr zamiast sztangi i zobacz czy zawór przekazuje podciśnienie na sztangę. Może masz walnięta pompę podciśnienia Wspomaganie hamulców działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Coś ustaliłem... Pompa Vacum podaje podciśnienie. Stopniowo (wzrasta jakby liniowo względem czasu) wytwarza je aż do jakieś 0,8-0,9bar (trwa to jakieś 12-15sek). Hamulce działają prawidłowo. Zawór N75 z Pierburga podmieniony i nie do końca przekazuje na gruchę, Dla czego nie do końca bo turbo wstaje ale jeszcze nie do końca. Zauważyłem, że króciec z wychodzący z pompy vacum kształt ma zwykłej rurki. Czy fabrycznie nie powinna być tam jakaś opaska z uchem czy może zwykła? Bo myślę że tam coś jeszcze mi puszcza. A wiadomo, że mała nieszczelność i może być już problem. Króćce od N75 mają grzybki i tam nic nie puszcza. Przy gruszcze też. Przewód gumowy z vacum ma śr wew fi5 z gruchy fi7. Zauważyłem też że N75 już puszcza dalej na gruchę bo sztanga idzie w górę. Jak ma być tam jakaś opaska to jutro ją tam zarzucę żeby bardziej uszczelnić to miejsce. Aha jeszcze jedno. Na biegu jałowym napięcie na kostce w N75 to 14V (na jednym pinie) i 2,71V na drugim a masa do aku

Edytowane przez RicardoCarvalho
dopiska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie zaworu jest prawidłowe, biały przewód podaje napięcie z instalacji, drugi przewód przez sterownik silnika impulsowo łączony jest z masą. To powoduje odpowiednie sterowanie podciśnieniem.

Ja bym jeszcze sprawdził, czy sztanga porusza się bez zacięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Kule od czwartku walczyłem z autem i bez efektu. Terminy u mechaników na 2 tyg w przód także trochę to komplikuje mój wyjazd na święta. Źle odczytałem ostatnio wyniki  bo jednak turbo nie wstaje nadal. Zwiększyło się ciśnienie o 20 mbar a po wymianie N75 sztanga nie wstaje i nie idzie w górę. Natomiast lekkie podanie podciśnienia na gruszkę powoduje ruch do góry sztangi. Zauważyłem, że za zaworem N75 mam słabe podciśnienie (na tyle że nie wstaje sztanga). Zawór po wpięciu wtyczki jest cały czas otwarty i jak wpiąłem się wakuometrem między zawór a gruszkę to podciśnienie podczas dynamicznej jazdy w ogóle się nie zwiększało. A tak wspomniałem pompa vacum daje 0,8-0,9. Doczytałem też i tak sobie to analizuje, że N75 i jego otwarcie zależne jest od wielu danych  z pozostałych podzespołów. Pytanie jakich? Przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania, EGR? Analiza wykresów jest jednoznaczna. Wrzucam link na dole. Jeszcze jedno mnie nurtuje co by dawało jakiś trop tj. gruszka. Zauważyłem że jeśli podam na nią podciśnienie pompką podciśnienia i zatrzymam pompkę w pozycji zamkniętej to spada mi podciśnienie na gruszce co tłumaczyłoby, że pompa nie nadąża nad wytwarzaniem podciśnienia na gruszce i sztanga cały czas jest opadnięta. Może membrana w niej już niedomaga? Albo N75 dostaje błędne dane z czujników i ma być cały czas otwarty. Sam już nie wiem. Wspomniał @carsik że mam zrobić bypass z VAC do gruchy i tak zrobiłem ale sztanga nie dźwiga się (niestety nie jechałem autem) bo zrobiłem to już na samym końcu po zmroku. Jeśli do analizy potrzebne by Wam były jakieś dane z pyclipa to mogę zrobić logi.

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/67540dab1a64f900080058ab

Edytowane przez RicardoCarvalho
poprawki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!