Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doładowaniem - brak turbo


RicardoCarvalho

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli ciśnienie schodzi z gruszki to może być w niej dziurawa membrana. Kiedyś przerabiałem to w EGR w Xsarze - membrana pęknięta i mimo poprawnego sterowania zawór nie chodził. 

To może ze być jak najbardziej trop bo zawór sterujący daje pewne zredukowane lub pełne  podciśnienie z magistrali ale jeżeli ubytek podciśnienia jest za duzy to zawór tego raczej nie kompensuje. Widać że zadane ciśnienie doładowania nie jest wykonane. Więc jak dla mnie to nieszczelna gruszka. 

Godzinę temu, RicardoCarvalho napisał(a):

wpiąłem się wakuometrem między zawór a gruszkę

Ale gruszka była wtedy podpięta? Spróbuj wpiac wakuometr bezpośrednio za zawór i zobacz czy reguluje on podciśnienie bez potencjalnie nieszczelnej gruchy

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Pepone napisał(a):

Ale gruszka była wtedy podpięta? Spróbuj wpiac wakuometr bezpośrednio za zawór i zobacz czy reguluje on podciśnienie bez potencjalnie nieszczelnej gruchy

Tak. Raz wpiąłem się trójnikiem między zawór i gruchę. A drugi raz bezpośrednio za zawór (to już robiłem na parkingu). Objaw za drugim razem był taki, że na biegu jałowym wakuometr wychylił nieznacznie. Przgazowanie impulsowe (trwające ok 1sek) na postoju do ok 3tys. obrotów nie zwiększało podciśnienia za zaworem. Myślałem, że podczas jazdy będą większe wahania no ale możliwe, że ta gruszka nieszczelna nie pozwoliła zauważyć zmianę podciśnień z zaworu. Mnie właśnie ta gruszka mocno zastanawiała, ze nie trzyma podciśnienia (pompuje wzrasta i unosi się sztanga, po czym zatrzymuje naciśniętą pompkę, ciśnienie spada i sztanga opada). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór sterujący się zamyka przy gwałtownym dodaniu gazu pod warunkiem sprawnego egr'a. Dla niego różnica między wartością zadaną, a ustaloną nie może przekraczać 2 stopni. Nie ważne, czy zaślepiony czy też nie. Każde dodanie gazu musi domykać egr.

Gruszka do pełnego wysterowania potrzebuje 0,65 Bara. Membrana gruszki musi być szczelna. Test się robi pompką z wakuometrem ew. dużą strzykawką.

Znamy przypadki, że gruszki się rozszczelniały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jabrze napisał(a):

Membrana gruszki musi być szczelna. Test się robi pompką z wakuometrem ew. dużą strzykawką.

No mój test wykonany pompką podciśnienia dowodzi, że jest na niej spadek bo nie trzyma. @jabrze wytłumaczyłbyś mi jeszcze jak dobrze wykonać test egr'a pyclipem. Jakaś sekwencja, na jakie parametry zwrócić uwagę. Mogę coś podrzucić do analizy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2024 o 22:23, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

No to wszystko jasne. Teraz tylko zamówić i podmienić. Oczywiście dam znać co i jak. Trochę to potrwa. Może w pod koniec tygodnia to ogarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RicardoCarvalho napisał(a):

 @jabrze wytłumaczyłbyś mi jeszcze jak dobrze wykonać test egr'a pyclipem. Jakaś sekwencja, na jakie parametry zwrócić uwagę. 

Musisz wejść w SP system parametrs dla powietrza. Tam zobaczysz wartość zadaną; wartość zmierzoną i różnicę dla egr. i pozostałe jak np. ciśnienia i masy powietrza z przeplywki. Egr po ok 45 s od zapalenia lekko się uchyla (2-4)stopni. Dodając gazu musi zejśc do zera. Nie pamiętam dokładnie maksymalnego uchylenia egr dla 1,9 dCi (16-18 stopni). Jest to podyktowane wersją oprogramowania sterownika. Tu warto zrobić dwa zrzuty ( bieg jałowy i dodawanie gazu do 2500 obr.). Dokładnie zrobisz później pod obciążeniem, czyli w jeździe. Na razie tylko na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za pech. Zamówiłem gruszkę i nie uwierzycie. Nie trzyma podciśnienia w zakresie od 0 do 420 mmHg (od 0 do 0,55bara). Natomiast powyżej tego podciśnienia już stoi w miejscu. Spadek nie jest szybki ale jest i leci do 0. No nic zamówiłem inną, tą odsyłam. Mam nadzieję, że do piątku dojdzie bo mam na sobotę garaż z kanałem u kumpla wolny na wymianę mojej nieszczelnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, RicardoCarvalho napisał(a):

Zamówiłem gruszkę i nie uwierzycie. Nie trzyma podciśnienia w zakresie od 0 do 420 mmHg (od 0 do 0,55bara). Natomiast powyżej tego podciśnienia już stoi w miejscu.

Gruszka wydaje się być zero jedynkowa. Albo jest szczelna albo dziurawa. Przy wyższej wartości podciśnienia powinna być bardziej dziurawa niż przy niższej wartości.

Mi osobiście śmierdzi nieszczelnością pompy do wytwarzania podciśnienia. Walcz dalej i daj znać co z tego wyszło.:102_point_up_2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aniewa napisał(a):

nieszczelnością pompy do wytwarzania podciśnienia

Hmm... no to inne pytanie jak ją jeszcze sprawdzić i czy można ją jakoś rozebrać i ewentualnie doszczelnić . No bo teraz mi gwoździa wbiłeś. No bo jak to teraz zweryfikować. Jak u Was od uruchomienia silnika wytwarza się podciśnienie? Długo to trwa czy ledwo zauważalne. Ja wspomniałem że u mnie no z 12-15sek do 700 mmHg ok 0,9bara. Jak dobije to trzyma już zegar non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ta gruchę wyciągnąłem z pudełka (dziś dotarła przesyłka). Podłączyłem na 7cm wężu (pompka podciśnienia => wąż => grucha). Nie montowałem jej jeszcze. Sprawdziłem na tzw. krótko. Wiecie to nie jakiś oryginał tylko zamiennik. Za wiele nie ma tych producentów dostępnych. A wszystkie wyglądają tak samo. Nie brałem też cenowo najniższej (160zł) a w firmie co regenerują turbo krzyknęli 220 ale nie podali producenta skąd mają. Wiecie moje turbo jest po regeneracji jak wspomniałem w pierwszym poście i pojechałem tam gdzie była robiona i oficjalnie powiedzieli, że jak robią regenerację to sprawdzają szczelność gruchy. Jak jest ok to nie wymieniają na nową. Tak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!