Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doładowaniem - brak turbo


RicardoCarvalho

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem też tak jak wspomniałeś. Widziałem gdzieś, że one mogą szwankować ale moja jest ok. Trzyma za każdym razem w dowolnym zakresie (tyle ile wytworzysz tyle trzyma). Taką próbę wykonałem od razu po zauważeniu, że podciśnienie leci w dół na gruszce. Zobaczymy jak przyjdzie w piątek druga gruszka innego producenta i będę myślał co dalej.

Edytowane przez RicardoCarvalho
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zdziwiłem. Wręcz nawet bym nie przypuszczał. No ale, podobna sytuacja zdarzała się ludziom z zaworami N75, że nowe nie trzymały i dopiero, któryś z kolei był sprawny. Dam znać co i jak. Póki co czekam na przesyłkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po. Grucha wymieniona. Należy pamiętać jak wcześniej koledzy wspominali o regulacji. Ja odmierzyłem to suwmiarką (wymiar ściągnąłem z starej bo działało turbo bez zarzutu) i tak ustawiłem nową gruchę (kontrując 10tką). W sumie 2,5h czasu i po robocie (demontaż i montaż). Teraz pewnie szybciej by się dało. Moja stara grucha faktycznie puszczała podciśnienie (od najniższych wartości spadało podciśnienie). Ale... niestety to nie to. Kurde... Ciągle sztanga nie wstaje (a jak już wcześniej wspominałem nie jest zapieczona geometria bo co potwierdziło rozłączenie gruchy). Natomiast zauważyłem jakąś poprawę bo spinając króciec VACUM bezpośrednio na nową już zamontowaną gruchę to sztanga wstaje i w końcu można usłyszeć turbo (tak jak kiedyś). Wiec trochę jestem spokojniejszy, że turbo żyje. Więc problem ewidentnie jest ze sterowaniem N75. Znów zacząłem sprawdzać ciśnienie z VAC (znów bezpośrednio wpiąłem się wakuometrem na króciec z pompy) i pompuje do 0,8-0,9bara od uruchomienia silnika jakieś 12-15sek. No to zmiana i sprawdzam czy podpięty N75 na wyjściu z króćca OUT daje podciśnienie. Pojawia się ułamku sekundy podciśnienie rzędu 240mmHg (ok 0,3 bara). Ale na tym koniec. Ani nie drgnie wyżej. Nawet przegazówka impulsowa trwająca max 1sek (do 3tys obrotów) nic nie daje. Wpiąłem się starym N75 ten sam efekt (dalej podejrzewam czy jest w ogóle niesprawny). Kurde... Jakie logi wyciągnąć by coś podpowiedziało gdzie szukać problemu. Odpinając czujnik doładowania od razu na wylocie N75 jest 0. EGR czyściłem ale może logi z niego coś Wam podpowiedzą. Czyżby znów się zawalił bo auto chodzi o tak 3 tygodni bez turbo.

Pozdro

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/675da75b65b62700087c717a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest tak, że kilka rzeczy nakłada się na siebie. Całe mnóstwo kresek, które zaciemniają sytuację. Zacząłbym od najważniejszych - rzeczywiste ciśnienie w dolocie a oczekiwane. Wybierz parametry (jeśli możesz), po co męczyć oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wrzuciłem Wam całego loga z sekcji Zadymienie/OBD na tej stronie z wykresem można pojedynczo wyłączać/włączać poszczególne parametry (trzeba kliknąć z lewej strony w pionowy pasek - takie wysuwane boczne menu) bynajmniej u mnie się tak wyświetla (korzystam teraz z kompa). Ale ok już podsyłam. Ciekawe czy u Was się teraz wyświetla okrojone (tylko 4 parametry). Nieraz w trasie robiłem tak że mu dawałem gaz do dechy gwałtownie tak jak ktoś tu wspominał

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/675db0c71655b600086ed47b

Edytowane przez RicardoCarvalho
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o doładowanie to podczas największego obciążenia zalecane Ciśnienie doładowania jest o 1,4bara większe niż zmierzone co wykres pokazuje

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/675db498e9cec70008d10932

 

Żaden check nie wyskakuje. Po odpięciu MAPa odrazu check na desce.

Edytowane przez RicardoCarvalho
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RicardoCarvalho napisał(a):

Jeśli chodzi o doładowanie to podczas największego obciążenia zalecane Ciśnienie doładowania jest o 1,4bara większe niż zmierzone co wykres pokazuje

No to jeżeli tak jest to powinien być otwarty na full N75 (jak już tak po VW). Jeżeli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie do zaworu. Ewentualnie sygnał do zaworu, ale tutaj przydałby się oscyloskop. 

Poza tym, błąd powinien być wyświetlony na zegarach. Coś tu jest namieszane. Pytanie czy nie było tam jakiegoś gmeracza softwarowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2024 o 16:14, RicardoCarvalho napisał(a):

Na biegu jałowym napięcie na kostce w N75 to 14V (na jednym pinie) i 2,71V na drugim a masa do aku

Tyle jest na wtyczce. Wcześniej to mierzyłem.

 

W dniu 5.12.2024 o 17:06, aniewa napisał(a):

Zasilanie zaworu jest prawidłowe, biały przewód podaje napięcie z instalacji, drugi przewód przez sterownik silnika impulsowo łączony jest z masą.

@aniewa to potwierdził.

 

44 minuty temu, carsik napisał(a):

błąd powinien być wyświetlony na zegarach

Jeśli się odłączy N75 podczas pracy silnika to jest błąd na desce.

 

45 minut temu, carsik napisał(a):

Pytanie czy nie było tam jakiegoś gmeracza softwarowego

Nie sądzę, ponieważ auto rodzinne i nikt tu nic nie grzebał, prócz regeneracji turbo, wtrysków i czyszczenia FAPa. Po tych operacjach auto ja przejąłem i wszystko chodziło przez jakieś pół roku do czasu wystąpienia tych problemów, że turbo było 3 dni, 2 dni nie było. Było 45min, 10 min nie było. Pisałem o tym w pierwszym wątku, że losowo się to działo, aż do teraz, że już nie wstaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór nie jest sterowany plusem. Sterowanie przychodzi z ECU w postaci impulsów. Plus jest stały. Możesz zrobić test, skoro teraz gruszka ładnie wstaje, podaj podciśnienie bezpośrednio z pompy i sprawdź jak auto się zbiera. nie musisz dawać w podłogę, będziesz czuł przecież jak jedzie. 

Powinien być błąd zbyt niskiego doładowania więc tu kolejna dziwna historia. 

 

Sprawdziłbym złącze ECU z przewodem sterującym zaworem, może cos nie styka, jakiś zaśniedziały pin czy coś podobnego.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra od jutra biorę się za sprawdzanie pinów w ecu. Macie jakąś ściągę z rozpiską, głownie interesują mnie wszystkie piny które warto sprawdzić przy mojej usterce. Jak dobrze zanotowałem to do poprawnego sterowania elektrozaworem N75 musiałbym sprawdzić ciągłość połączenia od wtyczki do Ecu następujących podzespołów:

- N75

- przepływomierz

- EGR

- czujnik ciśnienia doładowania

- przepustnica

Jeśli coś jeszcze dajcie znać. Fajnie by było jakby były jakieś tam wartości. Niestety nie mam oscyloskopu bo i tak nie wiedziałbym co tam sprawdzić. Powoli wymiękam a do świąt coraz bliżej.

Może ktoś podesłałby swój log który mógłbym porównać z moim (kto posiada ten sam silnik 1.9DCI F9Q804) - parametry ssanie/doładowanie, zadymienie/obd na biegu jałowym z przegazówką aby widzieć co tam się powinno dziać w parametrach.

Ogólnie to dziękuję wszystkim co się angażowali w rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!