Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doładowaniem - brak turbo


RicardoCarvalho

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem też tak jak wspomniałeś. Widziałem gdzieś, że one mogą szwankować ale moja jest ok. Trzyma za każdym razem w dowolnym zakresie (tyle ile wytworzysz tyle trzyma). Taką próbę wykonałem od razu po zauważeniu, że podciśnienie leci w dół na gruszce. Zobaczymy jak przyjdzie w piątek druga gruszka innego producenta i będę myślał co dalej.

Edytowane przez RicardoCarvalho
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zdziwiłem. Wręcz nawet bym nie przypuszczał. No ale, podobna sytuacja zdarzała się ludziom z zaworami N75, że nowe nie trzymały i dopiero, któryś z kolei był sprawny. Dam znać co i jak. Póki co czekam na przesyłkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po. Grucha wymieniona. Należy pamiętać jak wcześniej koledzy wspominali o regulacji. Ja odmierzyłem to suwmiarką (wymiar ściągnąłem z starej bo działało turbo bez zarzutu) i tak ustawiłem nową gruchę (kontrując 10tką). W sumie 2,5h czasu i po robocie (demontaż i montaż). Teraz pewnie szybciej by się dało. Moja stara grucha faktycznie puszczała podciśnienie (od najniższych wartości spadało podciśnienie). Ale... niestety to nie to. Kurde... Ciągle sztanga nie wstaje (a jak już wcześniej wspominałem nie jest zapieczona geometria bo co potwierdziło rozłączenie gruchy). Natomiast zauważyłem jakąś poprawę bo spinając króciec VACUM bezpośrednio na nową już zamontowaną gruchę to sztanga wstaje i w końcu można usłyszeć turbo (tak jak kiedyś). Wiec trochę jestem spokojniejszy, że turbo żyje. Więc problem ewidentnie jest ze sterowaniem N75. Znów zacząłem sprawdzać ciśnienie z VAC (znów bezpośrednio wpiąłem się wakuometrem na króciec z pompy) i pompuje do 0,8-0,9bara od uruchomienia silnika jakieś 12-15sek. No to zmiana i sprawdzam czy podpięty N75 na wyjściu z króćca OUT daje podciśnienie. Pojawia się ułamku sekundy podciśnienie rzędu 240mmHg (ok 0,3 bara). Ale na tym koniec. Ani nie drgnie wyżej. Nawet przegazówka impulsowa trwająca max 1sek (do 3tys obrotów) nic nie daje. Wpiąłem się starym N75 ten sam efekt (dalej podejrzewam czy jest w ogóle niesprawny). Kurde... Jakie logi wyciągnąć by coś podpowiedziało gdzie szukać problemu. Odpinając czujnik doładowania od razu na wylocie N75 jest 0. EGR czyściłem ale może logi z niego coś Wam podpowiedzą. Czyżby znów się zawalił bo auto chodzi o tak 3 tygodni bez turbo.

Pozdro

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/675da75b65b62700087c717a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest tak, że kilka rzeczy nakłada się na siebie. Całe mnóstwo kresek, które zaciemniają sytuację. Zacząłbym od najważniejszych - rzeczywiste ciśnienie w dolocie a oczekiwane. Wybierz parametry (jeśli możesz), po co męczyć oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wrzuciłem Wam całego loga z sekcji Zadymienie/OBD na tej stronie z wykresem można pojedynczo wyłączać/włączać poszczególne parametry (trzeba kliknąć z lewej strony w pionowy pasek - takie wysuwane boczne menu) bynajmniej u mnie się tak wyświetla (korzystam teraz z kompa). Ale ok już podsyłam. Ciekawe czy u Was się teraz wyświetla okrojone (tylko 4 parametry). Nieraz w trasie robiłem tak że mu dawałem gaz do dechy gwałtownie tak jak ktoś tu wspominał

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/675db0c71655b600086ed47b

Edytowane przez RicardoCarvalho
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o doładowanie to podczas największego obciążenia zalecane Ciśnienie doładowania jest o 1,4bara większe niż zmierzone co wykres pokazuje

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/675db498e9cec70008d10932

 

Żaden check nie wyskakuje. Po odpięciu MAPa odrazu check na desce.

Edytowane przez RicardoCarvalho
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RicardoCarvalho napisał(a):

Jeśli chodzi o doładowanie to podczas największego obciążenia zalecane Ciśnienie doładowania jest o 1,4bara większe niż zmierzone co wykres pokazuje

No to jeżeli tak jest to powinien być otwarty na full N75 (jak już tak po VW). Jeżeli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie do zaworu. Ewentualnie sygnał do zaworu, ale tutaj przydałby się oscyloskop. 

Poza tym, błąd powinien być wyświetlony na zegarach. Coś tu jest namieszane. Pytanie czy nie było tam jakiegoś gmeracza softwarowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2024 o 16:14, RicardoCarvalho napisał(a):

Na biegu jałowym napięcie na kostce w N75 to 14V (na jednym pinie) i 2,71V na drugim a masa do aku

Tyle jest na wtyczce. Wcześniej to mierzyłem.

 

W dniu 5.12.2024 o 17:06, aniewa napisał(a):

Zasilanie zaworu jest prawidłowe, biały przewód podaje napięcie z instalacji, drugi przewód przez sterownik silnika impulsowo łączony jest z masą.

@aniewa to potwierdził.

 

44 minuty temu, carsik napisał(a):

błąd powinien być wyświetlony na zegarach

Jeśli się odłączy N75 podczas pracy silnika to jest błąd na desce.

 

45 minut temu, carsik napisał(a):

Pytanie czy nie było tam jakiegoś gmeracza softwarowego

Nie sądzę, ponieważ auto rodzinne i nikt tu nic nie grzebał, prócz regeneracji turbo, wtrysków i czyszczenia FAPa. Po tych operacjach auto ja przejąłem i wszystko chodziło przez jakieś pół roku do czasu wystąpienia tych problemów, że turbo było 3 dni, 2 dni nie było. Było 45min, 10 min nie było. Pisałem o tym w pierwszym wątku, że losowo się to działo, aż do teraz, że już nie wstaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór nie jest sterowany plusem. Sterowanie przychodzi z ECU w postaci impulsów. Plus jest stały. Możesz zrobić test, skoro teraz gruszka ładnie wstaje, podaj podciśnienie bezpośrednio z pompy i sprawdź jak auto się zbiera. nie musisz dawać w podłogę, będziesz czuł przecież jak jedzie. 

Powinien być błąd zbyt niskiego doładowania więc tu kolejna dziwna historia. 

 

Sprawdziłbym złącze ECU z przewodem sterującym zaworem, może cos nie styka, jakiś zaśniedziały pin czy coś podobnego.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra od jutra biorę się za sprawdzanie pinów w ecu. Macie jakąś ściągę z rozpiską, głownie interesują mnie wszystkie piny które warto sprawdzić przy mojej usterce. Jak dobrze zanotowałem to do poprawnego sterowania elektrozaworem N75 musiałbym sprawdzić ciągłość połączenia od wtyczki do Ecu następujących podzespołów:

- N75

- przepływomierz

- EGR

- czujnik ciśnienia doładowania

- przepustnica

Jeśli coś jeszcze dajcie znać. Fajnie by było jakby były jakieś tam wartości. Niestety nie mam oscyloskopu bo i tak nie wiedziałbym co tam sprawdzić. Powoli wymiękam a do świąt coraz bliżej.

Może ktoś podesłałby swój log który mógłbym porównać z moim (kto posiada ten sam silnik 1.9DCI F9Q804) - parametry ssanie/doładowanie, zadymienie/obd na biegu jałowym z przegazówką aby widzieć co tam się powinno dziać w parametrach.

Ogólnie to dziękuję wszystkim co się angażowali w rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!