Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doładowaniem - brak turbo


RicardoCarvalho

Rekomendowane odpowiedzi

W załączniku plik z układem sterowania silnika F9Q804.

1475 (N75) - elektrozawór sterujący doładowaniem turbiny, powinno być pewne połączenie między pinem 1 (fioletowy przewód) zaworu a pinem E1  szarej wtyczki sterownika. Ten przewód steruje doładowaniem otwierając i przymykając zawór n 75. Ponadto powinien mieć stałe zasilanie 12 V na pinie 2, biały przewód.

1460 - zwór EGR

799 - przepływomierz

921 - potencjometr gazu

1071 - czujnik ciśnienia doładowania

120 - sterownik silnika

1337 - moduł z bezpiecznikami pod maską.

0158_A3.PDF

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Wielkie dzięki. Już się drukuje i ciekawe co z tego wyjdzie.

 

22 minuty temu, aniewa napisał(a):

między pinem 1 (fioletowy przewód) zaworu a pinem E3

 Jak dobrze czytam to z pinem E1 chyba, że ------3MG-----VI------E1

 

Może wkradła Ci się tylko literówka. 

Edytowane przez RicardoCarvalho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapię się już wszystkiego. Podpowie ktoś jaki powinien tu być zamontowany (ten za przepustnicą). Chodzi o nr bo ja mam tam wrzucony jakiś delphi technologies ps10119 02721

Może on jest winowajcą moich problemów. Nie wygląda na nowy i nie wygląda na jakiś oryginał bo nie mogę go znaleźć po nr w Genuine Parts Catalogs

 

IMG-20241126-WA0009.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś, to raczej poszukałbym dlaczego ECU nie wysterowuje N75. Jak napisałeś ma oczekiwania i widzi niskie ciśnienie. Powinien chcieć zaciągnąć gruchę na max, a ewidentnie tego nie robi. Jeśli ominiesz N75 i wyczujesz, że zaczął jeździć to zdecydowanie będziesz wiedział, że tylko ten zaworek jest ewidentnym źródłem problemów, lub nie.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2024 o 18:46, carsik napisał(a):

Jeśli ominiesz N75 i wyczujesz, że zaczął jeździć

Kolejny dzień testów. A więc zrobiłem tak jak mówiłeś. Ominąłem N75 spinając na krótko vacum z gruchą. Grucha wstała i wio. Auto jedzie jak dawniej. Nie deptałem mu do podłogi tylko delikatnie aby sprawdzić czy wogóle reaguję turbo i czy zmieniają się parametry na czujniku doładowania (zalecane/zmierzone) no i tak się dzieję. Zostawiłem też wpięty n75 żeby błędu nie wywalało. Sprawdziłem jeszcze raz przejście przewodów wtyczki od n75 do ECU (z pinu do pinu) i jest przejście. Wartości się nie zmieniły na biegu jałowym 14V na zasilającym, 2,69-2,71V na sterującym. Wpinając zaś przewody do N75 znów na wyjściu przy tym napięciu 2,71V na OUT pojawia się zaledwie 0,3bar.

 

Może aby nie przedłużać jest tu ktoś ze śląska z takim silnikiem co ja mam F9Q804 i mógłby poświecić chwilę na podmianę zaworów ew. czujników. Bo gość od sterownika może do niego zajrzeć dopiero po świętach i sprawdzić co tam się dzieje. Bo jeśli mam walnięty N75 z pierburga to go odsyłam i zgłaszam reklamację. Mam czas na odesłanie do czwartku. Pozdrawiam

 

log ze spiętą gruchą z vacum

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/6761598cea062d0008985e22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz roznice napięć linii sterowania między pinem z ECU a pinem na zaworze (złącze podpięte, wetknij w złącze drucik/szpilkę tam gdzie wychodzi sygnał do zaworu).

Jeżeli różnica napięć zero to problem w ECU, jeżeli różna od zera to coś na wiązce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zostawiać niedokończonego tematu to napisze, że auto odżyło.  Wymieniłem kolejny raz zawór N75 na używkę z alledrogo i ten zawór działa całkiem inaczej. Od razu na wyjściu OUT jest ok 615mmHg (ok 0,8bara) i sztanga od razu wstała. Napięcie impulsowe ok 4,1V i przy dodawaniu gazu na postoju maleje spada do 3V w zależności jak mocno go przetrzymam. Zauważyłem też, że obecny zawór drży (wibruje cały czas). Poprzednie nie wykazywały takiej pracy. Jak już tylko na moment wibrowały. Ciekawa sytuacja. Może sterownik znów się "obudził" i kiedyś znów stracę turbo, albo winowajcą był cały czas n75 bo nowym z pierburga dalej nie działa jak ten. Przede mną teraz 2000 km trasy i zobaczę jak wytrzyma tą próbę auto. Wrócę przed sylwestrem i dam znać. Zerknijcie proszę tylko co sądzicie o regulacji na nowej gruszce (robiłem to suwmiarką na wzór starej). Zrobiłem kilka tras i nie wpadł w żaden tryb awaryjny (o ile to auto takowy ma). Auto ma moc i znów poczułem to coś :) Już przed wyjazdem nie jestem w stanie dokonać regulacji tam gdzie robią turbo.

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/6763fa065c22ff0009e791ce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wykresy nigdy nie pokrywają się idealnie. Nie widać aby chciał jakoś przeładować więc spokojnie można jeździć. Z tymi błędami to bym uważał, wcześniej jakoś nie wyświetlał błędu o braku właściwego ciśnienia w dolocie. Taka praca zaworu jest typowa, on musi w ten sposób wibrować ponieważ taki ma sygnał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest sterowany w trybie PWM - modulacja szerokością impulsu. Otwarcie jest niejako uśrednioną wartością sygnału prostokątnego o zmiennym współczynniku wypełnienia. 

Ciekawe bo widać na wykresie, że przy skoku zadanego ciśnienia, rzeczywiste cisnienie idzie powoli ale jeżeli zadane ciśnienie nie skacze wysoko to rzeczywiste cisnienie nadąża.

Nie mam praktycznego doświadczenia w tym zakresie 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!