Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doładowaniem - brak turbo


RicardoCarvalho

Rekomendowane odpowiedzi

W załączniku plik z układem sterowania silnika F9Q804.

1475 (N75) - elektrozawór sterujący doładowaniem turbiny, powinno być pewne połączenie między pinem 1 (fioletowy przewód) zaworu a pinem E1  szarej wtyczki sterownika. Ten przewód steruje doładowaniem otwierając i przymykając zawór n 75. Ponadto powinien mieć stałe zasilanie 12 V na pinie 2, biały przewód.

1460 - zwór EGR

799 - przepływomierz

921 - potencjometr gazu

1071 - czujnik ciśnienia doładowania

120 - sterownik silnika

1337 - moduł z bezpiecznikami pod maską.

0158_A3.PDF

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Wielkie dzięki. Już się drukuje i ciekawe co z tego wyjdzie.

 

22 minuty temu, aniewa napisał(a):

między pinem 1 (fioletowy przewód) zaworu a pinem E3

 Jak dobrze czytam to z pinem E1 chyba, że ------3MG-----VI------E1

 

Może wkradła Ci się tylko literówka. 

Edytowane przez RicardoCarvalho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapię się już wszystkiego. Podpowie ktoś jaki powinien tu być zamontowany (ten za przepustnicą). Chodzi o nr bo ja mam tam wrzucony jakiś delphi technologies ps10119 02721

Może on jest winowajcą moich problemów. Nie wygląda na nowy i nie wygląda na jakiś oryginał bo nie mogę go znaleźć po nr w Genuine Parts Catalogs

 

IMG-20241126-WA0009.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś, to raczej poszukałbym dlaczego ECU nie wysterowuje N75. Jak napisałeś ma oczekiwania i widzi niskie ciśnienie. Powinien chcieć zaciągnąć gruchę na max, a ewidentnie tego nie robi. Jeśli ominiesz N75 i wyczujesz, że zaczął jeździć to zdecydowanie będziesz wiedział, że tylko ten zaworek jest ewidentnym źródłem problemów, lub nie.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2024 o 18:46, carsik napisał(a):

Jeśli ominiesz N75 i wyczujesz, że zaczął jeździć

Kolejny dzień testów. A więc zrobiłem tak jak mówiłeś. Ominąłem N75 spinając na krótko vacum z gruchą. Grucha wstała i wio. Auto jedzie jak dawniej. Nie deptałem mu do podłogi tylko delikatnie aby sprawdzić czy wogóle reaguję turbo i czy zmieniają się parametry na czujniku doładowania (zalecane/zmierzone) no i tak się dzieję. Zostawiłem też wpięty n75 żeby błędu nie wywalało. Sprawdziłem jeszcze raz przejście przewodów wtyczki od n75 do ECU (z pinu do pinu) i jest przejście. Wartości się nie zmieniły na biegu jałowym 14V na zasilającym, 2,69-2,71V na sterującym. Wpinając zaś przewody do N75 znów na wyjściu przy tym napięciu 2,71V na OUT pojawia się zaledwie 0,3bar.

 

Może aby nie przedłużać jest tu ktoś ze śląska z takim silnikiem co ja mam F9Q804 i mógłby poświecić chwilę na podmianę zaworów ew. czujników. Bo gość od sterownika może do niego zajrzeć dopiero po świętach i sprawdzić co tam się dzieje. Bo jeśli mam walnięty N75 z pierburga to go odsyłam i zgłaszam reklamację. Mam czas na odesłanie do czwartku. Pozdrawiam

 

log ze spiętą gruchą z vacum

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/6761598cea062d0008985e22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz roznice napięć linii sterowania między pinem z ECU a pinem na zaworze (złącze podpięte, wetknij w złącze drucik/szpilkę tam gdzie wychodzi sygnał do zaworu).

Jeżeli różnica napięć zero to problem w ECU, jeżeli różna od zera to coś na wiązce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zostawiać niedokończonego tematu to napisze, że auto odżyło.  Wymieniłem kolejny raz zawór N75 na używkę z alledrogo i ten zawór działa całkiem inaczej. Od razu na wyjściu OUT jest ok 615mmHg (ok 0,8bara) i sztanga od razu wstała. Napięcie impulsowe ok 4,1V i przy dodawaniu gazu na postoju maleje spada do 3V w zależności jak mocno go przetrzymam. Zauważyłem też, że obecny zawór drży (wibruje cały czas). Poprzednie nie wykazywały takiej pracy. Jak już tylko na moment wibrowały. Ciekawa sytuacja. Może sterownik znów się "obudził" i kiedyś znów stracę turbo, albo winowajcą był cały czas n75 bo nowym z pierburga dalej nie działa jak ten. Przede mną teraz 2000 km trasy i zobaczę jak wytrzyma tą próbę auto. Wrócę przed sylwestrem i dam znać. Zerknijcie proszę tylko co sądzicie o regulacji na nowej gruszce (robiłem to suwmiarką na wzór starej). Zrobiłem kilka tras i nie wpadł w żaden tryb awaryjny (o ile to auto takowy ma). Auto ma moc i znów poczułem to coś :) Już przed wyjazdem nie jestem w stanie dokonać regulacji tam gdzie robią turbo.

 

https://pyren-logs-front.herokuapp.com/6763fa065c22ff0009e791ce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wykresy nigdy nie pokrywają się idealnie. Nie widać aby chciał jakoś przeładować więc spokojnie można jeździć. Z tymi błędami to bym uważał, wcześniej jakoś nie wyświetlał błędu o braku właściwego ciśnienia w dolocie. Taka praca zaworu jest typowa, on musi w ten sposób wibrować ponieważ taki ma sygnał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest sterowany w trybie PWM - modulacja szerokością impulsu. Otwarcie jest niejako uśrednioną wartością sygnału prostokątnego o zmiennym współczynniku wypełnienia. 

Ciekawe bo widać na wykresie, że przy skoku zadanego ciśnienia, rzeczywiste cisnienie idzie powoli ale jeżeli zadane ciśnienie nie skacze wysoko to rzeczywiste cisnienie nadąża.

Nie mam praktycznego doświadczenia w tym zakresie 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!