Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elektrozawór podciśnienia


grzegorzmis

Rekomendowane odpowiedzi

W moim scenicu po czyszczeniu zaworka przez przypadek zamieniłem wężyki,na początku tego nie zauważyłem dopóki przy 120kmh nie zapaliła mi się kontrolka check engine,po zgaszeniu silnika kontrolka znikała ale podczas jazdy znowu się zapalała,w końcu pojechałem na diagnostyke i wyskoczyło że zawór jest uszkodzony,wymieniłem go i jak ręką odjął więc nie polecam ani czyszczenia ani zamiany wężyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek469, wyżej napisałeś że zamieniłeś wężyki i pojawił się błąd, a co było jak założyłeś je prawidłowo??

Ja też założyłem na odwrót, ale różnicę w jeździe odczułem od razu i przy 80km/h pojawił się błąd. Po prawidłowym założeniu błąd pojawia się przy 120 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja jeździłem przez 1km z zamienionymi wężykami, to może za mało. Ale powiem więcej w 1,9 dci (120KM) w ogóle pominąłem ten elektrozawór, łącząc wężyki na krótko i jeździłem całe 2 dni. Cisnąłem nawet do 4 tys obrotów i tez mi się żadna kontrolka nie zapaliła. Fakt, ze cały czas po mieście, to za bardzo nie miałem gdzie sie rozpędzić... ale fakt pozostaje faktem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorzmis, ja teraz tak jeżdżę, kontrolka zaświeca się przy 150 km/h i silnik traci moc. Interesuje mnie czy w innych dCi dzieje się tak samo, ale nikt nie potrafi odpowiedzieć/sprawdzić. Z tym że ja mam 102 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 150 się nie rozpędzałem, ale pomimo to nic się nie zaświeciło. Sadze, ze mam zepsuty samochód, skoro wszystkim się coś świeci a u mnie nic. Powiem więcej, podczas pominięcia tego elektrozaworu mój silnik doładowany turbina (ze zmienna geometria) ciężko chodził, tzn tak jakby głośniej i mniej dynamiczniej. Powiem więcej nie poczulem wzrostu przyśpieszenia co przeczy moim przypuszczeniom. Sadziłem, ze im więcej powietrza tym efektywniejsze spalanie. Oczywiście nie oczekiwałem wzrostu mocy jak po chipie o 20PS ale trochę powinno być lepiej, a tutaj takie rozczarowanie. Pojeździłem, sprawdziłem i znowu podpiąłem pod elektrozawór. I tutaj niespodzianka, żwawy silnik jak dawniej, wgniata w fotel, a przecież bez zawory powinien mieć większą moc bo przecież nic nie ogranicza ciśnienia doładowania. Kierownice ustawione do maksymalnego ładowania powinny wzmocnić silnik, a tu jednak tego nie zauważyłem. Podłączyłem tak jak było i maszyna rwie aż milo. Znudziło mi się kombinowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest różnica, ale moja turbina raczej nie ma zmiennej geometrii (chyba). Jak załatwię sprawny zaworek, podłączę to porównanie będę miał i napisze co było nie tak. Jak na razie smigam tak jak jest, bo czasu brak i auto ciągle potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

odgrzewam kotlecik dla potomnych ;-)

Wymieniłem opisany wyżej zaworek na inny, problem się skończył. Mogę latać w pełnym zakresie prędkości i żaden błąd się nie pojawia :)

Meganka znów sprawna w 100% :mrgreen:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

To ja teraz temat odkopię :) mam zaślepiony EGR, i dziś podczas jazdy o dziwo zauważyłem palącą się kontrolkę ze świecą żarową :P , i odczułem delikatny spadek mocy- oczywiście na pobocze, otwieram maskę i słyszę terkotanie właśnie z elektrozaworu :P

Teraz pytani mistrzowie, wymienić na nowy jak zrobił meganecoupe02 w tą stronę ja bym się skłaniał, czy łączyć- ale to chyba może skończyć się lipnie.

Dlaczego on się "zawiesił" i terkotał :P - ostatnio wymieniałem parownik, więc chyba spece od klimy popsuli mi zawór :P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować go rozebrać i sprawdzić czy w środku nie ma wilgoci. Tam jest okragła blaszka z otworami, gęsta gąbka i elektromagnes. W sumie nic ciekawego. Połączenie wężyków wykluczy lub potwierdzi działanie tego elektrozaworu, więc ja bym zaczął od tego, koszt groszowy, a "nowy" elektrozawór to koszt od 50zł wzwyż (na allegro pogłupieli z cenami za tą część).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Odgrzeje troche kotleta w temacie elektrozaworka podciśnienia.U mnie ów zaworek zaczyna bzyczeć zaraz po uruchomieniu silnika i bzyczy cały czas, czy to jest normalne? Czy jest mozliwa naprawa ( regeneracja ) w/w zaworka , czy w razie awarii trzba wymienic na nowy?

 

Ps

Przepraszam Moderatorów za wcześniejszy bałagan z zakładaniem nowego tematu :lol:

Pozdrawiam

Edytowane przez crash75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!